شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز: طی دو سال گذشته با رايزني هاي صورت گرفته، بيش از يك هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی جديد وارد استان شده و به مراكز درماني تابعه دانشگاه تزريق شده است

چهارشنبه 27 مردادماه 95 دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه دکتر منصور آرزومند مشاور رئيس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئي به شکایات دانشگاه، ضمن بازديد از بیمارستان 32 تختخوابی شهداء هندیجان، تعدادي از پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت و بررسي اجراي سامانه يكپارچه بهداشت (سیب) در این شهرستان، خانه بهداشت جديد در روستای مشراگه از توابع بخش چم خلف عیسی هندیجان را افتتاح نمود.
 
دكتر ایدنی در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه بهداشت روستای مشراگه گفت: پروژه ساخت و تجهیز این خانه بهداشت با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال در زمینی به مساحت 80 مترمربع انجام و به بهره برداری رسید و در حال حاضر آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حدود 265 خانوار این روستا است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب بهداشتي و درماني و کاهش هزینه های درمان و رفاه بيشتر مردم اين منطقه از مزایای احداث این مراکز درمانی روستایی است و در حال حاضر 16 خانه بهداشت در سطح شهرستان هنديجان در راستای نيل به اهداف طرح تحول نظام سلامت به ارائه خدمات بهداشتي و درماني فعال به شهروندان هنديجاني و روستائیان اطراف مشغول می باشند.

همچنين رئیس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی شهداء هندیجان با اشاره به کمبود بيش از سه هزار تخت بیمارستانی در استان خوزستان اظهار کرد: برنامه ریزی جهت ایجاد ١١ هزار تخت بیمارستانی از طریق سرمایه گذاری خارجی در کشور به انجام رسیده که سهم خوزستان از اين ١١ هزار تخت جديد، ٢ هزار تخت است كه احداث بیمارستان ٢٠٠٠ تختخوابی در شهر اهواز، علاوه بر رفع بخش اعظم کمبودها، یک جهش و رشد انقلابی در زمينه درمان در استان ایجاد خواهد نمود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی كشور با بيان اينكه با احداث اين بیمارستان، فضای درمانی مورد نیاز جهت جذب پزشکان متخصص بيشتر در استان فراهم می شود، اظهار داشت: از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید، تلاش های زیادی برای افزایش زیرساخت های درمانی در كشور و در خوزستان صورت پذیرفته كه ان شاءالله تا پایان دولت یازدهم شاهد افتتاح دو یا سه بیمارستان جديد در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهتمام خاصی به مقوله سلامت در خوزستان دارد و طی دو سال گذشته با رايزني هاي صورت گرفته، بيش از يك هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی جديد وارد استان شده و به مراكز درماني تابعه دانشگاه تزريق شده است، بیان داشت: در حال حاضر پروژه هاي عمرانی مختلفي در بيمارستان هاي متعدد تابعه دانشگاه در سطح استان با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در حال انجام است که بخش اعظم آن تا پایان سال و باقیمانده آنها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداري خواهند رسید.

ایدنی افزود: امروز با افزایش 40 درصدی پوشش تیم های سلامت نسبت به دولت قبل و رسیدن به نقطه 95 درصدی در مراکز بهداشت شهری و روستایی به تحول بزرگی در این حوزه دست پیدا کرده ایم، تمام تیم های سلامت ما در روستاها هیچ کمبودی در زمینه ماما ندارند و خوشبختانه در این حوزه پوشش 100 درصدی در روستاها ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز ادامه داد: دانشگاه آمادگی دارد در صورت واگذاری زمین در روستا از طرف خیرین، منابع مالی مورد نیاز جهت احداث و تجهیز خانه هاي بهداشت جديد را فراهم کند.

وي کمبود پزشک و نیروی متخصص در مناطق محروم را یک مشکل سراسری در كل كشور دانست و افزود: دولت در تامین نیروی انسانی به نحوی که عدالت در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی را فراهم و هزینه های آنها در آن حوزه را كاهش دهد مصمم است.

ايدني در پايان با اشاره به اينكه بهبود استاندارد آموزشگاه های بهورزی استان که آنها را در سطح کشور مطرح نموده است به تربیت نیروی انسانی متخصص بومي در حوزه سلامت کمک شایانی نموده است، اذعان داشت: در زمينه جذب نيروي متخصص بومي، سال گذشته 30 درصد دانشجویان پزشکی از محل سهمیه بومی خاص ویژه مناطق محروم پذیرش شده اند كه این افراد متعهد خدمت در شهری خاص بوده و پروانه پزشکی آنها برای همان شهر صادر و حق طبابت در شهر دیگری را ندارند.


لازم به ذكر است صدور دستور تجهیز و راه اندازی بانک خون، بخش بستری اطفال و بخش دیالیز شهرستان هنديجان از ديگر دستآوردهای سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به شهرستان هندیجان بوده است.

گفتنی است شهرستان هندیجان با 45 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار دارد که از سال 92 تا نیمه اول 94 زیر نظر دانشكده علوم پزشکی آبادان بوده است.











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار