فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به این رودخانه سرازیر می‌شوند و آب را آلوده می‌کنند؛ این درحالی است که مردم از این آب برای شرب نیز استفاده می‌کنند

"> رودخانه ای در خوزستان که با فاضلاب‌ سیراب می شود
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به این رودخانه سرازیر می‌شوند و آب را آلوده می‌کنند؛ این درحالی است که مردم از این آب برای شرب نیز استفاده می‌کنند

نماینده مردم شوش در مجلس نهم با بیان این‌که این منطقه تصفیه فاضلاب ندارد، گفت: با توجه به سرازیر شدن فاضلاب‌ها به رودخانه شاوور، باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

سید راضی نوری با اشاره به عدم ساماندهی فاضلاب‌ها در شهر شوش، گفت: فاضلاب‌ها بیشتر شهرها و کلان‌شهرهای بزرگ را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی درباره رودخانه‌هایی که از این شهر عبور می‌کنند، گفت: یکی از رودخانه‌های این منطقه شاوور نام دارد؛ این رودخانه در مسیر شمال به جنوب، پس از گذشتن و تقسیم دو شهر شوش به دو بخش شرقی و غربی، به موازات جاده اهواز به ندیمشک و میان دو رودخانه کرخه و دزبه حرکت ادامه می‌دهد و سرانجام پس از طی کردن مسافتی شصت و پنج تا هفتاد کیلومتری، به رودخانه دز می‌ریزد.

وی ادامه داد: این رودخانه از چشمه‌هایی در بالا دست سرچشمه می‌گیرد و آب روستاهایی که در مسیر قرار دارند را تأمین می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم ضمن ابراز تأسف از عدم ساماندهی فاضلاب‌ها و سرازیر شدن به رودخانه شاوورگفت: فاضلاب‌های صنعتی و خانگی این منطقه به این رودخانه سرازیر می‌شود و آب را آلوده می‌کنند؛ این درحالی است که مردم از این آب برای شرب نیز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: اخیراً آب و فاضلاب استان طرحی را برای جلوگیری از ریختن فاضلاب‌ها به رودخانه در نظر گرفته شده که تاکنون اجرایی نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار