شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹
چند روز قبل «پهلوان» مديرعامل سابق پديده با صدور دستوري از سوي قاضي حيدري، قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده پديده و به اتهام كلاهبرداري از طريق فروش اوراق موسوم به سهام در مشهد دستگير و روانه زندان شد و ديروز هم خبر رسيد كه مديرعامل پديده در مجموعه كيش به اتهام مشاركت در كلاهبرداري از طريق فروش اوراق موسوم به سهام بازداشت و پس از تفهيم اتهام با صدور قرار ۳ هزار ميليارد توماني روانه زندان شده است.

دادستان مشهد با اعلام اين خبر گفت: همچنين در ادامه روند رسيدگي به اتهامات برخي ديگر از افرادي كه در اين ماجرا نقش دارند روز گذشته ۳ تن از عوامل مرتبط با پرونده پديده در مشهد نيز دستگير و تفهيم اتهام شدند. وي اتهام ۳ فرد دستگير شده در مشهد را خيانت در امانت و تحصيل مال از طريق نامشروع ذكر كرد و گفت: قبلا از طرق مختلف به افراد مرتبط با شركت «پديده» هشدار داديم تا چنانچه افراد حقيقي و يا حقوقي، مال يا اموالي از اين شركت را در دست دارند اين‌گونه اموال را به هیات مديره جديد شركت پديده بازگردانند و آنان را در جريان اين امور قرار دهند، اما متاسفانه طبق اعلام اعضاي هیات مديره شركت «پديده» برخي از اين افراد اموال مذكور را به شركت بازنگرداندند كه همين امر موجب بروز اختلالاتي در روند رو به رشد شركت پديده شد، چرا كه هنوز برخي از اين اموال در گوشه و كنار كشور شناسايي نشده است.

اين مقام ارشد قضائی مشهد تصريح كرد: اگرچه دستگاه قضائی با استفاده از اختيارات قانوني خود و همه جوانب اين پرونده ملي را با دقت خاصي مورد بررسي‌هاي قضائی و كارشناسي دقيق قرار مي‌دهد و با همه عوامل دخيل و مرتبط در بروز تخلفات و جرايم برخورد قاطعي خواهد داشت، اما دستگاه‌هاي مختلف دولتي وغيردولتي و كساني كه مي‌توانند براي رونق اين پروژه نقش آفريني كنند نيز بايد براي ايجاد فضاي سالم و رونق كسب و كار تلاش و همت خود را به كار گيرند. قاضي «صادقي» به كارشكني برخي افراد براي ايجاد خلل در سرانجام پروژه پديده اشاره كرد و گفت: بارها به مسئولان سابق مديران و افراد مرتبط با شركت «پديده» هشدار داديم تا در جهت شناسايي اموال منقول و غيرمنقول به اعضاي هیات مديره جديد كمك كنند اما متاسفانه هنوز هم برخي سعي در سودجويي از اين فضا دارند.

تعيين حافظ منافع پديده در كيش

دادستان عمومي و انقلاب مشهد در پاسخ به اين سوال كه پس از دستگيري مديرعامل پديده در كيش فرجام سرمايه‌هاي مردم در اين جزيره چه مي‌شود؟ خاطرنشان كرد: بلافاصله پس از آنكه مديرعامل پديده در كيش بازداشت شد يك نفر به عنوان حافظ منافع اين شركت در كيش تعيين شد تا از حيف و ميل اموال مردم و سهامداران جلوگيري شود چرا كه حفظ اين سرمايه‌ها از اولويت‌هاي اصلي دستگاه قضائی در رسيدگي به پرونده پديده است. وي در عين حال يادآور شد: پرونده «پديده» به خاطر گسترش آن در سطح كشور يك پرونده ملي محسوب مي‌شود و بايد ريشه‌هاي اين‌گونه تخلفات و جرايم با دقت و وسواس مورد تجزيه و تحليل‌هاي كارشناسي قرار گيرد و با همه مسئولان، مديران و افرادي كه در گذشته موجب بروز اين‌گونه فجايع تلخ در جامعه شده اند برخورد قاطع اداري و قضائی صورت گيرد چرا كه سهل انگاري‌ها و اغماض‌هاي غيرقانوني بعضي از مديران سابق در بروز اين مشكلات براي مردم و سهامداران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. قاضي «صادقي» در پايان و در پاسخ به اين سوال كه آيا روند دستگيري‌ها در اين پرونده همچنان ادامه مي‌يابد گفت: اين پرونده همچنان در مرحله دادسرا و در حال انجام تحقيقات است اما طبق بررسي‌هاي مقدماتي هنوز هم افراد ديگري وجود دارند كه با اتهامات جدي در اين پرونده روبه رو هستند. وي افزود: پس از رسيدگي‌هاي قضائی اقدامات انجام شده به اطلاع مردم خواهد رسيد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار