شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۸۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳
نشست مشترك استانداران و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان/ ۱۲ مصوبه براي تسريع در توسعه استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان
مسئولان ارشد هر دو استان عمل به دستور رئيس جمهوري مبني بر انتقال آب براي آب آشاميدني و عمل به مصوبات شورايعالي آب را در دستور كار خود قرار داده اند.

شوشان: در نشست مشترك استانداران و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان ۱۲ مصوبه براي تسريع در توسعه اين دو استان به تصويب رسيد.

به گزارش شوشان ، در این نشست ، استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در نشست مشترك استانداران و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان ۱۲ مصوبه براي تسريع در توسعه اين دو استان به تصويب رسيد.

قاسم سليماني دشتكي در نشست مشترك استانداران و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان اظهار داشت: اين نشست مشترك با حضور مسئولان دستگاه هاي اجرايي هر دو استان در بخش دوآب صمصامي از توابع شهرستان كوهرنگ برگزار و مقرر شد تا پروژه هاي مشترك بين هر دو استان با جديت بيشتري دنبال و نتيجه آن تا سه ماه ديگر بررسي و ارزيابي شود. 

وي تأكيد كرد: حفظ رژيم طبيعي رودخانه كارون و برقراري تعادل در ميزان آورد و برداشت از اين حوضه مورد تأكيد استانداران، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان قرار گرفت. 

سليماني دشتكي افزود: البته مسئولان ارشد هر دو استان عمل به دستور رئيس جمهوري مبني بر انتقال آب به نقاط ديگر براي تأمين آب آشاميدني و همچنين عمل به مصوبات شورايعالي آب كشور را در دستور كار خود قرار داده اند. 

وي تصريح كرد: پيگيري به منظور احداث راه آهن اصفهان – شهركرد – اهواز از طريق مسئولان ملي يكي ديگر از مصوبات نشست مشترك استانداران، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان به شمار مي رود. 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به آمادگي مسئولان ملي و استاني به منظور احداث آزادراه لردگان – ايذه در محور ارتباطي شهركرد – بروجن – اهواز بيان داشت: در صورت اعلام آمادگي سرمايه گذار بخش خصوصي براي احداث اين آزادراه اجراي آن با هدف تسريع در بهره برداري، با ترك تشريفات واگذار مي شود. وي چهارمحال و بختياري را داراي پتانسيل و قابليت بسيار زيادي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف و به ويژه در حوزه گردشگري دانست و اضافه كرد: توسعه صنعت توريسم در اين استان مي تواند در افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي، بهبود وضعيت معيشت خانوار و ارتقاي شاخص هاي توسعه اي در اين استان و خوزستان مؤثر باشد. 

سليماني دشتكي عنوان داشت: تسريع در اجراي عمليات اجرايي حفر تونل و احداث جاده هاي ارتباطي طرفين در گردنه هاي تاراز و چري و همچنين ارتقاي محور ارتباطي شهركرد – بازفت – مسجد سليمان از مصوبات نشست مشترك استانداران، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري و خوزستان است. وي اظهار كرد: كوتاه شدن مسير ارتباطي، مديريت زمان، صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش تصادفات جاده اي از مهمترين علت هاي اجراي اين طرح ها به شمار مي رود. 

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: با توجه به وجود اشتراكات فرهنگي فراوان بين دو استان، برگزاري جشنواره هاي فرهنگي مشترك نقش مهمي در تقويت ارتباطي مردم هر دو منطقه دارد. وي بيان كرد: مسئولان چهارمحال و بختياري آمادگي دارند تا در صورت تمايل شركت هاي بزرگ خوزستان به منظور سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اين استان زيرساخت هاي لازم را در كوتاه ترين زمان ممكن در اختيار آنان قرار دهند. سليماني دشتكي يادآور شد: با هدف جلوگيري از افزايش روند تخريب خاك، طبيعت، محيط زيست، منابع طبيعي و جنگل ها و حفظ منابع آب و خاك مقرر شد تا مسئولان دستگاه هاي اجرايي متولي در استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان نسبت به اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري اقدام كنند. 

وي به حاصلخيز بودن خاك استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان اشاره و اظهار كرد: به منظور افزايش بهره وري در اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري مي توان كشت گياهان دارويي و كاشت درختان مثمر و غيرمثمر را افزايش داد. استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به كوچ زودهنگام عشاير گفت: ساماندهي زمان كوچ عشاير، جلوگيري از كوچ زودرس و ساماندهي ايلراه ها نقش مهمي در حفظ منابع طبيعي و برقراري تعادل دام و مرتع دارد.

 وي به اجراي پروژه هاي گازرساني فراوان به مناطق مختلف كشور و استان ها در زمان فعاليت دولت يازدهم اشاره و خاطرنشان كرد: در اين نشست مقرر تا در صورت رسيدن لوله گاز به مرزهاي مشترك بين چهارمحال و بختياري و خوزستان بتوان از همان پروژه به مناطق نزديك در استان همجوار گازرساني انجام داد. 

سليماني دشتكي اظهار داشت: بررسي علمي و ارائه راهكار كارشناسي به منظور توسعه پرورش ماهي در قفس به عنوان يكي از پتانسيل هاي مهم اقتصادي در استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان مورد تأكيد مسئولان دو استان قرار گرفت.

در ادامه این نشست ،  استاندار خوزستان گفت: رشد توليد و توسعه متوازن نقش مهمي در شتاب بخشي به روند پيشرفت هر دو استان دارد. 

غلامرضا شريعتي تأكيد كرد: انجام مطالعات و رعايت مسائل زيست محيطي در بخش انتقال آب آشاميدني به نقاط ديگر و توجه به جلوگيري از بروز خسارت در مبدأ بايستي با اقدام كارشناسي از سوي مسئولان چهارمحال و بختياري و خوزستان مورد پيگيري قرار گيرد. وي افزود: احداث راه آهن اصفهان – شهركرد – اهواز حمل و نقل بار و مسافر استان هاي چهارمحال و بختياري، خوزستان، اصفهان، بنادر جنوبي و فلات مركزي را متحول مي كند. 

شريعتي براي احداث آزادراه لردگان – ايذه در محور ارتباطي شهركرد – بروجن – اهواز اعلام آمادگي و تصريح كرد: در خوزستان احداث جاده چهار خطه اهواز – ايذه شروع و تاكنون ۴۰ كيلومتر آن انجام شده و بقيه به طول ۸۰ كيلومتر در حال برنامه ريزي به منظور اجراست. 

وي بيان داشت: در صورت تكميل و بهره برداري از پروژه هاي مشترك استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان مانند تونل هوني، تونل چري و بقيه تونل ها و جاده هاي واقع در مسير طول محور ارتباطي شهركرد – اهواز ۱۳۰ كيلومتر و از لحاظ زماني سه ساعت كوتاه تر مي شود. 

استاندار خوزستان اضافه كرد: مسئولان اين استان به منظور سرمايه گذاري حوزه هاي گردشگري، رفاهي، تفريحي و ورزشي در چهارمحال و بختياري آمادگي لازم را دارند. 

وي عنوان داشت: برگزاري جشنواره هاي مشترك فرهنگي، اجراي پروژه هاي آبخيزداري و آخوان داري، توسعه كشت گياهان دارويي، احداث جاده هاي دسترسي، ارتقاي راه هاي ارتباطي، ساماندهي در كوچ عشاير و جلوگيري از كوچ زودهنگام آنان، حفظ مراتع و رشد شاخص هاي توسعه اي در بخش هاي مختلف در دستور كار مسئولان خوزستان با همكاري مديران چهارمحال و بختياري قرار مي گيرد. 

شريعتي اظهار كرد: خوزستان سالانه ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تن محصول كشاورزي توليد مي كند و رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است. وي ادامه داد: با افزايش ۵۵۰ هزار هكتاري زمين هاي كشاورزي خوزستان تا دو سال ديگر ميزان توليدات كشاورزي اين استان به ۱۸ تا ۲۰ ميليون تن در سال مي رسد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment حرکت جالبی بود باید ادامه یابد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
comment
0
0
comment شست اصفهانی ها خبر دار شده و جیره خوار خود را نزد استاندار شریعتی فرستادند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار