اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مدیر آموزش و پرورش شوش:
این مدارس در روستاهای احمد مولا ، بیت خشان و شهرک بختیاری شهرستان شوش مستقر می باشند که تلاش می شود قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با ساخت مدارس برچیده شوند.
 مدیر آموزش و پرورش شوش با تشریح وضعیت واحدهای آموزشی این شهرستان گفت: حذف مدارس کانتینری و تامین تجهیزات آموزشی مدارس اولویت های آموزش و پرورش شوش می باشد.

مجتبی دیناروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی تعداد مدارس کانتینری این شهرستان را سه واحد آموزشی عنوان کرد و افزود: این مدارس در روستاهای احمد مولا ، بیت خشان و شهرک بختیاری شهرستان شوش مستقر می باشند که تلاش می شود قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با ساخت مدارس برچیده شوند.

وی از توافق صورت گرفته با اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برای ساخت 2 واحد آموزشی جایگزین 2 مدرسه کانکسی در مناطق روستایی شوش خبر داد و گفت: یک واحد آموزشی دیگر نیز از سوی اداره آموزش و پرورش شوش جایگزین مدرسه کانکسی می شود.

مدیر آموزش و پرورش شوش تعداد واحدهای آموزشی این شهرستان را 245 مدرسه عنوان کرد و گفت: این تعداد واحد آموزشی متناسب با نیاز جمعیت 24 هزار نفری دانش آموزی این شهرستان نیست به طوریکه در برخی مناطق شهر شوش با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و این امر موجب شده اکثر مدارس در سطح شهر شوش 2 نوبته شوند که به فعالیت های فوق برنامه لطمه وارد کرده است.

وی وجود بیش از 30 واحد آموزشی فرسوده را از دیگر مشکلات آموزشی این شهرستان برشمرد و گفت: به دلیل فرسودگی برخی مدارس شوش سالانه یک تا 2 واحد آموزشی از چرخه آموزش خارج می شوند.

دیناروند با تاکید بر ضرورت مشارکت خیرین مدرسه ساز در زمینه کمک به ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان گفت: کمک بنیاد برکت و موسسه خیریه میزان از تهران در رفع کمبودهای آموزشی شوش موثر بوده و همچنان اثر گذار است.

وی به موضوع هوشمند سازی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: مدارس روستایی شهرستان شوش به دلیل نبود اعتبار و بنیه مالی ضعیف والدین دانش آموزان تاکنون هوشمند سازی نشده اند که این امر نیازمند توجه جدی مسئولان استان می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شوش در ادامه در خصوص امکانات رفاهی فرهنگیان این شهرستان نیز گفت:جامعه فرهنگیان شوش از نظر رفاهی مظلوم واقع شده اند به طوریکه این شهرستان هنوز فاقد درمانگاه فرهنگیان است ، 2 سالن ورزشی موجود مشکل دارند ضمن اینکه شهرستان شوش ساختمان پژوهشسرا و اردوگاه دانش آموزی ندارد.

دیناروند مشارکت بیشتر جامعه خیرین مدرسه ساز برای کمک به رفع کمبودهای تجهیزاتی و آموزشی مدارس شهرستان شوش را ضروری دانست و گفت: با توجه به کمبودهای موجود در زمینه فضاهای آموزشی و تجهیزاتی مدارس ،از خیرین انتظار می رود آموزش و پرورش را در رفع کمبودها یاری کنند.

وی همچنین به مشکل یک واحد آموزشی در دست ساخت در شهر شوش اشاره کرد و گفت: این واحد آموزشی 15 کلاسه با گذشت 10 سال از زمان آغاز ساخت به دلیل موانع ایجاد شده از سوی سازمان میراث فرهنگی و پس از آن مشکل تورم با 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است.

دیناروند افزود: با پیگیری فرماندار شوش این واحد آموزشی قرار است از محل اعتبارات شهرستان تکمیل شود ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این واحد آموزشی 15 میلیارد ریال پیش بینی می شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکل هنرستان خواجه نصیر با پیگیری و مساعدت اداره کل نوسازی مدارس خوزستان افزود: این واحد آموزشی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی چهار سال است که روند ساخت آن متوقف شده که قرار است تا پیش از مهرماه و آغاز سال تحصیلی تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

دیناروند پیگیری مسایل و مشکلات مدارس شهرستان شوش از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان را در حل این مشکلات مهم و قابل تقدیر دانست و گفت: تعامل مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در کمک به حل این مشکلات مهم و اثر گذار بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شوش در خاتمه به طرح های پیش بینی شده در هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: دفتر مجمع خیرین شوش ، مدرسه هشت کلاسه خیرساز حاج محمدرضا پولادگر ، مدرسه سه کلاسه روستای غیب احداثی از سوی اردوی جهادی فتح المبین و ساخت مدرسه بیت خشان در بخش مرکزی شوش با چهار کلاس درس از محل کمک های فرهنگیان شوش از جمله طرح های پیش بینی شده در هفته دولت در این شهرستان می باشند.

جمعیت دانش آموزی شهرستان شوش غیر از بخش شاوور که مدیریتی مستقل می باشد 24 هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار