شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
خیلی سخت است که برای یک کشتی گیر در نخستین حضورش در المپیک شانس مدال طلا قائل شد بخصوص اگر این توقع در شلوغ ترین وزن یعنی 74کیلو باشد اما حسن یزدانی کشتی گیر نابغه جویباری با کوله باری از فن و تکنیک، این امید را برای ایرانی ها زنده کرده که بامداد شنبه در فینال المپیک ریو آنها را به وجد بیاورد.
حسن یزدانی 14- کاستلی از هائیتی 0/ استارت برای زهرچشم از حریفان

نمایند وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی‌ آزاد در بازی‌های المپیک ریو در اولین دیدارش به پیروزی رسید. حسن رحیمی در نخستین دیدارش مقابل حریفی از هائیتی در یک دقیقه کار را تمام کرد.یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در کم‌تر از 2 دقیقه با نتیجه 16 بر صفر کشتی‌گیری از هاییتی را شکست داد. وی در دور بعد با سونر دمیرتاش از ترکیه دیدار می‌کند.یزدانی تا فینال با جردن باروس، کشتی‌گیر مشهور آمریکایی که در این وزن حضور دارد، روبه‌رو نمی‌شود.


00:0002:06
یک جوان که تمام مولفه های لازم برای جاودانگی در کشتی را دارد ، این میدان بزرگ را به آسانی از دست نخواهد داد. حسن که سال قبل در لاس وگاس نقره گرفت ، حالا و در دومین میدان بزرگ خود در رده سنی بزرگسالان نباید فرصت را به سادگی از دست بدهد. 

به گزارش تابناک ورزشی، خیلی سخت است که برای یک کشتی گیر در نخستین حضورش در المپیک شانس مدال طلا قائل شد بخصوص اگر این توقع در شلوغ ترین وزن باشد اما حسن یزدانی کشتی گیر نابغه جویباری با کوله باری از فن و تکنیک، این امید را برای ایرانی ها زنده کرده که بامداد شنبه در فینال المپیک ریو آنها را به وجد بیاورد.

ترسی که این جوان در دل رقبا انداخته، برگ برنده او در تشک های ریو است. حسن که از 70 کیلوگرم به 74 آمده و در وزنی که 20 کشتی گیر حضور دارند در دور اول استراحت خواهد کرد و در دور دوم به مصاف کاستلی از هائیتی می رود. حریف هر چند کم نام و نشان است اما دست کم گرفتن حریفان خطای بزرگی است و یزدانی قطعا داستان قهرمانان بزرگی را خوانده است که با غفلت و کوچک انگاشتن حریفان از مدال های ارزشمند محروم شده اند.

حسن یزدانی و جویبار؛فقط با طلای ریو راضی می شوند

او در دور سوم باید با برنده آنوربات پروجاو از مغولستان و سنور دمیرتاش از ترکیه کشتی بگیرد. در گروه یزدانی لیوان لوپز از کوبا، دارنده برنز المپیک و نقره و برنز جهان از کوبا هم حضور دارد. در سمت مقابل جردن باروز، قهرمان نامدار جهان و المپیک، انور گدیف روس، نفر سوم جهان در لاس وگاس که در دیدار رده بندی سال گذشته علیرضا قاسمی را برد ، قهرمان سال 2014 اروپا، قهرمان بازیهای اروپایی باکو، جبرئیل حسن اف از جمهوری آذربایجان، دارنده 2 مدال برنز جهان و بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان قرار دارند و انشاا... یزدانی در دیدار فینال انتظار یکی از آنها را خواهد کشید.

برچسب ها: یزدانی ، المپیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار