اما افرادی مثل من که توان خرید این کت و شلوار را نداریم می رویم و 125 هزار تومانی اش را می خریم و از آن استفاده می کنیم!

"> از نیاز هزار میلیاردی تا کت و شلوار 125 هزار تومانی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

اما افرادی مثل من که توان خرید این کت و شلوار را نداریم می رویم و 125 هزار تومانی اش را می خریم و از آن استفاده می کنیم!

 

شوشان : منصور کتانباف شهردار اهواز در پاسخ به سوالات و دغدغه های خبرنگار پایگاه خبری شوشان، در خصوص لزوم یکسان معابر شهری، کمبود پارکینگ، ایجاد فرهنگسرا در اهواز، اماکن تفریحی  و... گفت : برای اینکه بتوانیم با ارائه خدمات و انجام پروژه های ضروری و مهم رضایت نسبی شهروندان اهوازی را فراهم کنیم به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. در صورتی که بودجه سال جاری شهرداری اهواز در صورت تحقق صد در صدی و با همه درآمدزایی های صورت گرفته250 میلیارد تومان می باشد.

شهردار اهواز از شکایت برخی از شهروندان از شهرداری بدلیل درآوردن یک کاشی از پیاده روهایشان برای کاشت نهال و بعضن محکوم شدن مدیران شهرداری در پاره ای موارد خبر داد و خواستار فرهنگ سازی در این زمینه شد و گفت: یکسان سازی معابر، کاشت درخت و هرگونه دخل  تصرف در پیاده روها و معابر اصلی و فرعی شهر حق قانونی شهرداری اهواز است و جزو مالکیت حقیقی و حقوقی افراد قرار نمی گیرد بلکه متعلق به آحاد مردم است.

کتانباف در ادامه همیاری شهروندان در توسعه و آبادانی شهر  را امری ضروری دانسته و می گوید : در آن صورت است که می توان به ساختن شهری زیبا و مدرن امیدوار بود. به گفته کتانباف از 433 هزار واحد مسکونی که مشمول پرداخت عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری به شهرداری اهواز هستند با احتساب تدابیر شهرداری برای ارسال قبوض عوارض به در واحدهای مسکونی و تجاری و جایزه های در نظر گرفته مثل خودرو و ... و تبلیغ آنها در محیط عمومی فقط و تنها فقط 33 هزار واحد مسکونی تاکنون به شهرداری اهواز عوارض پرداخت کرده اند. این در حالی است که اگر همه 433 هزار واحد به پرداخت عوارض قانونی به شهرداری مبادرت کنند تنها 7 درصد از اعتبارات مورد نیاز شهرداری برای خدمات رسانی تامین می شود و باید برای تامین مابقی به منابع جدید درآمدی بیاندیشیم.

در این گفتگو کتانباف مثال جالبی هم زد که ذکر آن خالی از فایده نیست. وی عنوان کرد مردم انتظار بحق شان گرفتن خدمات با کیفیت از شهرداری است که به 1000 میلیارد تومان درآمد سالانه نیاز دارد  که به دلیل نبودن بودجه شهرداری در این حد از کیفیت خدمات کاسته می شود مثل کت و شلوار مرغوب هاکوپیان با قیمت 2 میلیون تومان که خیلی هم برازنده است اما افرادی مثل من که توان خرید این کت و شلوار را نداریم می رویم و 125 هزار تومانی اش را می خریم و از آن استفاده می کنیم! بنابراین اگر شهروندان خواهان دریافت خدمات با کیفیت تر هستند می بایست مشارکت بیشتری در گردش کار شهر داشته باشند.

به نظر شوشان شاید دلیل عمده عدم تمایل مردم به پرداخت عوارض شهری، ناآگاهی باشد که شرعی بودن این مهم و تاکید بر روی پرداخت عوارض، میتواند مثمرثمر بوده و مشارکتهای مردمی را افزایش دهد. فعالیت های شهرداری اهواز در دو سال اخیر به نسبت میزان پرداخت عوارض و مشارکتهای مردمی قابل قیاس نیست و شهرداری فراتر از پرداخت قبوض به مردم خدمات ارائه میدهد.گفتنی است ،شهرداریها از جمله نهادهایی هستند که طبق قانون مجاز به دریافت بهای خدمات ارائه شده به شهروندان در شهرها هستند که بر این اساس بهای آن را به صورت عوارض که از منابع درآمدی داخلی این نهاد محسوب میشود دریافت میکنند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار