اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
معاون اول رییس جمهور با اشاره به توهین‌های انجام گرفته به رییس جمهور در روزهای اخیر اظهار کرد: به معاون حقوقی رییس جمهور تذکر داده‌ایم تا از دستگاه قضا پیگیر این توهین‌ها باشد.
 معاون اول رییس جمهور با اشاره به توهین‌های انجام گرفته به رییس جمهور در روزهای اخیر اظهار کرد: به معاون حقوقی رییس جمهور تذکر داده‌ایم تا از دستگاه قضا پیگیر این توهین‌ها باشد.

به گزارش ایسنا اسحاق جهانگیری عصر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما این بوده که تا حد امکان وارد پیگیری قضایی این توهین‌ها نشویم الا در مواردی که آشکارا به رییس جمهور و هیات دولت اهانت می شود.

وی افزود: البته انتظار ما از دستگاه قضا این است که آن‌ها منتظر شکایت دولت نباشند. به هر حال حرمت رییس جمهور باید رعایت شود و وقتی این توهین‌ها انجام می شود خود قوه قضاییه باید با آن برخورد کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در مورد تنظیم شرایط قراردادهای نفتی هم اظهار کرد: ما شرایط عمومی قراردادها را بر اساس قوانین بالادستی تهیه کرده ایم. به طور مثال گفته‌ایم که در قراردادها باید قوانین ایران حاکم شود یا شرایطی را درباره نحوه کشف نفت در نظر گرفته‌ایم و در این مسیر هم به نظر منتقدان توجه کرده‌ایم. نظر رهبری این بود که برای تنظیم شرایط قراردادهای نفتی نظر منتقدان شنیده شود. ما هم نظر رهبری را اجرا کردیم و شرایط قراردادها را در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب کرده و سپس عین آن را در دولت تصویب کردیم. کار استثنایی از نظر توجه به دیدگاه‌های منتقدان درباره شرایط قراردادها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 150 مورد اصلاح در شرایط قراردادها انجام شده، 11 ماده این شرایط به 15 ماده افزایش یافته و یک مصوبه جدید هم داشته‌ایم و در مجموع اصلاحات زیادی انجام دادیم و به نظر منتقدان توجه کردیم. البته برخی کشورهای خارجی که میادین مشترکی با ما دارند در داخل کشور هزینه می‌کنند تا ما دست به این منابع نزنیم و آن‌ها از منابع بهره ببرند ولی ما تسلیم این شرایط نمی‌شویم.

جهانگیری همچنین افزود: ما چند روش برای قراردادها در نظر گرفته‌ایم تا شرکت نفت براساس آن روش‌ها و شرایط قراردادهای نفتی را منعقد کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در جلسه امروز اصلاحیه آیین نامه قانون مطبوعات تصویب شد افزود: در این آیین نامه مدیران و مسئولان رسانه‌ها مکلف شدند که خبرنگاران خود را بیمه کنند.

به گفته جهانگیری گسترش طرح سلامت و صندوق حمایت از کشاورزان یکی از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت بوده که اعتبار 1300 میلیاردی هم برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس شاخص‌ها اقتصاد کشور در مسیر صحیحی قرار گرفته و اقتصاد مقاومتی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: تصور برخی از اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد کوچک در حد مرغداری و گاوداری است در حالی که اقتصاد ایران یک اقتصاد بزرگ است و اقتصاد مقاومتی می خواهد اقتصاد بزرگ ایران را به حرکت درآورد بنابراین در این زمینه تولید، واردات و صادرات مهم است و میلیاردها دلار منابع و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی مورد نیاز است. اکنون طرح‌های متعددی در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی آماده شده است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عملکرد دولت درباره فیش‌های نجومی گفت: از این فیش‌ها هم در دولت قبل وجود داشته است. من در گزارش‌ها به رییس جمهور آسیب شناسی دقیقی از فیش‌های حقوقی داشتم و دولت هم کار خوبی در این زمینه انجام داد. به طور مثال شورای حقوق و دستمزد باید سال 86 تشکیل می‌شد اما در این دولت این شورا تشکیل و فعال شده است.

جهانگیری در پایان با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران تلاش می‌کنند که ارتباط دولت و مردم را تسهیل کنند و ما هم از آن‌ها تشکر می کنیم و امیدواریم با تصمیمات خود در دولت مشکلات خبرنگاران را به حداقل برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار