اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شنبه 23 مردادماه 95 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد

جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شنبه 23 مردادماه 95 با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه، دکتر حسین برزگر معاون غذا و دارو دانشگاه و جمعی از مدیران شبکه های بهداشت و درمان و روسای مراکز آموزشی درمانی تابعه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر ایدنی در این جلسه گفت: امسال به دلیل مقارن بودن با آخرین سال از عمر دولت یازدهم، بسیار حائز اهمیت و دارای حساسیت های زیادی است؛ دستآوردهای دولت یازدهم در دو حوزه مشخص برجام و سلامت مستمر رصد می شود و با مشاهده فضای عمومی جامعه می توان متوجه شد که این دو دستآورد به شدت مورد انتقاد مخالفین دولت قرار گرفته است.
 
ایدنی با اشاره به ایجاد فضای نقادانه به عنوان یکی از مزیت های دولت یازدهم و بیان این که در چنین فضای آزادی مطمئناً بیشترین هجمه ها به سمت حوزه هایی که بیشترین رخدادها در آن اتفاق افتاده است، جهت گیری می شود، اظهار داشت: البته نباید این نکته فراموش شود که نقد باید منصفانه باشد،.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در چنین فضایی بیشترین انرژی باید به سمت انجام درست وظایف محوله سوق داده شود چراکه برخی از حاشیه های به وجود آمده، ما را از رسالت اصلی که ارائه خدمات به مردم است، باز می دارد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی اوقات، وقایع عادی به چالش های بزرگی تبدیل می شوند و بزرگ نمایی در این زمینه صورت می گیرد، گفت: به طور مثال در تمام بیمارستان ها پروژه های بهسازی در حال انجام است و طبعاً ساخت و ساز در هر زمینه ای مشکلاتی را نیز به همراه دارد که بعضاً مشاهده شده است به جای پرداختن به این اقدامات مهم که در حال اجرا است تنها به طرح وقایع کوچک با حالتی بزرگ نمایانه پرداخته می شود.
 
ایدنی با بیان اینکه در چنین فضایی شدت عمل و یا بی اعتنایی سبب ایجاد چالش های بیشتری می شود از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا با فعال کردن بیشتر روابط عمومی های تابعه، فضای مجازی را رصد کرده تا قبل از تصویرسازی و تبدیل کردن یک پروسه عادی به معضلی بزرگ، با اقدام مناسب در زمان مناسب و بازگویی وقایع اصلی مانع از بیهوده جلوه دادن خدمات و دلسردی کارکنان حوزه بهداشت و درمان شوند.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: برخی مواقع تسلیم شدن سیاست گذاران در چنین فضاهایی سبب تغییر اولویت های آنان و منحرف شدن از رسالت آنان به سمت مسیری منحرف و خارج از حیطه کاری می شود، ولی ما علاوه بر اینکه باید استوارتر از پیش به برنامه های ابلاغی در خصوص تحول در حوزه بهداشت و درمان بپردازیم، در عین حال باید با رصد فضای مجازی و صدور سریع جوابیه در خصوص توضیح واقعی رویدادهای اتفاق افتاده به دور از انکار و تقابل، به روشنگری پرداخته و مانع از اشاعه وقایع نادرست شویم.
 
وی با اشاره به فضای آزاد جامعه بیان داشت: ادبیات امروز ما در مقابل مردم، کارکنان و محیط بیرون باید توأم با پاسخگویی و مورد سوال قرار گرفتن باشد بنابراین باید در این زمینه زمان بیشتری صرف شود، چراکه با مدیریت از راه دور این مهم محقق نخواهد شد، نبود تعهد در مسئولیت سپرده شده علاوه بر متضرر کردن مردم به دلیل عدم انجام مسئولیت هایی که در قبال آنان وجود دارد، سبب ایراد خدشه به اعتبار فرد نیز می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پایش مسئولین بر اساس شاخص های تعیین شده را از برنامه های حوزه ریاست دانشگاه دانست و از مسئولین واحدهای تابعه خواست تا اشراف کامل بر وقایع حوزه مدیریت خود داشته باشند تا به درستی بتوانند رویدادها را مدیریت کنند نه اینکه تحت کنترل رویدادها قرار بگیرند و اظهار داشت: باید در این خصوص زمان بیشتری صرف شود و با رصد مداوم مجموعه تحت پوشش، حضور فیزیکی مدیران نیز احساس شود چرا که در جایی که مدیر زمان صرف می کند شاهد کسب بهترین نتایج حتی بدون هیچگونه تجهیزات و امکانات هستیم.
 
وی میزان پرداختی های  دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را به پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و کارکنان بسیار مطلوب و جزء بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانست و تاکید نمود که البته لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسب به کارکنان نیز صورت بگیرد.
 
ایدنی از مدیران شبکه های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان ها خواست تا با تدبیر و اقدام مناسب معضلات و مشکلات موجود را کشف کرده و با مداخله سریع و حل این موضوعات مانع از اختلال در چرخه خدمت رسانی شوند.
 
بررسی جدول زمان بندی انجام پروژه ها و ارتباط مناسب با دفتر فنی دانشگاه برای انجام به موقع مراحل پروژه با توجه به تعهدات پیمانکار، گسترش بخش های ICU، داشتن اخلاق حسنه، برخورد مناسب، نظارت بر عملکرد نگهبانان و توجه بیشتر به نظم و نظافت از جمله سایر مواردی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه به آن ها پرداخت.
 
گفتنی است در این جلسه میزان و نحوه پرداخت مطالبات دانشگاه از سازمان های بیمه گر پایه، دیدگاه ها و نقطه نظرات مدیران سازمانهای بیمه گر، مسائل و مشکلات در ارتباط با سازمان بیمه گر پایه، وضعیت پیشرفت تفاهم نامه پنج گانه، نحوه پرداخت کارانه، وضعیت اجرای برنامه کاهش فرانشیز و درخواست های واصله به دبیرخانه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت مورد بحث و بررسی قرار داده شد.













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار