وجود مرزهای طولانی و امکانات فراوان مافیای مواد مخدر بستر لازم برای قاچاق مواد مخدر و ورود این مواد به خوزستان را دارد

"> مافیای مواد مخدر در کمین خوزستان !

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵

 

وجود مرزهای طولانی و امکانات فراوان مافیای مواد مخدر بستر لازم برای قاچاق مواد مخدر و ورود این مواد به خوزستان را دارد

مدیرکل گمرکات خوزستان از تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با این پدیده در گمرکات استان خوزستان خبر داد.

عباس علیدادی اظهار کرد: کشور ما به دلیل همسایگی با افغانستان و پاکستان به عنوان مناطق مهم کشت و حمل مواد مخدر و همچنین وجود مرزهای طولانی و امکانات فراوان مافیای مواد مخدر بستر لازم برای قاچاق مواد مخدر و ورود این مواد به کشور و استان را دارد.

وی با اشاره به نقش گمرک در کاهش قاچاق مواد مخدر افزود: با توجه به احتمال جاسازی و اختفای مواد مخدر در جوف کالا و حمل آن توسط وسائل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی، نقش مقابله ای گمرک بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند تأثیر چشمگیری در روند کاهش ورود مواد مخدر به کشور داشته باشد.

علیدادی مراقبت بیشتر و استفاده از تجهیزات مدرن را در این راستا ضروری دانست و گفت: فراهم کردن تجهیزات و امکانات الکترونیکی به منظور کشف مواد مخدر و آموزش مستمر و به روز مأموران گمرک ازجمله مهم ترین اقداماتی است که در دستور کار گمرکات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گمرک از اعضای اصلی کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در استان است، افزود: گمرکات خوزستان  تا کنون در خصوص برخورد با پدیده قاچاق مواد مخدر تعامل سازنده ای با دستگاههای ذیربط داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین از روند مطلوب مبارزه گمرکات خوزستان با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از 578  فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 51 میلیارد و 929 میلیون ریال در گمرکات خوزستان مورد بررسی قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار