شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
واقعیت این است که در گروه‌های پرخطر مانند معتادان امکان چنین اتفاقی «عقیم‌سازی» وجود دارد، اما اجرای برنامه‌های کاهش آسیب باید به همراه ارتقای آموزش و استقرار نظام مدیریتی موردی باشد.
فارس: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت:عقیم‌سازی زنان معتاد گرفتن حق اساسی از این افراد است و زمینه بهبود و ارتقا را از آنها می‌‌گیریم. اگر داوطلبانه هم نباشد و از روی اجبار باشد، بسیار خطرناک است. محسن روشن‌پژوه درباره انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر عقیم‌سازی زنان معتاد افزود: ‌به نظر می‌رسد راهکار اساسی برای کنترل اعتیاد جلوگیری از تولد نوزاد معتاد و عقیم‌سازی زنان معتاد نباشد. 

او ادامه داد:‌ باید برنامه‌های کاهش آسیب و برنامه‌های آموزشی بیشتر شود و سطح سواد گروه‌های هدف با توجه به شرایط موجود ارتقا یابد. روشن‌پژوه تصریح کرد:‌ نظام‌های سلامت و آموزشی باید نسبت به جنسیت و سن معتادان برنامه‌های علمی و اساسی داشته باشد و به گونه ‌ای برنامه‌ریزی کند که خود این افراد بتوانند بر رفتار خود کنترل داشته باشند و وضعیت خود را کنترل کنند. معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: واقعیت این است که در گروه‌های پرخطر مانند معتادان امکان چنین اتفاقی «عقیم‌سازی» وجود دارد، اما اجرای برنامه‌های کاهش آسیب باید به همراه ارتقای آموزش و استقرار نظام مدیریتی موردی باشد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار