هیئت دولت در سفر خود به استان خوزستان، طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی در شوش را تصویب کرد ولی این مصوبه اجرا نشد

"> بی مهری به قدیمی ترین شهر جهان در خوزستان

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

هیئت دولت در سفر خود به استان خوزستان، طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی در شوش را تصویب کرد ولی این مصوبه اجرا نشد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت دولت در سفر خود به استان خوزستان، طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی در شوش را تصویب کرد ولی این مصوبه اجرا نشد.

سید راضی نوری اظهار کرد: شوش که از آن به عنوان قدیمی ترین شهر جهان یاد می شود دارای ظرفیتهای فراوانی برای جذب گردشگر است که می تواند در کنار کشاورزی به منبعی سرشار برای درآمدزایی در این شهر تبدیل شود ولی متاسفانه باید عنوان کرد که از این ظرفیت تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: وجود قلعه باستانی شوش، معبد چغازنبیل و آرمگاه حضرت دانیال نبی که یک پیامبر یهودی است از شوش شهری ساخته که می تواند گردشگران و جهانگردان فراوانی به سمت خود بکشاند ولی زیرساختهای مناسبی در این شهر احداث نشده است.

نوری عنوان کرد: وجود یک پیامبر یهودی در کنار مردم شیعه شهرستان شوش در حالی است که این مکان به محلی برای برگزاری تجمعات مذهبی مردم همانند ایام سوگواری امام حسین(ع)، نیمه شعبان، برگزاری نماز و ... تبدیل شده است و این نشان از احترام مردم خوزستان به پیامبران سایر ادیان الهی دارد.

نماینده مردم شوش تصریح کرد: همین امر می تواند سالانه مردم فراوانی را از گوشه و کنار جهان برای زیارت این بارگاه به سمت شوش بکشاند ولی امکانات و خدمات جانبی این آرامگاه هم اکنون به گونه ای نیست که پذیران این قبیل افراد باشد و باید دولت نسبت به بازسازی و توسعه آن اقدام جدی از خود نشان دهد.

نوری تصریح کرد: اتفاقا هیئت دولت در سفر استانی خود به خوزستان، 50 میلیارد ریال برای توسعه آرامگاه حضرت دانیال تصویب کرد ولی متاسفانه این مبلغ تخصیص نیافت و این آرامگاه هنوز با مشکل توسعه مواجه است. ما نیز از دولت انتظار داریم مصوبه خود برای توسعه این بقعه را اجرایی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار