افزایش کاذب قیمت مسکن در منطقه چهار اهواز / حضور پور فرخی در هتل چهار ستاره نیشکر / توجه ویژه نیروی انتظامی به شعار سرمایه اجتماعی

"> کتاب زندگی چاپ دوم ندارد
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵

افزایش کاذب قیمت مسکن در منطقه چهار اهواز / حضور پور فرخی در هتل چهار ستاره نیشکر / توجه ویژه نیروی انتظامی به شعار سرمایه اجتماعی

* از قرار اطلاع برخی از مشاورین املاک و مسکن در منطقه چهار اهواز که به شکل زنجیره ای و خویشاوندی اداره می شود با هماهنگی که بین خود بوجود آورده اند قیمت زمین و مسکن را در این منطقه به شکل کاملن کاذب و غیراصولی افزایش داده اند تا با تزریق شوک تصنعی به بازار مسکن و زمین، به مطامع نه چندان مشروع خود برسند. به نظر می رسد می بایست دستگاه های نظارتی استان و اتحادیه املاک اهواز با رصد کردن موضوع مذکور، مانع ایجاد جو روانی به منظور افزایش کاذب قمیت زمین و مسکن در این منطقه شوند.


* هتل چهار ستاره سداد فام نیشکر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مهندس پورفرخی افتتاح گردید. امیدواریم که زیربناهای گردشگری خوزستان مثل هتل ها و محل های اقامتی متناسب با ظرفیت های منطقه شوند. از ما نشنیده بگیرید که بیشتر سازمان ها و ادارات محل اقامتی چه در اهواز و یا تهران دارند اما از آنها به عنوان مهمانسرای نیروها و مدیران و میهمانان خود استفاده می کنند در صورتی که می توانند با حرکتی اصلاحی آنها را به هتل و مهمانسرای عمومی تبدیل کرده و اجازه استفاده عموم از آنها را بدهند. گفتنی است که از سالی 12 ماه شاید یک ماه نیز استفاده مفید از این بناهای مجلل و گران و کم کارکرد نشود. اقدام شرکت توسعه نیشکر و مدیرعامل آقای مهندس صادقی در این خط شکنی کاری ارزشمند است.

 

* آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز ضمن اشاره به گرانی های اخیر و اقدامات دولت برای مقابله با موج گرانی افسار گسیخته خواهان اشد برخوردها با مفسدان اقتصادی گردید که با تکبیر نمازگزاران همراه شد. ایشان همچنین ضمن تشکر از تجمع بازاریان و اصناف در هفته گذشته در محکومیت اسائه ادب به ساحت پیامبر اکرم (ص) خبر داد که روز جمعه عشایر غیور عرب در مصلای کوت عبدالله علیه این فیلم موهن اجتماع و راهپیمایی خواهند کرد.

 

* پهلوان علی طحان که با نیرویی خدادادی قادر به کشیدن خودروهای متعدد با دندان و یا بلند کردن اشیاء سنگین و کشیدن آنها با دندان است متاسفانه تا این لحظه در سن 42 سالگی کماکان بدون بیمه تامین اجتماعی روزگار سپری می کند.

 

* نیروی انتظامی خوزستان در هفته بزرگداشت خود به شعار «سرمایه اجتماعی» توجه ویژه ای نشان داده است.جادارد به نوبه هفته نیروی انتظامی را به حافظان جان ، مال و ناموس مردم تبریک و تهنیت بگوییم.

 

* در حالی که رشد بیش از 3 برابری کالاهای پایه ای مثل کاغذ و 2 برابر شدن قیمت فیلم و زینگ در حال بریدن تاب و توان نشریات و خصوصن روزنامه هاست همچنان برخی نشریات در خوزستان محصول خود را به شکل رایگان به کیوسک های مطبوعاتی داده و جخ مبلغی نیز به عنوان دستمزد به توزیع کنندگان جراید می پردازند! که حاصل این رویکرد ویرانی اقتصاد مطبوعات و ضربه زدن به نشریاتی است که برای محصول فرهنگی خود زحمت می کشند. تشکیل شرکت های توزیع جراید می تواند برای رفع این عوارض غیر حرفه ای و ایجاد درآمد پایدار و متکی به مخاطب برای نشریات راهگشا باشد.

 

* برخی کسبه خیابان های اصلی به بهانه بهتر دیده شدن محتویات ویترین ها و یا تابلوهای خود اقدام به قطع درختان پیاده رو می کنند غافل از اینکه رزق به دست کسی دیگر است که یکی از صفت هایش رزاق است و با این کار خیر و برکت را نیز از کار خود خواهند برد. جا دارد شهرداری با چنین افرادی برخورد جدی تری کند و جرایمی در این باره وضع نماید و یادآور شود که این قبیل افراد مالک یا سرقفلی دار متراژ معینی هستند به اسم مغازه یا فروشگاه خودشان و نه مالک پیاده روها که گذری عمومی و همگانی است.

 

* بیمارستان گلستان اهواز با آوردن دستگاه سی تی آنژیو کار خداپسندانه و بزرگی انجام داده که از این به بعد بیماران قلبی برای آنژیو گرافی مخاطرات قبلی را نخواهند داشت و بوسیله این دستگاه شریان ها و عروق آنها اسکن خواهد شد و در یک CD به بیمار تحویل می شود. از این دستگاه نمونه ای فقط در تهران وجود داشته است.

 

* علیرضا شکرخدا از نیروهای مکتبی و فعال شرکت توزیع برق اهواز به مدیریت روابط عمومی این اداره منصوب شده است. وی قبلن نیز کارشناس همین واحد بوده است. برای وی آرزوی توفیق داریم. حسن این برادر را گفتیم اما این عیب کلی را هم بگوییم - به امید اصلاح انشاالله - که در بین ادارات خوزستان پایین ترین نرخ آگهی ها و چاپ اطلاعیه ها مربوط به این شرکت است که درآمد کلانی نیز از استان دارد و در هر خانه و محل کار و واحدی...

یک قلک برای اخذ مبلغ قبوض دارد و دیگر پذیرفته نیست که وقتی به رسانه ها و پرداخت دستمزد و هزینه دسترنج آنها می رسند از آن بزنند که اجحاف است و همواره با انتقاد همکاران مطبوعاتی مواجه بوده است.

 

* از پیامک های نیک : «حالا که انسان ها ارج و قربی ندارند / خدا انتقام پراید را می گیرد!» و «جنازه ای را می بردند زیر عکسش نوشته بودند قتیل آه و نفرین مظلومان»

 

* پیامک استاد حسنعلی خداکرمی :

در کودکی از تکلیف می ترسیدیم و اکنون از بلاتکلیفی ... کتاب زندگی چاپ دوم ندارد، پس تا می شود عاشقانه زندگی کنیم...

 

* اگر اجازه بدهید بعد از پیامک ها وارد قسمت نیمه جدی تر شویم و حق طنز را هم ادا کنیم. از ما نشنیده بگیرید که : یکی از اعزه پاساژ دار که گویا در ولایت غرب و ینگه دنیا از خوش به حالی در حال از حال رفتن هستند! در خیابان آزادگان اهواز - که هنوز عده ای شهروند خوش ذوق عادت دارند 24 متری خطابش کنند - در پارکینگ پاساژ را قفل کرده و احتمالن یادش رفته کلید را به مستاجران یا سرایدار بسپارد یا آنکه کلیدش در آب دریا و اقیانوس افتاده! لذا کسبه پرتعداد این پاساژ سال هاست که خودروهای خود را در این خیابان پر ترافیک پارک کرده و به صفای آن می افزایند. پیشنهاد می کنیم کسبه عزیز یا معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک در یک اقدام متهورانه یک دیلم پای قفل بگذارند و ... خلاص!

 

* کی یه؟ کی یه؟ اِ مستشار تویی؟! حالا بگم پدر پدر پدرسوخته ات را دربیارند؟... - البته جسارت نشود - این عبارات از ما نبودند بلکه از تیم طناز حضرت آقای مهران خان مدیری هستند که ید طولایی در سر کار گذاشتن مخاطبان خود و رنگ کردن خلایق دارند.

یکی از خبرنگاران شوشان در فرودگاه تهران با آقایان جواد عزتی، عارف لرستانی و محمد گودرزی و هاشمی شبکه ی 2 شبکه من شبکه تو دیداری غیر رسمی و باقیش را نمی توانیم بگوییم داشته است که عبارات ابتدای مطلب تکیه کلام های پر مخاطب آنها در سریال قهوه تلخ است که فعلن در وسط کار متوقف مانده است. خبرنگار ما علت سر کار گذاشتن خلایق را از طرف آنها را جویا می شود که حضرات عنوان می کنند: ما بازی خودمان را کرده ایم. بهتر است از تهیه کننده مجموعه آقای آقا گلیان بپرسید!

آقایان باباشاه و عمو اتی را فعلن این ور و آن ور برای جشن ها دعوت می کنند و با اسکورت جابجایشان می کنند که الان هم در حال رفتن به شیراز بودند و حتم در شرایط فعلی کبک شان خروس می خواند لذا ما هم تصمیم گرفته ایم از سی دی ها آنچه برایمان مانده را برای آقایان آقا گلیان بفرستیم و حالا که آنها به تعهدات شان عمل نکرده و سریال را به اتمام نبرده اند و از طرفی نه ماشینی برنده شده ایم و نه آپارتمانی و تازه به لطف تبلیغات آتشین هزینه های پیامک ارسال بارکد سی دی های اورژینال هم روی دست مان مانده، بیاییم و هزینه سی دی هایمان و قهوه تلخی که تا نصفه نوش جانش کردیم را مطالبه کنیم! راستی نظر شما چیست؟ آقای ضرغامی مخلص شما هم هستیم!

 

* آخرهای هفته برخی مناطق اهواز از حالت خیابان خارج شده و بخاطر نحوه آرایش و مو و لباس بعضی گذرندگان عزیز به شکل تالارهای میهمانی و عروسی در می آیند! برخی جوانان نیز با موزیک های تند خودروهایشان و به یمن سیستم های چند میلیونی صوتی بدیل نقش ارکستر و خواننده را ایفا می کنند. نام مناطق را نمی گوییم. بله درست است! همان مناطقی که در ذهن شما الان اسم شان مرور می شود را می گوییم! درود بر وزارت ورزش و جوانان و اداره کل خوزستانی اش! و به به طرح ازدواج های آسان چقدر طرح خوبی است!

 

* حاج محمدعلی بلک را در مجلس چهلم یکی از مومنان که رحمت خدا بر او باد می بیند. حاج محمدعلی از خیرین انجمن 14 معصوم اهواز و از محترمین بازار اهواز است که در بنای شهرک عمده فروشان در جوار شرکت فولاد خوزستان و انتهای خیابان امام شرقی نقشی اساسی داشته و با آنکه عمل قلب باز انجام داده و سینه ای مجروح و زخم آجین دارد اما همچنان پیگیر به سامان رسیدن شهرک بنکداران است. گلایه حاج محمدعلی این بود: قرار بود 3 کیلومتر جاده برای شهرک کشیده شود تا عبور و مرورش تسهیل شود اما آنها که باید، به وعده خود عمل نکردند. به ایشان گفتیم : حاجی مگر نشنیده ای که هزار وعده خوبان یکی وفا نکند؟

حاج عبدالرحیم نمکی هم در حاشیه همان مجلس می آید و ناراحت است و سر درد دلش باز می شود از مصاحبه رییس جمهور و تعاریفش از تهران و این سئوال که مگر چه فرقی بین شهروندان هست؟ و راستی ما خوزستانی ها کجای کاریم؟ از وضع اقتصادی و نوسانات قیمت ها ناراحت است که حتا اگر قرار بود مزد «ناطوری» نفت و گاز و آب را به ما می دادند وضع خوزستان نباید این می بود! بعد هم حاج رحیم ما را خطاب داد که چرا از مشکلات نمی نویسید؟ که گفتیم به چشم! می نویسیم با قدری تلطیف اما اگر شکایت مان را کردند در روز محکمه شما باید ضامن و کفیل مان شوی. خدا بزرگان دلسوز را برایمان نگه دارد.

 

* شهروندان و کسبه از سرپوشیده کردن خیابان طالقانی اهواز حدفاصل خیابان سعدی تا شریعتی دل خوشی ندارند و گلایه و نارضایتی خود را از این کار به ما ابراز کرده اند. راستی چرا وقتی می شود با فضای سبز طبیعی و درختکاری سرزندگی و نشاط و فیلترینگ و تصفیه هوای آلوده را رقم زد با خرج بالا از آهن و فولاد و بتن به عنوان سایه بان استفاده کرد و یکی از شریان های مهم شهر اهواز را برای همیشه در همین عرض تثبیت کرد؟ چرا که دیگر امکان عقب نشینی از املاک در نوسازی های احتمالی سلب می شود.

از ما نشنیده بگیرید که برخی مدیران شهرداری اهواز نیز دل خوشی از این پروژه ندارند اما متاسفانه این پروژه از دوره های قبل به آنها به ارث رسیده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار