اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
فرماندار شوش: ساخت تندیس و نامگذاری یک خیابان و میدان شهر شوش بنام دعبل خزاعی در آینده انجام خواهد شد.
شوشان: هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی دیشب شب با حضور شاعرانی از ایران و برخی کشورهای اسلامی در حرم دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در شوش به کار خود پایان داد.



 مراسم پایانی هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی یادمان دعبل خزاعی با حضور شاعرانی از کشورهای عمان، لبنان، عراق، کویت و سوریه و نیز کشور ایران در جوار آرامگاه شاعر نامی اهل بیت (ع) دعبل خزاعی در شوش برگزار شد.

سید کریم موسوی دبیر این جشنواره تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را 207 اثر از حدود120 شاعر عنوان کرد و گفت:در بخش فصیح هشت شاعر از کشورهای عراق ، لبنان ، سوریه ، عمان ، کویت برتر شناخته شدند و در بخش داخلی و شعر شعبی نیز 10 شاعر از ایران که همگی از استان خوزستان می باشند به عنوان برتر انتخاب شدند.

فرماندار شهرستان شوش نیز در سخنانی با بیان ویژگی های فرهنگی و مذهبی این شهرستان گفت: هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی بی شک اثرگذاری بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و ادبی به دنبال دارد لذا جا دارد از دست اندرکاران این جشنواره تشکر کرد.



رضا نجاتی گفت: برگزاری این جشنواره یک کار فرهنگی است که موجب تقویت مودت و برادری بین مردم خواهد شد و این فرصت طلایی ونعمت بزرگی است که باید درجهت حفظ آن کوشید.

فرماندار شوش از ساخت تندیس ،نامگذاری خیابان ومیدان در سطح شهر شوش به نام شاعر اهل بیت دعیل خزاعی به همت شهرداری وشورای اسلامی شهرشوش خبر داد و گفت: ساخت تندیس کمتر کاری است که می توان برای این شاعربزرگ و نامی انجام داد.

شاعر علی ملاخزاعی از کشور عراق نیز در سخنانی کیفیت این جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد. محمد عمارسعیدی شاعری از کشور عراق نیز با ابراز خوشحالی به خاطر حضور در این جشنواره گفت: این جشنواره از نظر کمی و کیفی بسیار خوب برگزار شد و امیدوارم در سال های آینده نیز باشکوه تر برگزار شود.

صادق سواری از شاعران استان خوزستان نیز که برای اولین بار در این جشنواره شرکت کرده بود گفت: این جشنواره فرصتی برای تبادل اطلاعات بین شعرای ایران و کشور اسلامی بود.

اختتامیه این جشنواره در نخستین ساعات بامداد روز جمعه در مجتمع فرهنگی دعبل خزاعی در شوش برگزار و در پایان با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان خوزستان از 18 اثر برتر داخلی و خارجی تجلیل شد.



لازم بذکر است شاعر جوان حری، عماد غراوی، در هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی موفق به کسب مقام برتر شد..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار