نام آقایان مسعود حمیدی نژاد و سید باقر احمدی ثنا و قیصری برای تصدی میراث فرهنگی / روحانی غرق شده در آب شوشتر / گلایه شهرداران از کمبود اعتبار

"> از میراث فرهنگی تا پلاکارد نویسی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵

نام آقایان مسعود حمیدی نژاد و سید باقر احمدی ثنا و قیصری برای تصدی میراث فرهنگی / روحانی غرق شده در آب شوشتر / گلایه شهرداران از کمبود اعتبار

* در گفتگوهای خبرنگاران پایگاه خبری شوشان با شهرداران شهرهای مختلف خوزستان اکثر آنان از کمبود اعتبارات گلایه دارند که خوب است در ماه های پایانی کار دولت و شوراهای سوم این نقیصه برای اتمام کارهای عمرانی و به ثمر رسیدن پروژه ها مرتفع شود.

* پس از گره خوردن کار معارفه مدیر جدید میراث فرهنگی خوزستان و مشکلاتی که برای آغاز به کار بهنام مریدی پیش آمد مجدداً نام آقایان مسعود حمیدی نژاد و سید باقر احمدی ثنا و قیصری برای این سمت مطرح شده است. پیش از این هم از سید بهزاد علوی از معاونین سابق آموزش و پرورش خوزستان برای تصدی این سمت نام برده می شد.

* از شهرداری ها خبر می رسد با بالا رفتن قیمت مصالح و خدمات و تغییر فهرست های بهاء برخی پیمانکارانی که برنده اجرای پیمانی شده اند و مبالغی برای شرکت در مناقصه سپرده اند دیگر کار برایشان به صرفه نیست و خواستار بازگرداندن مبالغ خود و عدم اجرای کار هستند چرا که برایشان صرفه و صلاحی ندارد. خلاصه انکه پیمانکارانی که زمانی برای برداشتن کارها چک و چانه می زدند حالا برای کنار کشیدن از برخی کارهایی که برنده آن شده اند تلاش می کنند.

* ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با راه و ترابری یکی از محاسن و در عین حال مشکلاتی که داشت آن بود که برای برخی سمت ها دو نفر همطراز مطرح می شدند یکی از این سازمان و دیگری از آن اداره کل که قدری انتخاب برای تصدی را سخت می کرد.

اما در سازمان راه و شهرسازی جدید خوزستان و بخش روابط عمومی قرعه کار به نام روزنامه نگار خوش فکر امید زمانی خورد که امیدواریم در دوره تصدی وی هم مردم زودتر خانه دار و مسکن دار شوند و هم راه های استان وضعیت مطلوب تری بیابند. برای وی آرزوی موفقیت داریم. آقای دهقانی هم از قرار معلوم نشان دادند که خوش سلیقه اند. زمانی در اقدامی جالب و عاطفی همچنین چندی قبل مراسم عقد خود را در خانه سالمندان برگزار کرده بود. برای هر دو مورد تبریک.

* سید رحیم حسینی یکی از روحانیون فعال و خوش اخلاق که پیش نمازی کارکنان شهرک صنعتی خوزستان و مسجد قبای کورش را برعهده داشت در رودخانه کارون - مقطع شوشتر - غرق شده بود هفته گذشته بوسیله غواص پرورش که قبلن نیز با فرهنگ جنوب گفتگوی اختصاصی داشت از آب گرفته شد و در میان خیل دوستدارانش تشییع و به خاک سپرده شد.

* حالا که صحبت از شهرک صنعتی پیش آمد خوب است از رضا طاهری مدیرعامل زحمتکش این نهاد نیز یادی کنیم که هفته قبل در ایام هفته دفاع مقدس در دیدار با یکی از ذره بین بدستان مخزن خاطراتش را گشود و یادی از آن سال ها کرد سال هایی که با وجود سن و سال کم 15 و 16 ساله مسئولیت نگه داشتن خط را برعهده داشت و حالا هم روحیه جهادی خود را در کار مدیون همان سال های دفاع می داند. وی از دورانی یاد می کند که درگیر دفاع از آب و خاک بود و به رغم قبولی در کنکور با رتبه زیر 1000 ترجیح می دهد در جبهه بماند و به دانشگاه نرود و پس از جنگ به توصیه مهندس جعفر نوری موسی عمل کرده و به دانشگاه می رود و حالا نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد است و سه فرزندش نیز دانشجو هستند. طاهری همچنین در مقایسه ای میان شهرک های صنعتی خوزستان و اصفهان با اشاره به اعزام گروهی از صنعتگران به اصفهان برای مقایسه ظرفیت ها عنوان کرد که این صنعتگران خود نیز به عینه دیدند که در اصفهان هیات امنا شهرک ها کلیه کارهایی مانند حفاظت از شهرک ها و حتا احداث و راه اندازی شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها را برخلاف خوزستان بر عهده دارند و فعال تر عمل می کنند که این روحیه در تولید و روبراهی بیشتر شهرک ها نیز موثر است.

* سردار سهراب گیلانی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و نفر دوم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند نیز در حال فعالیت برای دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است.

* پلاکارد نویسی در اعتراض به بالا زدن فاضلاب ها و گرفتگی لوله های انتقال نیز این روزها به روند جالب توجه و بدیعی در شهر تبدیل شده و شهروندان محترمی که دست شان به کمتر مسئولی می رسد از این شیوه استفاده می کنند و بالای محل احاطه شده بوسیله فاضلاب پلاکاردهایی با امضای «جمعی از اهالی محل» نصب می کنند. به این می گویند قدمی رو به جلو که البته از مینی بوس گرفتن و بردن معترضان به در شرکت متولی هم کار پسندیده تری است خاصه در این شرایط گرانی بنزین... تازه اگر قرار باشد همه نقصان ها به همین شیوه به سمع و نظر مسئولین برسد کار و کسب خطاطان هم سکه می شود و جخ می توان در این صنف اشتغال زایی های جدیدی هم بوجود آورد ...


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار