شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کنترل تومور کلیه و رحم به روش رادیولوژی مداخله‌ای و آغاز ساخت دبستان ۱۰ کلاسه شهید عراقی در خنافره از مهمترین عناوین اخبار کوتاه اجتماعی در استان خوزستان است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی خلیلی پیربلوط در جمع مردم هفتگل در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) کوی شهید موسوی دامغانی این شهر با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: چند سالی که کار بسیار قشنگی از سوی آستان قدس رضوی انجام می‌شود که در دهه کرامت خادمان آن حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به استان‌های گوناگون می‌روند و میهمان شهرهای مختلف می‌شوند.

وی بیان کرد: خادمان حضرت امام رضا (ع) در سفر به شهرهای مختلف با مردم دیدار چهره به چهره دارند و به خانواده‌های شهدا و ایثارگران سر می‌زنند و به بازدید از نقاط محروم شهرها می‌روند.

امام جمعه هفتگل اضافه کرد: همچنین خادمان امام رضا (ع) به دیدار افراد بی بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد می‌روند و آنها را مورد تفقد قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: امسال خداوند متعال به ما لطف کرد و همزمان با ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج  (ع) خدام بارگاه آن حضرت مهمان شهر ما می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی پیربلوط اضافه کرد: خادمان امام رضا (ع) در شهرهای دیگر مورد استقبال گرم مردم قرار گرفتند که امیدوارم مانند شهرهای دیگر مردم ولایتمدار هفتگل نیز استقبال خوبی از آنها داشته باشند.

امام جمعه هفتگل بازدید از نقاط محروم هفتگل و دیدار با خانواده‌های بی‌بضاعت را از برنامه‌های مهم حضور خادمان حضرت ثامن الائمه (ع) در هفتگل اعلام کرد.

وی با اشاره به محرومیت شهر هفتگل تصریح کرد: امیدوارم خادمان حضرت ثامن‌الحجج (ع) پس از بازدید از دومین شهر نفتخیز خاورمیانه، گزارش خوبی از شهر تهیه کنند و به اطلاع مسئولان آستان قدس رضوی بدهند تا این شهر محروم از عنایات بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی پیربلوط با اشاره به اقدامات عام‌المنفعه آستان قدس رضوی در نقاط گوناگون کشور خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت‌های زیادی که شهر هفتگل و اطراف آن دارند امیدواریم عنایات آستان قدس شامل حال شهر ما هم شود و اقداماتی برای رفع محرومیت این منطقه انجام گیرد.

امام جمعه هفتگل دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اصناف و بازاریان را از برنامه‌های خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دومین شهر نفتخیز خاورمیانه عنوان کرد.

کنترل تومور کلیه و رحم به روش رادیولوژی مداخله‌ای

تومور کلیه و فیبروم رحم یک بانوی میانسال دزفولی در یک عمل همزمان، به روش رادیولوژی مداخله‌ای در بیمارستان گلستان اهواز تحت درمان قرار گرفت.

دکتر عظیم معتمدفر، فلوشیپ اینترونشنال رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، پس از انجام این عمل نادر، اظهار داشت: تومورها در بدن افراد به دو گونه خوشخیم و بدخیم بروز می‌کنند که تومورهای بدخیم درمان خاص خود را دارند اما تومورهای خوشخیم زمانی می‌توانند تهدید کننده باشند که در آن‌ها ریسک خونریزی بالا باشد.

وی افزود: این بیمار در ابتدا با تشخیص فیبروم رحمی مورد سونوگرافی قرار گرفت که مشخص شد به نوعی تومور کلیوی به نام آنژیو میوریپوم نیز مبتلا است.

این فلوشیپ اینترونشنال رادیولوژی ادامه داد: البته هر دو تومور این بیمار، از نوع خوشخیم هستند اما خطر خونریزی دارند و این موجب شد تا ما به فکر جلوگیری از خونریزی و تحت کنترل درآوردن آنها بیفتیم.

وی گفت: اعمال فیبروم رحم به شیوه اینترونشن به کثرت انجام شده است اما آنچه که این عمل را متمایز می‌کرد، انجام هر دو عمل فیبروم رحم و آنژیومیوریپوم بود که برای اولین بار در استان تحقق یافت.

معتمدفر بیان کرد: این عمل با ایجاد شکافی به قطر 2 میلی متر بر روی جداره پوست بیمار انجام شد و یک روز بعد از عمل، بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان گلستان مرخص شد.

برگزاری کمیته کاهش مرگ و میر مادران باردار در اهواز

کمیته کاهش مرگ و میر مادران باردار با حضور تیم کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز برگزار شد.

در این کمیته همچنین کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور داشتند.

آغاز ساخت دبستان 10 کلاسه شهید عراقی در خنافره

همزمان با میلاد فرخنده هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، کلنگ زنی پروژه ساخت دبستان 10 کلاسه شهید عراقی بخش خنافره شهرستان شادگان انجام شد.

این آیین با حضور بهروز فرج اللهی، فرماندار شادگان، حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان، معاون اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش خوزستان، نماینده اداره کل نوسازی استان و مسئولان ادارات و دستگاههای اجرایی در شهر خنافره انجام شد.

بازدید از بیمارستان

آیت‌الله حیدری عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با همراهی ریاست دانشکده و جمعی از مسئولین و کارکنان دانشکده از بخش‌های مختلف بیمارستان فریده بهبهانی بازدید به عمل آورد.

در این بازدید دکتر زارع زاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی شهرستان بهبهان ضمن خیر مقدم به عضو مجلس خبرگان رهبری گزارشی درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه داد.

بازدید از مراکز آموزشی درمانی اهواز

تیم کارشناسی وزارت متبوع به اتفاق کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراکز آموزشی درمانی دانشگاهی بازدید کردند.

تیم کارشناسی ضمن بازدید از مراکز آموزشی درمانی سینا ، رازی و امام خمینی (ره) اهواز بر بهینه سازی هرچه سریعتر بلوک های زایمانی  این مراکز تأکید و اظهار امیدواری کردند که تا بهمن ماه سال جاری بلوک های زایمانی در حال توسعه و بهینه سازی تحویل مراکز درمانی شود.

تیم کارشناسی وزارتی متشکل از سرکار خانم ها دکتر آل یاسین رئیس بورد تخصصی زنان و زایمان، دکتر ترکستانی رئیس اداره سلامت مادران و نوزادان وزارت بهداشت و درمان، خانم بابایی مسئول امور مامایی معاونت درمان وزارت متبوع و خانم شالویی کارشناس مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار