شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

 

همانطور كه امام (ره) فرمودند، مردم خوزستان دين خود را به انقلاب ادا كردند و حالا وقت آن رسيده است كه مسوولان نيز دين خود را به مردم اين ديار ادا كنند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور كه امام (ره) فرمودند، مردم خوزستان دين خود را به انقلاب ادا كردند و حالا وقت آن رسيده است كه مسوولان نيز دين خود را به مردم اين ديار ادا كنند.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ایسنا، سيد راضي نوري  اظهار كرد: خوزستان و شهرستان شوش بعد از جنگ دچار عقب‌ماندگي‌هاي زيادي شدند و به رتبه هفده توسعه‌يافتگي در كشور رسيدند و اين در حالي است كه مردم اين ديار براي حفظ انقلاب و دفاع از كشور بهاي گزافي پرداخت نموده‌اند و امروز هم محروميت‌هايي از دوران جنگ همراه آنان است.

وي افزود: مردم شهرستان شوش با مشكلات زيادي مواجه اند و مشكل غرب كرخه رود و نبود راه‌هاي مناسب مواصلاتي از رود كرخه به آن سوي اين رود يكي از اصلي‌ترين مشكلات مردم است كه در ساليان اخير نيز بر حل آن تاكيد شده است.

نوری تصریح کرد: احداث پل بين دو طرف رود كرخه يكي از نيازهاي اصلي مردم است، چراكه پلي كه در حال حاضر وجود دارد، يك پل ابتدايي و يادگار دوران جنگ است كه در طول 8 سال دفاع مقدس، همواره به عنوان يكي از اصلي‌ترين محورهاي مواصلاتي مورد استفاده قرار گرفته است.

نماينده مردم شوش تاكيد كرد: بعد از جنگ تحميلي ستاد بازسازي و نوسازي مناطق جنگي تلاش‌هاي بسياري را براي رفع محروميت از شهرهاي جنگ‌زده انجام داد و موفقيت‌هاي زيادي نيز كسب كرد، اما هيچ‌گاه اين كارها نتوانست كه محروميت‌هاي فراوان ناشي از جنگ و خرابي‌هاي به وجود آمده را جبران كند.

نوري تصريح كرد: خواسته ديگر مردم شوش اين است كه جاده 18 كيلومتري جنابه به شريول كه از مصوبات سفرهاي استاني دولت است، هرچه زودتر ساماندهي شده و احداث گردد. همچنين مشكل فاضلاب شهري شوش نيز يكي ديگر از مشكلات مردم است چراكه ريختن فاضلاب شهري و صنعتي به رود كرخه باعث شده است اين ميراث طبيعي جنگ تحميلي با خطر جدي مواجه شود.

وي در پايان اظهار داشت: هيچ‌گاه نبايد به جنگ و دفاع مردم منفي و يكسويه نگاه كرد، چراكه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن اتحاد، يكدلي و تلاش براي رسيدن به هدف واحد كه همان استقلال، آزادي و حفظ كيان اسلامي بود به عنوان يك ميراث ماندگار از جنگ تحميلي باقي مانده است و همه اقوام و قوميت‌هاي خوزستان و شهرستان شوش نيز با بهره‌گيري از اين ميراث ماندگار در مسير آباداني كشور گام برمي‌دارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار