شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مرحله نخست لیگ برتر شطرنج کشور با ثبت دو تساوی و سه شکست برای تیم مدرسه شطرنج پاییز اهواز همراه بود.
 
مزدک ارزانی‌پور،‌ سرپرست و مربی تیم اعزامی به مسابقات اظهار کرد:‌ پانزدهمین دوره این مسابقات موسوم به "جام اندیشمندان" با شرکت 12 تیم از سه‎شنبه (دوازدهم مردادماه) به مدت چهار روز به میزبانی هتل نوید شهرستان ساری برگزار شد.
 
وی ادامه داد:‌ مرحله نخست مسابقات در پنج دور برگزار شد که تیم مدرسه شطرنج پاییز اهواز در دورهای اول و دوم به ترتیب مقابل دریابرج شیراز و تایدواتر هرمزگان به تساوی 2.5 بر 2.5 دست یافت.
 
سرپرست تیم مدرسه شطرنج پاییز اهواز افزود:‌ نماینده خوزستان در دور سوم به مصاف شهرداری تبریز قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها رفت که در پایان نتیجه را 4.5 بر 0.5 به حریف خود واگذار کرد.
 
وی اضافه کرد:‌ تیم ما در دورهای چهارم و پنجم نیز رو در روی مهاب‎قدس تهران و بانک سرمایه قرار گرفت که به ترتیب با نتایج 4 بر یک و 3.5 بر 1.5 بازی را به حریفان واگذار کرد.
 
ارزانی‌پور در خصوص تیم مدرسه پاییز اهواز عنوان کرد: ‌تیم ما در این رقابت‎ها با ترکیب مهدی مومن‌زاده، سینا متقی، کیارش نجفی، امیرحسین جمشیدی، سارا بهوند و ستاره سبط‎‎ رسولی شرکت کرده است که مجموعه این تیم همگی زیر 18 سال هستند.
 
وی با بیان این‎که مدرسه شطرنج پاییز، اولین مدرسه شطرنجی است که در کشور تیم‎داری حرفه‎ای می‎کند، افزود:‌ این برای نخستین بار در تاریخ کشور می‌باشد که یک مدرسه شطرنج در لیگ برتر کشور حضور دارد.
 
سرپرست و مربی تیم مدرسه شطرنج پاییز اهواز بیان کرد:‌ تیم ما تنها نماینده خوزستان در لیگ برتر کشور می‎باشد که سه سال پیش با قهرمانی در لیگ برتر استان و نایب‎قهرمانی در لیگ یک کشور، مجوز شرکت در لیگ برتر را کسب کرد و سال گذشته نیز موفق شد با اولین تجربه حضور خود در لیگ برتر کشور، با نتایج خیره‌کننده خود به مقام هشتم برسد و این جزو افتخارات استان است که یک مدرسه موفق شده است با دانش‎آموزان رده‌های سنی خود که تربیت‎یافته این مجموعه هستند،‌ در لیگ برتر بزرگسالان کشور حضور داشته باشد و نتایج خوبی بگیرد.
 
او یادآور شد: مدرسه شطرنج پاییز به عنوان بهترین مدرسه شطرنج کشور در سال گذشته شناخته شد و توانست مقام‌های مختلف چه در سطح استان و چه در سطح کشور را در رده‌های سنی مختلف و تیم‌داری‌های حرفه ای خود در مسابقات به دست آورد.
 
ارزانی‌پور در پایان خاطر نشان کرد:‌ تیم ما هم اکنون نیز در مسابقات امسال و در پایان مرحله اول در بین 12 تیم، رده نهم جدول را در اختیار دارد و امیدواریم در مرحله دوم مسابقات که در مهرماه به میزبانی خرم‎آباد برگزار می‌شود، بتوانیم باز هم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار