اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
نخستین همایش کشوری آشنایی و معرفی رشته های کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران در تالار اجتماعات ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.


شوشان/ پدرام طاهری : نخستین همایش کشوری آشنایی و معرفی رشته های کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران در تالار اجتماعات ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.

به گزارش شوشان ، این همایش همزمان با ولادت حضرت معصومه (ص) با حمایت فدراسیون ورزش های همگانی، انجمن آمادگی جسمانی و ایروبیک و با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاهی رشته ی تربیت بدنی، پیشکسوتان، مدیران ورزشی و علاقمندان به این رشته ی برای نخستین بار به میزبانی استان خوزستان برگزار شد.

هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز، حمید سالمی رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان، سید علی حسینی رییس اداره ی ورزش و جوانان اهواز، هدایت اله زارع زاده رییس هیات ورزش های همگانی اهواز، گل آرا خانقاهی رییس و مدرس کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران و سعید طاهری مدیر عامل بانک های استان خوزستان از جمله میهمانان  و سخنرانان ویژه برنامه بودند.

همایش رشته ی ورزشی کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران در راستای آشنایی، معرفی، اهداف و برنامه ها توسط بانیان و فعالان این رشته برای شهروندان خوزستانی برگزار شد و در بخش های دیگر برنامه معرفی و آغاز به فعالیت رشته های جدیدتر از جمله  TRX توسط بنیان‌گذاراین رشته عنوان شد.


آذر فرداد: مسوولین هیات ‌ها، باشگاه‌ ها و مربیان حلقه اتصال خود را با این کمیته بیشتر کنند

 در این همایش رئیس کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن خوزستان به عنوان دبیر همایش در سخنانی با اشاره به فرآیند شکل گیری و مزایای این رشته عنوان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر ورزش ‌های همگانی در بین عموم مردم پررنگ تر شده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.

همچنین با تلاش مسولان و بانیان ورزشی رشته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن  به زیر مجموعه ورزش‌های همگانی اضافه شد و یکی از مزایای این ورزش استفاده آن در فضاهای شخصی است.

آذر فرداد افزود: از سال 1393 با کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران آشنا و دوره‌های آموزشی این کمیته را طی کردم و از سال 1394 با معرفی این رشته به هیات خوزستان خواستار حضورخود در بین جامعه ورزشی استان شده ولی متاسفانه به دلیل مشغله کاری شخصی این اقدام تا سال 1395 معلق باقی ماند همچنین در اردیبهشت 1395 با دریافت حکم از جناب اقای سالمی به طور رسمی فعالیتم را در  استان آغاز کردم و همزمان با آن به تجهیز کردن امکانات باشگاهی پرداخته تا بتوانیم دوره‌ها را در آن محل زیر نظر هیات همگانی خوزستان برگزار کنم و اولین اقدام من جذب نیروهای فعال برای آموزش و جذب مربی بوده است.


وی از برگزاری نخستین دوره های کارگاهی در این کمیته خبر داد و با اشاره به اهداف این نهاد ورزشی نوپا توضیح داد: این کمیته با هدف برگزاری دوره ‌های کارگاهی تا رسیدن به مربی گری همزمان با دستور العمل فدراسیون و کمیته تمرینات معلق کشور پیش خواهد رفت و همچنین برگزاری دوره‌های دانش افزایی از دیگر اقدامات کمیته جهت به روز رسانی و فعال نگاه داشتن مربیان بوده است، که یکی از الزامات ارتقاء سطح مربیان است و در 6 ماهه اول سال این کمیته در خوزستان با دو میزبانی در اهواز و یکی در دزفول جمعا 3 کارگاه برگزار خواهد کرد.

رئیس کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن خوزستان از اهداف دیگر این کمیته را شناسایی نیروهای مجرب جهت تکمیل کادر، راه اندازی و تجهیز کردن باشگاه های شهرستان ‌های خوزستان عنوان کرد.


 فرداد همچنین از مسوولین هیات ‌ها، باشگاه‌ ها و مربیان خواست تا حلقه اتصال خود را با این کمیته بیشتر کنند.

مسوّل کمیته تی ار ایکس (TRX) خوزستان در پایان حضور شهروندان را در این همایش نشانگر حمایت از فعالیت های این کمیته دانست و از حمایت های رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان و مسوولان  ورزشی قدردانی کرد. 

حمید سالمی: نقش بانوان خوزستان در عرصه ورزش همگانی موثر است

در ادامه رییس هیات ورزش‌ های همگانی خوزستان با اشاره به نقش و تلاش های ارزنده ی بانیان وفعالان رشته ورزشی کمیته ی تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن یادآور شد: لازم می دانم از تلاش های مسئول کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن خوزستان که در مدت کوتاه با کوشش فراوان فرآیند شناساندن و اطلاع رسانی جهت جذب علاقمندان به این رشته ی ورزشی را به نحو مطلوب انجام دادند تشکرکنم.زیرا امروز شاهد آن هستیم با استقبال شهروندان ورزش دوست، پاسخ دل گرم کننده و شادکننده به تلاش های وی داده شده است.

همچنین در ادامه از تلاش های گل آرا خانقایی بنیانگذار کمیته ی تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران تشکر کنم زیرا در آینده شاهد حضور بانوان مدرس و تربیت مربیان خوزستانی در ترویج و گسترش این رشته ی ورزشی خواهیم بود.

 حمید سالمی حضور و نقش بانوان خوزستانی در سایر فعالیت ورزش های همگانی را پررنگ و موثر دانست و به تلاش ها و مدیریت قوی خانم رضازاده نایب رییس ورزش های همگانی اشاره کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین علاقمندان و فعالان ورزش های همگانی را بانوان تشکیل داده اند و  امروز سه تن از مدیران هیات ورزش های همگانی خوزستان بانوان هستند زیرا بانوان تنها وظیفه‌ی مدیریت در خانه و تدریس را بر عهده ندارند و مسوولیت اخلاقی و تربیتی خانواده و جامعه را هم بر عهده دارند. 

وی با بیان نقش اخلاق در ورزش تاکید کرد: نگاه مسوولان کشور به رعایت اصول اخلاقی در ورزش های همگانی مثبت است، بنابراین عزیزانی که ورزش همگانی را در فضاهای باز اجتماعی، پارک ها و باشگاه‌ها انجام می دهند می بایست اصول اخلاقی را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.


سالمی در ادامه افزود: همایش آشنایی و معرفی رشته های کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن به نام حضرت معصومه برگزار شده است که باید بانوان ورزشکار ما با الگوپذیری از بانوان صدر اسلام رعایت حجاب و اخلاق را در جامعه و تمام مجامع بین المللی انجام دهند.

رییس هیات ورزش‌ های همگانی خوزستان دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به حضور و نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی، ورزشی و سایر حوزه ها را ویژه برشمرد و افزود: شهروندانی که در حوزه ورزش همگانی فعالیت دارند موظف به رعایت حرمت و منزلت اجتماعی، اصول اخلاقی هستند.


هوشنگ شیرمردی: از امروز خود را سخنگوی ورزش های همگان عنوان می کنم

عضو شورای شهر اهواز در ادامه این همایش بیان داشت: ورزش های همگانی از ویژگی مثبتی برخور هستند زیرا مورد استقبال عمومی اقشار مختلف و شهروندان جامعه قرار گرفته است و همچنین رشته ی نوپای کمیته تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن با وجود اطلاعات کم عمومی شهروندان درباره شیوه ی کار آن با همت عوامل اجرایی استارت کار این رشته ی ورزشی زده شد و به نظر می رسد این ورزش نوپا ظرفیت خوبی جهت استفاده ی همگانی داشته باشد که با با توجه به تلاش های ارزنده، تجربه و شایستگی فرداد بعنوان رییس کمیته ی تمرینات معلق مقاومتی خوزستان بطور یقین از رشد و گسترش خوبی برخوردار خواهد شد.


هوشنگ شیرمردی تاکید کرد: من و همکارانم در شورای شهر اهواز جهت رشد و گسترش عمومی این رشته ورزشی ویژه ی بانوان هر گونه حمایت و همکاری لازم را خواهیم داشت، البته متولیان این ورزش طرح ها و ایده های خودشان را به اعضای شورای  شهر ارائه دهند تا شورای شهر اهواز امکانات و ابزار فعالیت را برای متولیان امر فراهم کند، همچنین شهرداری اهواز با دارا بودن معاونت فرهنگی و اجتماعی می تواند در این زمینه برای توسعه ورزش همگانی همکاری کند.


وی با بیان اینکه از امروز خودم را سخنگوی ورزش های همگانی اعلام می کنم تاکید کرد: همه مسوولان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برای توسعه ورزش بانوان مشارکت و هم افزایی داشته باشند.

سید علی حسینی: حمایت از ورزش همگانی را وظیفه خود می دانم

 در ادامه برنامه رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهواز اظهار کرد: اداره ی ورزش و جوانان اهواز سه سال است راه اندازی شده است و چالش های خاص خود را دارد و این نهاد با نهادهای کمتری در ارتباط و تعامل است ولی در اهواز این نهاد نوپا با هشت منطقه ی شهری و شهردار و با مسئولان اداره ها و سازمان های مختلف در تعامل است.

سید علی حسینی توضیح داد: در این مدت توانسته ایم بیست و پنج هیات ورزشی از جمله هیات ورزش های همگانی شهرستان اهواز را راه اندازی کنیم زیرا  ورزش های همگانی مانند سایر ورزش ها نیستند که با آمار، ارقام و تعداد مدال ها رشد و ارتقا آن رامقایسه و اندازه گیری کرد، بلکه ورزش همگانی را مردم باید لمس کنند.


 وی افزود: خوشبختانه فدراسیون ورزش های همگانی رشته های جدید را به شهروندان پیشنهاد و معرفی کرده است و به برنامه های این نهاد افزوده است از طرفی وظیفه ی اداره ی تحت مدیریت ما تنها برگزاری برنامه ی پیاده روی نیست بلکه وظیفه اساسی ما ایجاد نشاط اجتماعی است، اینجانب به عنوان یک شهروند خودم و خانواده ام را مدیون ورزش های همگانی می دانم بنابراین وظیفه ی اخلاقی، شرعی و قانونی خودم می دانم که از عزیزانی که در این حوزه فعالیت می کنند حمایت کنم.


گل آرا خانقایی : تمرینات معلق ، سیستم مدرن به همراه شیوه آموزش نوین از ورزش بدن سازی است

رییس کمیته ی تمرینات معلق مقاومتی تمام بدن ایران سخنران پایانی همایش بود که به تاریخ و فرآیند تاسیس این ورزش اشاره کرد و یادآور شد:كميته تمرينات معلق مقاومتي تمام بدن فعاليت خودرا از سال 1388 آغازکرد. تا سال 1393 تنها 3 دوره كارگاه زير نظرفدراسيون طي 5 سال برگزار شده بود كه بنده سعادت همكاري با فدراسيون نصيبم شدو سال 1394 مسئوليت كميته توسط رياست فدراسيون همگاني دكتر مجد آرا به اينجانب سپرده شد. ازسال 1393 تابه امروز طي 2 سال بيش از 85  دوره كارگاه آموزشيTRXSTC بانوان و آقايان در سراسركشور توسط كميته تمرينات دكترمجد آرا و دكترعلم برگزار شد.


رشته TRX يكي از 13 رشته وكارگاه TRXSTC يكي از 7 سطح دوره‌اي آموزشي رشته TRX كميته تمرينات معلق مقاومتي مي ‌باشد.

گل آرا خانقایی در ادامه گفت: استقبال اولیه و حس مثبت کماندوها و ورزشکاران حرفه‌اي نسبت به تمرينات معلق الهام بخش مخترع براي گسترش آن بود. 

ما امروزه مفتخر به ارائه تجهيزات مدرن به منظور عملي كردن تمرينات وابسته به وزن بدن و برنامه‌هايي كه تمركز بر روي بدن انسان به عنوان يك سيستم واحدرا دارند هستيم. تمرین ‌هایSuspension Training به شرکت کنندگان امکان استفاده از پروتکل خالص آموزش استقامت و قدرت را می دهد زیرا هر يك از تمريناتSuspension  Trainingقدرت کاربردی حقیقی ایجاد نموده و انعطاف پذیری، تعادل  و استقامت ميان تنه را همزمان بالا مي‌برد كه در تمامي عرصه‌هاي ورزشي وحتي در فعاليت هاي روزمره و عادي لازم است.


آنچه اساسا تمرينات معلق  Suspension Training را به عنوان سیستمی مدرن از ورزش‌های بدنسازی و یک شیوه آموزش نوین منحصر به فرد می‌سازد مجموعه‌اي سیستماتیک از بهترین تمرينات قدیم و جدید است که درگروهي از تمرينات منسجم و مرتبط با شیوه آموزشی کاملا جدیدی گردآوری، اصلاح و به رسمیت شناخته شده است.

 شاخص بودن تمرينات معلق از اختراع دستگاهTRX® ،كه نخستین دستگاهي است که جهت تسهیل اجراي طيف وسيعي از تمرينات وابسته به وزن بدن و برای کل بدن طراحی شده ریشه میگیرد.   TRXعلاوه بر بسته بندی وطراحی منحصر به فردي كه دارد از امتیاز انحصاری و نيز تجربه سال ها پیشرفت در تولید كه بر اساس ساختار بدن انسان نيز بهينه سازي شده است برخوردار مي‌باشد. 


او با تشریح فعالیت هایی که برای ارتقای این رشته در سطح کشور انجام شده است یادآور شد: تمام رشته‌ ها و دوره‌هاي آموزشي با كتاب ترجمه شده وعكس وDVD همراه مي‌باشد. بنده تمام تلاش خود را در راستاي ارتقاي اين رشته درسطح كشور و جامعه ازطريق سايت و اينستاگرام و كانال اختصاصي كميته تمرينات معلق و همچنين همكاري و گرفتن برنامه در شبكه ورزشي و كار با روزنامه شهروند و كار با مجله تناسب دو هفته‌ نامه البرز و بشیر شركت در برنامه راديو جوان، راديو تهران و خبرگزاری ایلنا به کار گرفته ام با توجه به فعال بودن كميته تمرينات معلق مقاومتب دوره‌هاي آموزشي متعدد برگزار شده است و پیشنویس آیين نامه و طراحي مسابقات در چهار سطح انتخابي، باشگاهي، استاني،كشوري نوشته شده است تقديم رياست  انجمن گردید و با به تحريردرآوردن بيش از 25 جلد كتاب آموزشي سعي بر اطلاع رساني درسطح گسترده از تمامي فعاليت‌هاي كميته تمرينات معلق مقاومتی داشته ام.


شایان ذکر است ، بخش پایانی این همایش با اهدای لوح سپاس به فعالان، پیشکسوتان و حامیان ورزش های همگانی خاتمه یافت، در این آیتم با حضور دکتر هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز ، حاج حمید سالمی رییس هیات ورزش های همگانی استان ، سید علی حسینی رییس اداره ی ورزش و جوانان اهواز، زارع زاده رییس هیات ورزش های همگانی اهواز، سعید طاهری مدیر عامل بانک های استان ابتدا با اهدای لوح سپاس از آقای حاجت فرداد و بانو منیژه طاهری پدر و مادر خانم آذر فرداد به عنوان یک خانواده ی نمونه و حامی ورزش های همگانی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است در بخش دوم آیین تقدیر با اهدا لوح سپاس از تلاش های حاج حمید سالمی، خانم رضازاده، خانم موزرم عضو هیات داوران ورزش خوزستان ، خانم قنبرزاده مسئول کمیته پیلاتس ،  سید علی حسینی ، زارع زاده، خانم رمضان زاده مدرس دانشگاه شهید چمران اهواز ، دکتر هوشنگ شیرمردی، حیات غیب رییس سابق روابط عمومی آب و برق ، هدا تابع مسئول کمیته اسپینیک و سعید طاهری تقدیم به عمل آمد.

گفتنی است پنل پرسش و پاسخ از دیگر بخش های همایش بود که در این بخش رییس اداره ورزش و جوانان اهواز سه پرسش درباره مزایای ورزش  را با مخاطبان در همایش مطرح کرد و به رسم یادبود جوایزی به افرادی که پاسخ های صحیح دادند اهدا شد.


















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار