اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی خوزستانی ها به ویژه شهروندان اهوازی در کلانشهر اهواز راه اندازی شد
اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور و برپایی نمایشگاه خورشید ولایت در لالی از مهمترین عناوین اخبار کوتاه فرهنگی در استان خوزستان است.

به همت اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان شادگان، کارگاه آموزش مداحی ویژه بانوان این شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی توسط استاد ماجده آل‌مرتضی یکی از اساتید معروف استان قم و با محوریت آموزش مداحی، اصول و فنون مداحی، مدیحه و مرثیه خوانی، آشنایی با فن روضه خوانی، آواز، سبک شناسی و ارتقای سطح علمی مداحان اجرا شد.

این دوره‌های آموزش مداحی با استفاده از اساتید مجرب برای مداحان شهرستان شادگان برای کاهش آسیب‌های مداحی در این شهرستان برگزار شد.

بالا بردن سطح عمومی، تخصصی و آشنایی با فنون مداحی و معلومات اجتماعی، از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی بود.

جشن ولادت امام رضا در هفتگل

همزمان با فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) جشن با شکوهی در شهر هفتگل برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ساعت 21:30 روز پنجشنبه 21 مرداد ماه در پارک شادی هفتگل برگزار می‌شود که اجرای این برنامه بر عهده محسن صفری از مجریان صدا و سیمای مرکز خوزستان خواهد بود.

در این برنامه حجت الاسلام روح‌الله شریفی، کارشناس خانواده سخنرانی می‌کند و بهمن زکوی نیز در این برنامه شاد مولودی خوانی خواهد کرد.

ادای احترام به شهید آبادانی

جمعی از جوانان خوزستانی با حضور بر مزار یکی از شهدای آبادان، به این شهید گلگون کفن ادای احترام کردند.

این آیین در روستای تُنگه 2 از توابع بخش مرکزی آبادان برگزار شد و جوانان خوزستانی با حضور بر مزار شهید حبیب دریس یاد این شهید را گرامی داشتند.

شهید حبیب دریس از غیور مردان آبادانی است که اوایل هجوم دشمن به خاک ایران اسلامی در تاریخ 18 آذر ماه سال 1359 در بهمن شیر آبادان به شهادت رسید.

اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور

جمعی از کارمندان بسیجی جهادکشاورزی خوزستان در قالب کاروان راهیان نور برای زیارت یادمان‌های شهدا به مناطق جنگی غرب کشور اعزام شدند.

این کاروان توسط حوزه مقاومت بسیج کارمندی سازمان جهادکشاورزی به مدت سه روز در مناطق عملیاتی غرب کشور حضور یافت و از یادمان‌های شهدا بازدید کرد.

حضور خدام رضوی در شهرداری اهواز

خدام حرم مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به شهرداری اهواز رفتند و مورد استقبال مدیران و کارکنان شهرداری قرار گرفتند.

در این آیین خدام حرم رضوی که پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) را به همراه داشتند با اهداء گل و همزمان با پخش آوای زیبای نقاره خانه وارد ساختمان شهرداری شدند و پس از این برنامه به همراه استقبال کنندگان در محل نماز خانه شهرداری گردهم آمدند.

در این برنامه پس از قرائت قرآن توسط حاج احمد درخشان ، یکی از خدام به مداحی پرداخت و پس از آن دو نفر از خدام حرم امام رضا(ع) به ذکر خاطراتی از معجزات حضرت پرداختند.

برگزاری جشن ولادت ثامن الحجج(ع) در شهر زهره

همزمان با دهه کرامت جشن ولادت فرخنده ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) در شهر زهره از توابع شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد.

این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد و اهالی شهر زهره به مناسبت میلاد فرخنده و مبارک امام هشتم به جشن و سرور می‌پردازند.

دوره تربیت معلم قرآن در باوی

دوره تربیت معلم قرآن ویژه آقایان در شهرستان باوی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند تا روز دوشنبه 25 مردادماه  برای شرکت در این دوره نام نویسی کنند.

دارا بودن حداقل سن 18 و حداکثر 25 سال و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم شرایط شرکت در این دور دوره تربیت معلم قرآن ویژه آقایان در شهرستان باوی است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانند با شماره 06136523411 تماس بگیرند.

برپایی نمایشگاه خورشید ولایت در لالی

نمایشگاه خورشید ولایت با هدف ترویج فرهنگ رضوی و بیان فضائل حضرت امام رضا(ع) در لالی بر پا خواهد شد.

این نمایشگاه شامل پوستر و احادیث امام رئوف است که آثار استفاده شده در این نمایشگاه از آستان قدس رضوی تهیه شده است

این نمایشگاه روز پنج‌شنبه 21 مردادماه با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان لالی آغاز به کار می‌کند و به مدت یک هفته در کانون تربیتی شهید باهنر برپا خواهد بود.

راه اندازی دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی

 دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی خوزستانی ها به ویژه شهروندان اهوازی در کلانشهر اهواز راه اندازی شد.

این دفتر که زیر نظر حضرت آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز فعالیت می کند و در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) اهواز واقع در خیابان انقلاب (کمپلو) بعد از میدان 15 خرداد و روبروی داروخانه شبانه روزی امام صادق (ع) قرار دارد.

خوزستانی‌ها به ویژه شهروندان اهوازی می‌توانند همه روزه با شماره تلفن های 33789292، 33789696 و 33789797  تماس بگیرند و پاسخ سوالات شرعی و شبهات دینی خود را دریافت کنند.

هموطنان عزیز ساکن در استان‌های دیگر نیز می توانند پیش شماره 061 را به اول این سه شماره اضافه کنند و با این دفتر تماس بگیرند.

در این دفتر سوالات شرعی بر اساس فتاوای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و دیگر مراجع تقلید پاسخ داده می‌شود.

برگزاری جشن زیر سایه خورشید در ایذه

جشن «زیر سایه خورشید» به مناسبت بزرگداشت سالروز ولادت فرخنده امام علی بن موسی الرضا(ع) و همزمان با دهه کرامت در ایذه برگزار می‌شود.

این آیین معنوی ساعت 11 صبح روز پنج‌شنبه 21 مردادماه در مصلای نمازجمعه با حضور خدام آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سخنرانی خواهد کرد.

جشن زیر سایه خورشید در ایذه به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان پخش می‌شود.

زمزمه دعای ندبه در حرم علی بن مهزیار اهوازی

در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) دعای پرفیض ندبه در آستان مقدس حضرت علی بن مهزیار اهوازی زمزمه می شود.

این آیین معنوی روز جمعه 22 مرداد ماه 1395 از ساعت 7 صبح با حضور عاشقان و اردتمندان حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) آغاز می‌شود.
برچسب ها: سوالات شرعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار