اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲


علي صوفي

شوراي عالي سياستگذاري، تركيب وتعريف جامعي از اصلاح‌طلبان كه شامل احزاب اصلاح‌طلب در قالب شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بود که تجربيات خود را به این شورا انتقال دادند. دركنار اين تشكيلات سازمان انتخاباتي محمد رضاعارف كه از زمان انتخابات رياست‌جمهوري ۹۲ فعاليت خود را آغاز كرده به مرور زمان شكل مناسب‌تري را به خود گرفت.

 اين سازمان بعد از انتخابات ۹۲ با ورود به انتخابات دهمين دوره‌اي انتخابات مجلس شوراي اسلامي توانست جايگاه خود را بيش از پيش نشان دهد. تعدادي ازافراد منتخب رئيس دولت اصلاحات و عده‌اي نيز از منتخبان آقاي عارف و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات كه داراي تشكيلات منسجم و دستورعمل خاص بودند نيز در اين شورا حضور داشتند. 

بنابراين نقش تشكيل شوراي عالي سياستگذاري اين بود كه در صورت ایجاد دوگانگي كه بین شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و شوراي اصلاح‌طلبان استان‌ها شکل می گرفت، آن را حل كند. شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پيشنهادي را به رئيس دولت اصلاحات ارائه كرد كه براي رفع اين مساله شوراي عالي سياستگذاري تشكيل شد و به دنباله اين درخواست، رئيس دولت اصلاحات موافقت كرد. در همين زمينه این تمايل وجود داشت كه احزابي همچون نداي ايرانيان، اتحاد ملت وبرخي از احزابي كه بيرون از تشكيلات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بودند نيز در شوراي عالي حضور پيدا كرده و با انسجام و همدلي به همكاري خود ادامه دهند. 

رئيس دولت اصلاحات از متوليان شوراي عالي سياستگذاري درخواست كرد كه از حضور آقاي عارف به نحوي در مراحل مختلف فعاليت اين شورا استفاده كرده و از وي بهره كافي را ببرند كه اين اتفاق منجر به رياست آقای عارف بر شوراي عالي سياستگذاري شد. خوشبختانه اين شورا از زمان ابلاغ رئيس دولت اصلاحات با همدلي و انسجام فعاليت‌هاي خود را دنبال مي‌كند. 

اما درباره استان‌ها، شوراي اصلاح‌طلبان استان‌ها تشكيل شده و احزاب هم در آن حضور جدي داشته اما در شهرستان‌ها مجامع اصلاح‌طلبان و حاميان دولت، پيش بيني شده بود كه در حوزه انسجام خيلي موفق ظاهر نشد كه در واقع شوراهاي تشكيل شده به دنبال اقدامات سليقه‌اي بودند اما در سطح استان‌ها شوراي عالي توانست انسجام لازم را ايجاد كند. شوراي عالي درانتخابات شوراي شهر و رياست‌جمهوري وظيفه هماهنگي اصلاح‌طلبان واعتداليون را برعهده خواهد داشت؛ وظيفه سنگيني كه اگراعضاي شوراي عالي ازانجام آن سربلند بيرون بيايند، تاثير زيادي بر روند تشكيلاتي اصلاح‌طلبان خواهد گذاشت. شایسته است از تجربيات گذشته به نحو مطلوب استفاده و درانتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر بر آن نیز افزوده شود.

 فعال سياسي اصلاح‌طلب

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار