شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
برگزاری مسابقات فوتسال جام مدافعان حرم در باغملک و معارفه مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان کارون از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه سپاه در استان خوزستان است.
 برگزاری مسابقات فوتسال جام مدافعان حرم در باغملک و معارفه مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان کارون از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه سپاه در استان خوزستان است.

  در راستای اهداف طرح جوانه های صالحین و غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان در فصل تابستان از سوی حوزه مقاومت بسیج 2 شهری امام حسن مجتبی (ع) باغملک با همکاری تربیت بدنی مسابقات فوتسال برای رده سنی نوجوان و جوان برگزار شد.

این مسابقات با حضور 10 تیم از پایگاه‌های مقاومت بسیج سطح حوزه مقاومت بسیج 2 شهری امام حسن مجتبی (ع) باغملک برگزار شد که تیم شهید سلیمانی محله محمدآباد پایگاه شهید رضایی و نائب قهرمانی تیم شهید تاراس به فینال راه یافتند.

در دیدار فینال تیم شهید سلیمانی محله محمدآباد پایگاه شهید رضایی با شکست حریف قهرمان شد و تیم شهید تاراس به مقام نائب قهرمانی رسید.

در دیدار پایانی مسلم زنگنه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج 2 شهری امام حسن مجتبی (ع) باغملک گفت: از همه بسیجیانی که در طول برگزاری این مسابقات رعایت اخلاق ورزشی و منش پهلوانی رعایت کردند تشکر می کنم.

وی در ادامه همه بسیجیان را به حضور در مسجد و برنامه های پایگاه دعوت کرد.

در پایان برنامه به تیم شهید سلیمانی محله محمدآباد پایگاه شهید رضایی، قهرمان مسابقات فوتسال جام مدافعان حرم و تیم شهید تاراس نائب قهرمان این رقابت‌ها از سوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج 2 شهری امام حسن مجتبی (ع) باغملک جوایزی اهدا شد.

همچنین فرمانده حوزه مقاومت بسیج 2 شهری امام حسن مجتبی (ع) باغملک از دو داور مسابقات تقدیر کرد.

ضرورت  تبیین نقش مساجد در 8 سال دفاع مقدس برای نسل جوان

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: باید نقش مساجد در 8 سال دفاع مقدس با توجه به خدمات ویژه و اداره کردن برخی امور در آن زمان تبیین و اطلاع رسانی شود تا مردم به ویژه نسل جوان با آن دوران پر افتخار آشنا شوند.

سرهنگ فیصل طرفی در جشنواره روز مساجد و محلات خوزستان اظهار داشت: اگر مسجد را سفارت خانه خدا در این کره خاکی بدانیم ائمه جماعت و خادمان مساجد سفیران الهی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) نسبت به اینکه مساجد باید از جوانان مجتمع شود، افزود: اگر همگان بدانند تجمع در مساجد سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات از جمله مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می شود دیگر مساجد فقط جای افراد مسن نخواهند بود و جوانان در مساجد حضور بیشتری خواهند یافت.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان درباره هدف از اجرای جشنواره روز مساجد و محلات بیان کرد: انتخاب فعالان برتر، الگوهای برتر مساجد، الگوهای برتر از کارکردهای مردمی، الگوی برتر از دیدگاه نمازگزاران و برگزاری مسابقه با رویکردهای مختلف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌روند.

وی مساجد را خط مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی دانست و گفت: یکی از خروجی‌های انقلاب اسلامی وجود مساجد هستند. باید الگوهای برتر مساجد را شناسایی کرد تا دیگران از آن‌ها الگوگیری کنند سپس مساجد در تراز انقلاب را با هدف مقابله با تهاجمات پیچیده دشمن بسط و گسترش دهیم.

طرفی با اشاره به پیشینه نام گذاری روز مساجد که به پیشنهاد جمهوری اسلامی در کنفرانس اسلامی در روز آتش زدن مسجدالاقصی انجام شد، عنوان کرد: مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین جایگاه بزرگی دارد ولی همچنان مورد تعرض است.

مسئول بسیج مساجد و محلات خوزستان با اشاره به تجلیل از 28 مسجد برتر بیان کرد: در این جشنواره الگوهای برتر مساجد در سطح شهرستان و استان تجلیل به عمل می‌آید.

ساخت خانه محروم توسط جهادگران بسیجی

با همکاری بسیجیان حوزه مالک اشتر باغملک و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز در روستای بن شوار بخش صیدون باغملک خانه محروم در قالب اردوهای 7 روزه جهادی در حال ساخت است.

سرهنگ پاسدار علی طاهری فرماندهی سپاه باغملک و سروان پاسدار مسلم نورمیسا فرمانده حوزه مالک اشتر صیدون از روند ساخت این پروژه بازدید کردند.

علی طاهری، فرمانده سپاه باغملک در جمع بسیجیان جهادی این پروژه اظهار داشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که پروزه ساخت خانه محروم در روستای بن شوار صیدون با تلاش و جهاد دانشجویان گروهای جهادی آغاز شد.

وی افزود: از جهادگران بسیجی که اوقات فراغت خود را صرف کمک و یاری رساندن به محرومین کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه باغملک این عمل نیکوکارانه را در پیشگاه حضرت حق دارای اجر و ثواب فراوانی  دانست و گفت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیون ریال با همکاری شهرداری باغملک، بسیج سازندگی سپاه باغملک و حوزه مالک اشتر صیدون ساخته خواهد شد.

آمادگی گردان عملیاتی امام رضا (ع) بندر هندیجان

فرمانده گردان عملیاتی امام رضا (ع) بندر هندیجان گفت: نفوذ دشمن یک امر بسیار جدی است و بسیجیان ما در مقابل نفوذ و نفوذی‌ها با بصیرت و هوشیار هستند.

اکبر اورکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: برنامه حفظ انسجام و آموزش‌های تئوری و عملی با سلاح‌های تخصصی در مردادماه سال جاری به استعداد 3 گروهان در سطح مساجد شهرستان اجرا شد.

وی افزود: تمامی بسیجیان در راستای مأموریت‌های دفاعی و امنیتی گردان ضمن حضور مستمر آموزش‌های لازم دفاعی و تهاجمی را کسب نموده‌اند و در آمادگی رزمی کامل جهت انجام مأموریت‌های محوله هستند..

فرمانده گردان امام رضا (ع) بندر هندیجان بیان کرد: گردان علاوه بر حفظ آمادگی‌های دفاعی و امنیتی برنامه‌های فرهنگی در راستانی تعمیق معنویت انجام می‌دهد، ازجمله این برنامه های فرهنگی اعزام بسیجیان به اردوهای سیاحتی و زیارتی است.

اورکی عنوان کرد: نیروهای عملیاتی گردان امام رضا (ع) آمادگی کامل جهت انجام مأموریت‌های برون‌مرزی را دارند و برای مقابله با تهاجمات و وحشی‌گری‌های تروریستی در هر جای دنیا با تشخیص فرماندهان مافوق آماده حضور هستند.

وی تصریح کرد: بسیجیان گردان در تمام صحنه‌ها اعم از سازندگی، فرهنگی، عملیاتی و بصیرتی آماده انجام مأموریت بوده و اگر درخواستی برای سازندگی کشور و انجام فرامین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی صادر شود انجام خواهیم داد.

اورکی ابراز کرد: با توجه به تهدیدات و آسیب‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای سطح فعالیت‌ها و آمادگی رزم بسیجیان در گردان امام رضا (ع) مطلوب و خوب است. ما برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بصیرت بسیجیان درزمینه نفوذ و نفوذی‌ها را افزایش داده‌ایم و برای این امر مهم حاضر هستیم مردم ولایت مدار را مطلع سازیم.

معارفه مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان کارون

مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان کارون با حضور عادل برشه‌بختیاری، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) کارون، مزرعه مدیر آموزش و پرورش کارون و دیگر مسئولان در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی تقدیر و محمد سواری به عنوان مسئول جدید بسیج دانش آموزی شهرستان کارون معرفی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار