شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
وی افزود: در اجرای این طرح ۳۸۵ موتورسیکلت توقیف و رانندگان متخلف به شورای حل اختلاف معرفی شدند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از توقیف ۳۸۵ دستگاه موتورسیکلت و معرفی رانندگان متخلف به شورای حل اختلاف خبر داد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک و افزایش آرامش و امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسواران متخلف در سطح استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۳۸۵ موتورسیکلت توقیف و رانندگان متخلف به شورای حل اختلاف معرفی شدند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: اغلب رانندگان موتورسیکلت های متخلف به دلیل نداشتن گواهینامه مجاز رانندگی توقیف شدند.

قدرتی بیان کرد: برای کاهش تخلفات و تصادفات موتورسواران این طرح به صورت مستمر در سطح استان خوزستان اجرا می شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ساختار فیزیکی این وسیله نقلیه و شرایط اقلیمی استان خوزستان از موتورسیکلت استقبال زیادی می شود، البته متأسفانه آمار ۳۳ درصدی تصادفات فوتی و جرحی به موتورسیکلت اختصاص دارد، پس می طلبد که رانندگان مهارت خود را در استفاده از آن افزایش دهند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اضافه کرد: برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استفاده از کلاه برای رانندگان و ترک نشینان موتورسیکلت اجباری است و مستند ماده ۲۰ در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند حرکت در پیاده رو یا در سمت مخالف، صدای ناهنجار، حرکت نمایشی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی مأموران پلیس مؤظف هستند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

قدرتی یادآور شد: رانندگان موتورسیکلت های متخلف در صورت نداشتن گواهینامه با داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی به مرجع قضائی معرفی و پس از ارائه بیمه نامه شخص ثالث می توانند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

وی در پایان گفت: موتورسیکلت های فاقد پلاک چنانچه برابر مقررات پلاک به آنها اختصاص داده شود باید امور مربوط به شماره گذاری را انجام و پس از دریافت پلاک با مدارک لازم برای ترخیص وسیله نقلیه خود مراجعه کنند، در غیر این صورت موتورسیکلت باید اسقاط شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار