شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کسب 2 رتبه زیر 1000 در کنکور
امسال برای اولین‌بار 2 رتبه زیر هزار کنکور و رتبه‌های متعدد زیر 2 هزار توسط دانش‌آموزان عشایری کسب شد که نشان‌دهنده عزم جدی، اراده قوی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب است تا دانش‌آموزان به این افتخارات دست پیدا کنند.
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان از کسب رتبه دوم این نهاد در سطح کشور برای اولین‌بار در ارزیابی 17 شاخص آموزشی، پژوهشی، عمرانی و مشارکتی خبر داد.
 
حمید قنبری با بیان این‌که آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان برای اولین‌بار موفق به کسب رتبه دوم کشوری در 17 شاخص آموزشی، پژوهشی، عمرانی و مشارکتی شده است، اظهار کرد: آموزش‌و‌پرورش خوزستان نه تنها به 100 درصد تعهدات خود عمل کرده بلکه در بسیاری از شاخص‌ها بین 20 تا 50 درصد نیز مازاد بر تعهد کار کرده است.
 
وی افزود: به‌ طور مثال در شاخص پیش‌دبستانی، جذب یک‌هزار نفر در تعهد آموزش‌و‌پرورش عشایر تعریف شده بود که یک‌هزار و 400 نفر جذب شدند؛ همچنین در شاخص جذب بازماندگان از تحصیل بیش از 375 نفر جذب شد. در دیگر شاخص‌ها مانند استفاده از ظرفیت بالقوه دیگر دستگاه‌های اجرایی برای توانمندسازی عشایر، مشارکت‌جویی تشکل‌های مردم‌نهاد، توسعه کاردانش، توسعه مراکز شبانه‌روزی، فعالیت‌های پرورشی، مشاوران سیار، خرید تجهیزات و امکانات مدارس، ساخت‌و‌ساز فضای آموزشی و ... نیز اقدامات خوبی انجام شد که پس از ارزیابی موجب کسب رتبه دوم کشوری شد.
 
مدیر آموزش‌ و‌ پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: زمانی که مسئولیت مجموعه به ما سپرده شد 2 استراتژی مهم شامل چانه‌زنی و گفت‌وگو با مسئولان کشوری برای تبیین مشکلات جامعه عشایری و نمایاندن ظرفیت‌ها و داشته‌های بالقوه دانش‌اموزان عشایری را پیش‌روی خود قرار دادیم چراکه زمانی می‌توانیم درخواست امکانات کنیم که داشته‌های خود را نشان دهیم.
 
قنبری با بیان این‌که آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان در میان مناطق 41گانه آموزشی موفق به کسب رتبه هشتم استان در امتحانات نهایی شده است، تصریح کرد: این موفقیت حاصل تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی منسجم و نظام‌مند است و غلبه اراده بر تجهیزات آموزشی را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که اگر بخواهیم می‌توانیم با دست خالی هم موفق شویم.
 
وی ادامه داد: دانش‌آموزان عشایر در رشته انسانی موفق به کسب رتبه دوم استان پس از گتوند شدند درحالی‌که هیچ مرکز تصحیح اوراقی در آموزش‌وپرورش عشایر وجود ندارد و کسب این نتیجه نشان می‌دهد که این دانش‌آموزان دارای ظرفیت‌های فکری و استعداد فراوان هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد تا بتوان بهتر از توانمندی‌های آن‌ها استفاده کرد؛ در دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.
 
مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان عنوان کرد: همچنین امسال برای اولین‌بار 2 رتبه زیر هزار کنکور و رتبه‌های متعدد زیر 2 هزار توسط دانش‌آموزان عشایری کسب شد که نشان‌دهنده عزم جدی، اراده قوی و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب است تا دانش‌آموزان به این افتخارات دست پیدا کنند.
 
قنبری با اشاره به جمعیت دانش‌آموزان عشایر خوزستان، گفت: آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با جمعیت دانش‌آموزی 14 هزار نفر پس استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان که به‌ترتیب 29 هزار و 15 هزار نفر دانش‌آموز عشایری دارند، رتبه سوم کشور از لحاظ جمیعت دانش‌آموزی را دارد.
 
وی به تصویب اساسنامه مدارس عشایری در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش اشاره و تصریح کرد: این اساسنامه نوید یک فردای روشن برای عشایر را دارد چرا‌که امتیازات ویژه‌ای برای معلمان و دانش‌آموزان عشایری ایجاد کرده است که با عملی شدن آن بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
 
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: مفاد این اساسنامه توسعه عمران و سازندگی، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی با ردیف اعتباری جداگانه است که قبلاً به‌صورت حمایتی بوده اما اکنون دارای یک جایگاه محکم و قانونی است و امیدواریم با عملیاتی شدن مفاد دهگانه آن شاهد آینده روشنی برای عشایر باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار