شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی باید آخر خط باشد.
وزیر کشور گفت: سال گذشته شاهد بگیر و ببندهای زیادی بودیم و تعداد زیادی را گرفتیم و بردیم و تعهد گرفتیم، اما این افراد فردا روزی قرار است؛ ازدواج کنند و یا شغلی برای خود اختیار کنند و این افراد ناامید و مایوس می‌شوند؛ چرا که نگران پرونده خود هستند.

به گزارش  ایلنا، رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه روسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر که امروز در سالن پیامبر اعظم این وزارتخانه سخنرانی کرد. مهمترین بخش های سخنرانی وزیر کشور به این شرح است:

- اگر اعلام شود؛ جامعه‌ای داریم که در آن افراد دروغ و تهمت نمی‌زنند، همه افراد مسئولیت‌شناس هستند، همگی به دنبال عدالت و محبت هستند، قطعاً همه چراغ برمی‌داریم و به دنبال این جامعه می‌گردیم. در اینجا این سوال وجود دارد که چرا این اتفاق و جامعه خوب برای ما به وجود نمی‌آید.

- در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی باید آخر خط باشد.

- سال گذشته شاهد بگیر و ببندهای زیادی بودیم و تعداد زیادی را گرفتیم و بردیم و تعهد گرفتیم، اما این افراد فردا روزی قرار است؛ ازدواج کنند و یا شغلی برای خود اختیار کنند و این افراد ناامید و مایوس می‌شوند؛ چرا که نگران پرونده خود هستند.

- اگر اعلام شود؛ جامعه‌ای داریم که در آن افراد دروغ و تهمت نمی‌زنند، همه افراد مسئولیت‌شناس هستند، همگی به دنبال عدالت و محبت هستند، قطعاً همه چراغ برمی‌داریم و به دنبال این جامعه می‌گردیم.

 - در حال حاضر شاهد هستیم برخی مسائل پس از ۳۷ سال به ارزش تبدیل شده در حالی که ضد ارزش هستند.

- در حوزه امر به معروف و نهی از منکر روش برخورد گاهی اوقات نامناسب بوده است

- ولی فقیه در کشور ما فصل‌الخطاب است و آنچه که در حکومت نفوذ دارد نظر ولی فقیه است که اگر اینطور نبود؛ ۲۰ مرجع نظر می‌دادند.

 - سال گذشته شاهد بگیر و ببندهای زیادی بودیم و تعداد زیادی را گرفتیم و بردیم و تعهد گرفتیم، اما این افراد فردا روزی قرار است ازدواج کنند و یا شغلی برای خود اختیار کنند و این افراد ناامید و مایوس می‌شوند؛ چرا که نگران پرونده خود هستند. برخورد نیروی انتظامی در این حوزه؛ هزینه‌های اجتماعی بسیار بالایی دارد.

در معرض تهدیدات فراوانی از سوی شبکه‌های ماهواره‌‌ای و شبکه‌های اجتماعی هستیم. آنها منفعت‌طلبی و سودجویی را به عنوان اصالت مطرح می‌کنند که در چنین شرایطی باید این فضا را مدیریت و کنترل کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار