شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان:
با توجه به موقعیت سیاسی، پدیده زمین‌خواری و معضلات ناشی از این پدیده در استان، متقاضی اجرای طرح شمیم در خوزستان شدیم که در نهایت با حضور معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برگزاری جلسات مربوطه، با اجرای طرح شمیم در استان موافقت شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان خواستار حمایت دستگاه‌های مختلف استان از اجرای طرح "شمیم" شد و گفت: با اجرای این طرح از پدیده زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.
 
به گزارش ایسنا ، عبدالحسین رامشی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز سه‌شنبه (26 مردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قانون کاداس کشور در چهارم اسفندماه سال 93 به تصویب رسید که طبق ماده 2 این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی اجرای قانون کاداس شناخته شد و این سازمان بر اساس قانون کاداس، طرح شبکه ملی یکپارچه ملک (شمیم) را تعریف و در استان‌های متقاضی، اجرا کرد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت سیاسی، پدیده زمین‌خواری و معضلات ناشی از این پدیده در استان، متقاضی اجرای طرح شمیم در خوزستان شدیم که در نهایت با حضور معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برگزاری جلسات مربوطه، با اجرای طرح شمیم در استان موافقت شد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان، نقشه‌برداری از اراضی با دقت اندازه‌گیری بالای 5 سانتی‌متر را از اهداف قانون کاداس دانست و خاطرنشان‌کرد: در راستای این هدف از دستگاه‌های پیشرفته و حساسی استفاده می‌شود و در صورت اجرای این طرح در خوزستان، در مدت 5 سال طرح شمیم در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
 
رامشی در خصوص مزایای اجرای طرح شمیم در خوزستان، عنوان کرد: با اجرای این طرح و تسریع در صدور اسناد مالکیت تک‌برگ برای اراضی دولتی، از پدیده زمین‌خواری در استان و معضلات ناشی از این پدیده جلوگیری می‌شود. همچنین اجرای طرح شمیم باعث حفظ اراضی و حقوق دولت و کاهش پرونده‌های مربوط به اراضی در محاکم قضایی، صرفه‌جویی در هزینه و جلوگیری از موازی‌ کاری می‌شود.
 
وی خواستار حمایت دستگاه‌های مختلف استان از اجرای طرح شمیم شد و بیان کرد: زمانی که نقشه‌های کاداس در اختیار ما باشد، در صدور اسناد مالکیت تک‌برگی تسریع می‌شود. اجرای این طرح، رضایت‌مندی مردم و دستگاه‌های اجرایی را نیز به دنبال دارد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: طبق برآوردهای ما هزینه تجهیزات و ملزومات طرح شمیم، 34 میلیارد ریال است که از اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انتظار می‌رود تخصیص این اعتبارات را به تصویب برسانند.
 
به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اجرای قانون کاداس و طرح شمیم را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: اهمیت اجرای این طرح با توجه به نقشی که در جلوگیری از تعارضات به اراضی ایفا می‌کند، بیش از پیش روشن می‌شود. در بیش از 70 درصد کشورهای دنیا طرح‌های مربوط به کاداس به اجرا گذاشته شده است و انتظار می‌رود که در خوزستان نیز اجرا شود.
 
وی تصریح کرد: اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تعیین محدوده اراضی زراعی، با اقداماتی که در راستای اجرای قانون کاداس توسط اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان انجام می‌شود، هیچ گونه موازی کاری ندارد. در اجرای قانون کاداس از اراضی ملی به صورت توصیفی، صرف‌نظر از تداخل‌هایی که با اراضی کشاورزی دارند، با دقت اندازه‌گیری بالای 5 سانتی‌متر، نقشه‌برداری می‌شود اما در سازمان ما این نقشه‌برداری‌ها در سطح هکتار و تنها در اراضی زراعی صورت می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار