شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
آرمان: با آغاز به کار دولت یازدهم، موضوع انتصاب استانداران و فرمانداران همسو و حامی دولت تدبیر و امید و عزل آنانی که ساز مخالف دولت را کوک می‌کنند، از سوی دلسوزان و طرفداران دولت مطرح شد و با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم به نظر می‌رسد که این موضوع همچنان یکی از دغدغه‌های اساسی جریان‌های حامی دولت باشد و نسبت به آن بارها تذکر و هشدار داده شده است. استانداری‌ها و فرمانداری‌ها جایگاه‌های حساس و مهمی هستند که در راس همه تشکیلات و امورات دولت در یک استان و شهرستان فعالیت می‌کنند.

 قوت این جایگاه به حدی است که می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت و یا برعکس ضعف و عقبگرد در شهرستان‌ها و استان ها شود. در این میان آنچه می‌تواند از اهمیت ضروری برخوردار باشد همسویی و حرکت فرمانداری‌ها در جهت سیاست‌های و برنامه‌های دولت است، چرا که دولت کلی منسجم است که یکه تازی در این عرصه می‌تواند تبعات منفی به همراه داشته باشد. علاوه بر این فرمانداران تاثیرگذارترین افراد در انتخابات هستند و درمدت زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، زمان آن فرا رسیده تا نیروهای توانمند و دلسوز دولت جایگزین افرادی شوند که برخلاف مواضع و موازین دولت یازدهم حرکت می‌کنند.

البته باید یادآور شد که بنا بر اظهارات حسینعلی امیری سخنگوی پیشین وزارت کشور«از ۴۳۰ فرماندار، تنها ۳۲ فرماندار از دولت قبل باقی مانده اند که معاون سیاسی وزیر دستور دادند هرچه سریع تر عملکرد آنها نیز ارزیابی شود تا کسانی که سیاست‌های دولت را قبول ندارند و یا در مدتی که بودند در راستای سیاست‌های دولت حرکتی نکرده اند جابجا شوند.» اینکه با استناد به آمارهای وزرات کشور ۹۰ درصد فرمانداران در دولت یازدهم منصوب شده‌اند، نکته ای مثبت در کارنامه وزارت کشور است اما انتظار می‌رود که وزارت کشور درباره آن ۱۰ درصد باقیمانده اقدام عاجلی انجام دهد. امید می‌رود که از آن ۳۲ نفر باقیمانده از دولت قبل که سیاست‌های دولت تدبیر را برنمی‌تابند و چشم به دولتی دوخته اند که دورانش سپری شده، عزل شده و نیروهایی جدید، توانمند و حامی دولت جایگزین آنان شوند. باید منتظر ماند تا ارزیابی‌های وزارت کشور که بر اساس نگاه مدیریتی است، هر چه سریع‌تر انجام شود و تغییرات فرمانداران هم که چند وقتی است آغاز شده و در حال انجام است، به سرعت به نتیجه برسد تا در نهایت به بهبود عملکرد دولت در استان‌ها و در کل کشور بینجامد و آن زمان است که می‌توان درباره عملکرد وزارت کشور به خوبی اظهار نظر کرد.

احمدی‌نژاد گفت ما همه را جارو می‌کنیم

محمدرضا خباز استاندار سمنان درباره نگرانی‌ها پیرامون باقی‌ماندن تعدادی از بخشداران و فرمانداران دولت احمدی‌نژاد اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد وقتی آمد گفت همه نیروهای قبلی باید عوض شوند، گویی رژیم عوض شده است. حتی ایشان کلمه جارو را به کار برد و گفت: «ما همه را جارو می‌کنیم» و چنین عبارتی را از تلویزیون اعلام می‌کرد. عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: اما من معتقد هستم اینگونه نیست که همه نیروهایی که در زمان آقای احمدی‌نژاد خدمت کرده‌اند، نیروهای نامناسبی باشند، به عنوان مثال در استان سمنان ما هشت فرماندار داریم. سه فرماندار را من تغییر دادم اما پنج نفر دیگر از دوره آقای احمدی‌نژاد در سیستم حضور دارند و هنوز هم هستند. اینها فرمانداران متینی هستند و کارشان را درست انجام می‌دهند، سیاست‌های دولت را درست اجرا می‌کنند.

بدنه دولت و سیاست‌های دولت را قبول دارند. بنابراین نیازی به تغییر همه نیست. وی با بیان اینکه اگر همه بپذیرند که سیاست‌های کلی را اعلام و اعمال کنند، اصلا نیازی به تغییر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ‌من معتقد هستم فرماندار در هر شهرستانی که باشد، در مرحله اول باید از مواضع دولت دفاع کند، دوم اینکه سیاست‌های دولت را قبول داشته باشد. صرف اینکه قبول داشته باشد، کافی نیست. قبول داشتن و دفاع کردن متفاوت است، یک فرماندار باید با همه وجودش از مواضع دولت دفاع کند. استاندار سمنان گفت: اگر کسی این رهبری ارکستر را قبول داشته باشد مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر کسی بگوید که من به فرمان خودم ساز می‌زنم، نمی‌شود با او کار کرد. این فرد زحمات همه اعضای ارکستر را از بین می‌برد.

همچنان باید منتظر ماند

در کمتر از ده ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، باید منتظر عملکرد وزارت کشور ماند که آیا این وزارتخانه می‌تواند نگرانی حامیان دولت در سطح استان‌ها و شهرستان ها را برطرف کند یا خیر؟ و اینکه می‌تواند از ادامه فعالیت فرمانداران و بخشدارانی که رهبری ارکستر دولت تدبیر و امید را قبول ندارند و چشم‌شان به جای دیگری است، جلوگیری کند؟ به نظر می‌رسد که باید همچنان منتظر ماند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
comment
0
0
comment احتمالا عملکرد همین 32نفر باعث همه مشکلات فعلی دولت گردیده واجازه ندادند 400فرماندار دیگر به خوبی فعالیت نمایند پیشنهاد می شود هرچه سریعتر برکنار شوند تادراین 10ماه باقی مانده شاهد رشدو شکوفایی در دولت یازده هم باشیم!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار