شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
امام جمعه موقت اهواز:صحیح نیست آب را از سرچشمه ها انتقال و ما را فریب دهند
صحیح نیست که آب را از سرچشمه ها انتقال دهند و برای آب شرب مصرف کنند و آب داخل استانشان را برای کشاورزی مصرف کنند...


امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جهانی بودن بحران آب گفت: صحیح نیست که آب را از سرچشمه ها انتقال دهند و برای آب شرب مصرف کنند و آب داخل استان شان را برای کشاورزی مصرف کنند و ما را فریب دهند.

 آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در نمازجمعه با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات حداقل تقوا است، گفت: حق تقوی یعنی رسیدن به مراحل بالای تقوا که خدا به همه بندگان دستور فرمود و هیچ منصب و عنوانی باعث نمی شود که شخص نسبت به تقوی مستثنی شود. بالاترین منصب متعلق به رسول خدا(ص) بود که خداوند به ایشان دستور رعایت تقوی را داده است.

وی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: امام رضا(ع) ۲۰ سال امامت کرد؛ آنچه که ایشان در این دوران بر عهده شان بود مسئولیت بسیار سنگینی بود؛ حفظ شیعیان از انحرافات اعتقادی بسیار، موضوعاتی همچون جبر و اختیار، نحله های انحرافی که بعدها رسمی شدند مانند زیدیه، اسماعیلیه و... از جمله موادی بود که ایشان شیعیان را به اعتقادات صحیح راهنمایی می کرد.

آیت الله حسن زاده با اشاره به روایت سلسله الذهب از امام رضا(ع) و بیان مسئله امامت، گفت: ایشان سال ۲۰۰ هجری به طرف مرو(مشهد فعلی) حرکت کرد مسیر ایشان از مدینه به بصره و از بصره به اهواز قطعی است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) می فرماید: «لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا من شروطها» گفتن این جمله سخت و دشواری ندارد و ایشان فرمودند اما شرایطی دارد که به فرموده ایشان «من از شرایط آن هستم»؛ یعنی مسئله امامت و ولایت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از شئونی که خدا برای رسول خدا(ص) می فرماید ولایت، خلافت و حکومت است؛ بدان معنا که مردم در مواردی که اختلاف دارند پیامبر(ص) را حکم قرار دهند؛ معنای این سخن در آیه ۶۵ سوره نسا قابل مشاهده است؛ « فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا؛ ولى چنين نيست به پروردگارت قسم كه ايمان نمى ‏آورند مگر آنكه تو را در مورد آنچه ميان آنان مايه اختلاف است داور گردانند سپس از حكمى كه كرده‏ اى در دلهايشان احساس ناراحتى [و ترديد] نكنند و كاملا سر تسليم فرود آورند.» هرکسی به این حاکمیت اعتقاد نداشته باشد براساس این آیه مومن نیست و این حاکمیت از رسول خدا(ص) به ائمه(ع) منتقل شد. امام راحل در شرح چهل حدیث فرمود: «شرط قبولی اعمال ولایت است».

آیت الله حسن زاده عنوان کرد: شنبه ۲۳ مرداد سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه بود؛ این پیروزی مانند معجزه بود که برای اولین بار شکست رژیم صهیونیستی رقم خورد. حزب الله لبنان یک گروه شبه نظامی هستند و وارد مصاف با رژیم صهیونیستی با توکل بر خدا و ایمان و صبر شدند. یکشنبه زادروز ولادت امام رضا(ع) است که در سراسر کشور از جمله استان خوزستان برنامه های خوبی تدوین شده است. سه شنبه ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان در سال ۶۹ است؛ آنهایی که شکنجه بسیار دیدند اما صبر و استقامتشان را از دست ندادند و این در صورتی بود که بعثیان خبیث اندکی مروت نداشتند اما این عزیزان صبور بودند و با پیروزی بازگشتند.

وی افزود: از آزادگان می خواهیم که خاطراتشان را بنویسند تا مردم بدانند چون این مسئله شخصی یک آزاده سرفراز نیست بلکه گنجینه ارزشمندی برای نسل فعلی و بعدی است تا نسل ها بدانند ایستادگی و افتخار ایران اسلامی مدیون این فداکاری ها است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ۲۸ مرداد نیز سالروز کودتای آمریکایی ـ انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۳۲ است؛ پس از ملی شدن صنعت نفت ضربه ای به استعمار انگلیس وارد شد و هیچ مورخی نمی تواند به آمریکایی بودن این کودتا تردید کند. اسنادی که سازمان سیا اجازه نشر آن را بعد از ۶۰ سال داد نشان دهنده دخالت مستقیم آمریکا بود و اجازه ندادند مردم از دولت حمایت کنند و کودتا پیروز شد و از آن زمان تاکنون ماهیت آمریکا تغییر نکرده است. این کودتا خط بطلانی بر همه ادعاهای آمریکا مبنی بر دفاع از حقوق بشر و آزادی و حاکمیت مردم است.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۵۸ نیز دیگر مناسبت ۲۸ مرداد است که از استان خوزستان آیت الله موسوی جزایری، آیت الله محمد کرمی، محمد رشیدیان و آقای کیاوش عضو آن بودند و قانون اساسی مورد تایید امام راحل و مردم قرار گرفت و جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود. همچنین آتش زدن سینما رکس جنایت رژیم پهلوی بود نیز در ۲۸ مرداد رخ داد.

آیت الله حسن زاده با اشاره به اینکه در ایام حج قرار داریم، گفت: امسال با سیاست خبیثانه سعودی حج از ایرانیان گرفته شد. برخلاف آیه قرآن کریم این جنایت را سعودی های خبیث انجام دادند البته اینها می خواهند انتقام شکستهای خود را در یمن، عراق و سوریه بگیرند. تعطیلی حج قطعا اثرات شومی را برای سعودی هایی که چیزی و کسانی جز افراد تسلیم شده در برابر آمریکا نیستند، خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر اطلاعات و مدیران ارشد آن وزارتخانه گفت: امنیت کشور و خوزستان در شرایط عادی تامین نشده است و تهدیدات و برنامه های بسیاری که دشمنان دارند به لطف خدا و مجاهدت های خاموش اطلاعات در خوزستان در کنار سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و مردم از بین می رود. آنچه که باور مردم را نسبت به اعتقادات دینی و ملی تضعیف کند به فرموده مقام معظم رهبری هدف دشمن است.

آیت الله حسن زاده گفت: آنچه که درباره حقوق های غیرمتعارف بیان و به نظر مردم رسید جای تقدیر از همه کسانی دارد که آن را رسانه ای کردند. همچنین از رییس جمهور و دولت تقدیر می کنیم که خط قرمزی در این میان قرار ندادند. بدتر از این حقوق ها، روحیه اشرافی گری است و رییس جمهور و مجموعه دولت باید با این روحیه اشرافی گری مبارزه کنند.

وی گفت: مسئله بحران آب جهانی است و در داخل کشور نیز مسئله مورد نزاع میان استان ها است. آنچه که از آب شرب مورد نیاز دیگر استان ها است هیچ کس مانع انتقال آن نمی شود اما این امر صحیح نیست که آب را از سرچشمه ها انتقال دهند و برای آب شرب مصرف کنند و آب داخل استانشان را برای کشاورزی مصرف کنند و ما را فریب دهند.

آیت الله حسن زاده بیان کرد: نرخ بیکاری در استان خوزستان و استان های دیگر مقایسه شود اگر این نرخ مثل دیگر استان ها است آب را انتقال دهید. استانی را که دارای افتخارات و فداکاری های بسیاری است و امام راحل درباره آن فرمود: «دینش را به اسلام ادا کرد» مسئولان اینگونه می خواهند دینشان را به مردم ادا کنند. مسئولان استانی و کشوری باید به فکر باشند.

وی گفت: آیت الله موسوی جزایری نسبت به تحرک بیشتر مسئولان استان برای جبران عقب ماندگی تاکید دارد. واحدهای تولیدی در استان خوزستان بسیار هستند و بانکها وارد شوند و این مسئله را حل کنند و این امر نیازمند حرکت جهادی است و اهتمام نماینده ولی فقیه در استان نسبت به این مسئله سرمایه بسیار مهمی است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
comment
0
3
comment انتقال آب از سرشاخه ها خیانت بزرگم و تاریخی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار