شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
خوزستان در هفته ای که گذشت/ پلاک اروندی ها در صدر اخبار رسانه ها / مرگ دبیر آموزش و پرورش به دلیل اصابت گلوله / آتش سوزی های مستمر در پتروشیمی ها / تاکید بر تغییر مدیران پتروشیمی و بنادر و دریانوردی
هفته گذشته ، باز هفته ای پرحادثه برای خوزستان بود و بار دیگر یکی از پتروشیمی های خوزستان دچار آتش سوزی شد و مهار آن تقریبا 9 ساعت ...


شوشان: هفته گذشته ، باز هفته ای پرحادثه برای خوزستان بود و بار دیگر یکی از پتروشیمی های خوزستان دچار آتش سوزی شد و مهار آن تقریبا 9 ساعت به طول انجامید. در کنار این مورد  ، خبر خودسوزی یک زن و مرد در خوزستان ، درگیری دستفروشان در شوش با چوپ و سنگ ، انتصاب مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و ... از دیگر اخبار خوزستان در هفته گذشته بود.

 پلاک اروندی ها در صدر اخبار رسانه ها

در اوایل هفته ای که گذشت بار دیگر خودروهای اروندی در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به صراحت اعلام کرد که محدوده تردد همان محدوده مصوبی است که در قانون مربوط به مناطق آزاد در نظر گرفته شده و در صورت خروج خودروها از محدوده مجاز برخورد خواهد شد. پس از این سخنان ، استاندار خوزستان و همچنین فرماندار آبادان در مصاحبه های مختلف گفتند که تردد خودروهای اروندی همچنان طبق روال گذشته است و هیچ تغییری در قوانین ایجاد نشده است. با این وجود و پس از گذشت چند سال از اعلام آزادی تردد خودروهای اروندی در سراسر خوزستان ، باز موضوع پلاک اروندی ها همچنان لاینحل باقی مانده است. ضمن آنکه تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای اروندی که هدف اصلی آن بوده ، ره به جایی نبرده است.

کار در دمای بالای 49 درجه در خوزستان 

در هفته ای که گذشت خوزستان گرم ترین استان کشور شد. ستاد مدیریت بحران خوزستان مصوبه ای را برای کاهش ساعت کاری ادارات و بانک ها و ... در دمای بالای 49 درجه اعلام کرده است که البته این مصوبه در برخی از شرکت ها از جمله شرکت نفت و همچنین پتروشیمی های ماهشهر رعایت نمی شود و کارگران و کارمندان در این شرکت ها برخلاف مصوبه مدیریت بحران مجبور به کار در دمای بالای 49 درجه هستند. 

همچنین اخیرا دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفته است در حالی که برای کارمندان در شرایط بالای دمای هوا ساعت کاری کاهش یافته اما این امر شامل کارگران که در شرایط کاری سختتری نسبت به کارمندان هستند نشده است. وی این را هم گفته است که در یک هفته گذشته که خوزستان شاهد گرمای شدید هوا بود، طبق مصوبه مدیریت بحران استان،ساعت کاری کارمندان کاهش یافت اما با وجود اعتراضات زیادی که داشتیم کارگران شامل این کاهش ساعت کار نشدند و کارگران در گرمای شدید زیر نور آفتاب کار می کردند.

بازدید خدام حرم رضوی از بیماران بیمارستان امام 


در هفته ای که پذشت  به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع)، خادمین حرم مطهر رضوی با حضور در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از بیماران بستری شده در این مرکز عیادت کردند. خدام حرم مطهر امام رضا(ع)  مهمان بیماران بستری شده و همراهانشان و همچنین پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز بودند که حضور این عزیزان در بیمارستان با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم همراه بود.

هلاكويي از قطار شهري اهواز رفت 

در هفته ای که گذشت بحث تغییرات در مدیران اجرایی و همچنین ستادی استانداری داغ بود. بر اساس آخرین شنیده ها ، عباس هلاكويي، پس از هشت سال از قطار شهري اهواز کنار رفت.  سازمان قطار شهري اهواز اين روزها بدون مديرعامل روزگار مي گذراند اما خبرها حكايت از انتخاب دو گزينه از سوي شهرداري اهواز براي تصدي اين پست و معرفي به استاندار دارد كه تأمل برانگيز است. از استاندار خوزستان كه اين روزها موضع خوب و جدي در قبال مشكلات اين پرو‌ژه گرفته انتظار مي رود بحث رفاقت و لياقت را از هم جدا كند و جايگزين هلاكويي در حد و قامت او باشد.

موج خودسوزی در خوزستان پس از خودکشی

پس از خودکشی چند نفر در خوزستان در هفته های گذشته ، در هفته ای که گذشت ، خوزستان شاهد خودسوزی های دلخراش بود. در یکی از این خودسوزی ها یک مرد حدود 45 ساله در منطقه ملاشیه اهواز اقدام به خودسوزی کرد. علت دقیق خودکشی این فرد معلوم نیست اما ممکن است به دلیل فقر و یا بیماری اعصاب اقدام به این کار کرده باشد.

همچنین در یک مورد دیگر زنی 21 ساله در دزفول اقدام به خودسوزی کرد.  طبق گزارش دریافتی فرد مذکور دچار 100 درصد سوختگی شده است. این زن جوان در منزل مسکونی خود اقدام به خودسوزی کرده است. از ابتدای امسال تاکنون چند مورد خودکشی در شهرستان دزفول اتفاق افتاده است که در میان آنها 2 زن میانسال نیز دیده می شود. 

اقدام جالب خبرنگاران آبادانی


هفته گذشته و در روز 17 مرداد ، جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی شهرستان آبادان همزمان با روز خبرنگار با حضور در مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان معلول ذهنی زیر 14 سال این شهر با این فرشتگان دیدار کردند. برگزاری مراسم روز خبرنگار در خوزستان حاشیه های مختلفی نیز داشت. 

مرگ دبیر آموزش و پرورش به دلیل اصابت گلوله

در هفته ای که گذشت دبیر آموزش و پرورش خوزستان به دلیل اصابت گلوله فوت کرد. دلیل این حادثه‌ هنوز به طور کامل مشخص نشده است. این اتفاق در حالی رخ داد که نیروهای مرزبانی در حال ماموریت بوده‌اند و به همین جهت، موضوع از سوی مراجع ذی‌ربط در دست پیگیری و بررسی است. فرد کشته شده یک مرد 36 ساله و دبیر آموزش و پرورش بوده است. دلیل حضور این فرد در منطقه و چگونگی رخ دادن این حادثه در دست بررسی است.
 
آتش سوزی های مستمر در پتروشیمی ها 



در هفته ای که گذشت باز شاهد آتش سوزی های مستمر در پتروشیمی ها بودیم.  در حادثه اخیر انبار پتروشیمی بندر امام به مدت 9 ساعت در آتش سوخت. 

درگیری با چوب و سنگ در شوش

در هفته ی گذشته خبر درگیری بین دستفروشان در شوش  با چوب و سنگ و اسلحه شکاری در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت.  یکی از عوامل درگیری با اسلحه شکاری موجب اصابت ساچمه تفنگ شکاری به 2 مغازه دار و یک بانوی رهگذر شد که هر سه نفر توسط اورژانس 115 به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند. گفته می شود طرفین درگیری که دستفروش و فامیل می باشند از قبل با هم اختلاف داشته اند.  در پی این درگیری در بازار شهر شوش عده ای اهالی محل و شهروندان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار تشدید برخورد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با عوامل ناامنی شدند.

بلاتکلیفی و سرگردانی مسافران در فرودگاه

سریال تاخیر پروازهای خوزستان در هفته گذشته نیز ادامه داشت.  مسافران پرواز شماره 4065 شرکت هواپیمایی زاگرس که قرار بود ساعت 15 و پنج دقیقه به مقصد ماهشهر پرواز کند به دلیل تاخیر در فرودگاه سرگردان شده اند. دلیل تاخیر این پرواز تاخیر در ورود هواپیما به فرودگاه مبدا اعلام شده است.

تجمع داروسازان خوزستان


در هفته ای که گذشت حدود 80 نفر از داروسازان خوزستان شنبه در اعتراض به آنچه تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر صدور دستور غیر کارشناسی تاسیس داروخانه های گیاهی عنوان کردند، مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تجمع کردند.

تعطیلی استخر رامهرمز پس از افتتاح

در هفته ی گذشته تنها استخر رامهرمز بعد از 9 سال افتتاح شد اما بر روی مردم بازگشایی نشد. شهرستان رامهرمز با حدود 120 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی سال‌هاست که از داشتن برخی از مسؤولانی که کم‌کار بوده‌اند در رنج است و این رنج تن نحیف این شهر را رنجورتر کرده است. پس‌ از این همه‌سال و وعده‌های متعددی که هر مسؤول در رابطه با بازسازی این استخر دادند بالاخره چندی پیش با حضور استاندار و مسؤولان شهری افتتاح شد اما درب آن بلافاصله پس از افتتاح بسته شد.

تاکید بر تغییر مدیران پتروشیمی و بنادر و دریانوردی

در هفته ای که گذشت ، نماینده ماهشهر در مصاحبه ای خواستار تغییر  تغییر مدیران پتروشیمی و بنادر و دریانوردی شد. گلمرادی در این مصاحبه گفت :  متأسفانه در سال‌های اخیر انتخاب برخی مدیران بر مبنای تفکرات سیاسی شکل گرفته و این مسأله بزرگ‌ترین تهدید برای مدیریت کشور به شمار می‌رود. وی ادامه داد: سازمان‌های تخصصی همچون اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کل گمرک، کشتیرانی و صنایع پتروشیمی در منطقه وجود دارند که باید مدیرانی بر مبنای شایستگی سکان‌دار هدایت آنها شوند.

اهدا اعضای نوجوان رامهرمزی

خبر اهدای اعضای نوجوان رامهرمزی از دیگر خبرهایی بود که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. طبق اخبار رسیده ، اعضای بدن یک نوجوان مرگ مغزی اهل رامهرمز در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند اهدا شد.  در همین زمینه معاون مرکز پیوند و فراهم آوری اعضا دانشگاه جندی شاپور اهواز گفته است که نباید از کنار تصمیم بزرگ و شایسته خانواده موسوی، که در این شرایط بد روحی اقدام به اهدا اعضای جگرگوشه خود نمودند به سادگی گذشت و از طرف مجموعه مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، ضمن ابراز تاثر از صمیم قلب با این خانواده همدردی می‌کنیم.

حضور دکتر ایدنی در منزل خانواده متوفیان بیمارستان سینا


در هفته ای که گذشت و با توجه به خبر مرگ چند بیمار دیالیزی بیمارستان سینا ، دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به همراه اعضاء هیات رییسه دانشگاه و معتمدین محل و حوزه فرمانداری شهرستان ، در منازل متوفیان بیماران دیالیزی بیمارستان سینا حضور یافتند و از بازماندگان دلجویی نمودند. دکتر ایدنی در این نشست ها گفت : شخصا مساله فوق را به عنوان یک وظیفه انسانی و دینی تا حصول نتیجه نهایی و احقاق حق پیگیری خواهم کرد.

موج تغییر مدیران آموزش و پرورش خوزستان

موج تغییر مدیران آموزش و پرورش شهرهای خوزستان شروع شده و در هفته ای که گذشت طی حکمی از سوی تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، محمد ابوعلی به عنوان رییس آموزش و پرورش بندر امام منصوب شد. هفته گذشته نیز رییس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز برکنار شد.

هشدار سازمان های مردم نهاد نسبت به رشد آسیب های خوزستان

در هفته ی گذشته استاندار خوزستان با سازمان های مردم نهاد نشست و دیداری داشت. در این نشست رئیس هیات مدیره شبکه تشکل های مردم نهاد آسیب های اجتماعی خوزستان نسبت به روند افزایشی آمارهای خودکشی و طلاق در خوزستان در سال های اخیر هشدار داد. وی گفت که نباید از مطرح کردن آسیب های اجتماعی بهراسیم بلکه این معضلات باید به مردم نشان داده شوند تا بتوان برای کاهش و یا ریشه کن کردن آنها برنامه ریزی کرداعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، بزهکاری و مناطق خاص مهمترین آسیب های اجتماعی ما هستند.

مصاحبه تقی زاده در حاشیه اجلاس روسای آموزشی سراسر کشور

برگزاری حاشیه اجلاس روسای آموزشی سراسر کشور در هفته گذشته برگزار شد و در حاشیه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت که ۲۰ اولویت توسعه آموزشی در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور معرفی شدند و به تائید وزیر نیز رسید. از قرار معلوم و طبق گفته تقی زاده ،  توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی و انسداد مبادی بی سوادی از مهمترین اولویت های برنامه توسعه خوزستان است.

عبور از سهم خواهی های قومی و قبیله ای


در هفته ای که گذشت شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان با نماینده مسجدسلیمان نشستی برگزار کرد و بر لزوم همگرایی تمام نمایندگان خوزستان ، استفاده از تمامی ظرفیت مدیریتی استان برای توسعه همه جانبه و همچنین لزوم عبور از سهم خواهی های قومی و قبیله ای تاکید شد.

رسانه ها از دید رییس دانشگاه شهید چمران اهواز


در هفته ی گذشته و به مناسب 17 مرداد روز خبرنگار ، نشستی با حضور هیئت‌ رئیسه دانشگاه شهید چمران و اصحاب رسانه استان در سرای نارنجستان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.  دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران گردهمایی و برگزاری نشست هم اندیشی را قدردانی از زحمات یک ساله اصحاب رسانه و خبرنگاران عنوان کرد و افزود:  نقش رسانه‌ها در جامعه کمتر از دانشگاه‌ها نیست و چه‌بسا اصحاب رسانه به دلیل نگاه از بیرون به مجموعه دانشگاه، ضعف‌ها و کاستی‌ها را بهتر دیده و در انعکاس آن به مدیران دستگاه‌ ها برای حل مشکلات تأثیرگذار هستند.

گلایه بازنشستگان گروه ملی صنعتی فولاد ایران

در هفته ای که گذشت  85 بازنشسته گروه ملی صنعتی فولاد ایران از  عدم پرداخت سنوات و مطالبات پرسنل بازنشسته گروه ملی انتقاد کردند. در نامه ی منتشر شده از سوی این افراد که نسخه ای از آن به شوشان ارسال شده ، آمده است :  متاسفانه در حال حاضر و درطول یکی دو سال اخیر ، این شرکت دچار مشکلات عدیده ای در سطح مدیریت آن شده بنحوی که در این مدت نتوانسته چرخه رونق و تولید خودرا فعال نگه دارد.  یکی از عواقب و نتایج سوء مدیریت در این مجموعه , عدم پرداخت سنوات و مطالبات پرسنل بازنشسته سال 94 این سازمان است.

آشفتگي در اردوگاه اصولگرايان

در هفته ای که گذشت کیانوش راد  در گفتگو با روزنامه آرمان به بیان دیدگاه ها و همچنین آرایش سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان در آستانه انتخابات ریاس جمهوری پرداخت و گفت: آشفتگي در اردوگاه اصولگرايان، بسيار عميق و گسترده است. در حال حاضر، اصولگرايان از چهره‌هاي تئوريك و اثر‌گذاري كه مورد اجماع اكثريت اين جناح باشد، برخوردار نيستند. آنها از شخصيت‌هايي همچون رئيس دولت اصلاحات، دكتر عارف و چهره‌هاي كه به صورت غير آشكار در ذهن مردم قرار گرفته‌اند، تهي بوده و به همين دليل در سطح رهبري جناحي، دچار خلأ اساسي شده‌اند. آنها فاقد يك رهبر مشروع و كاريزماتيك همچون جناح اصلاحات هستند كه اين فقدان سبب شده به لحاظ تئوريك داراي ابهامات و مشكلاتي بسيار زيادي شوند. وجود پديده‌اي به نام آقاي احمدي‌نژاد، بيشتر از گذشته به اين آشفتگي و بي‌اعتمادي دامن زده است.

هلهله و شادی در آبادان

در هفته ای که گذشت هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از پیروزی این تیم برابر سپاهان اصفهان به جشن و پایکوبی در خیابان های این شهر پرداختند. تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پنجشنبه از هفته چهارم لیگ برتر با یک گل از سد سپاهان اصفهان گذشت تا سبب شادی هواداران پرشمار خود شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار