اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۰۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
در حاشیه به مبارزه طلبیدن مخالفین طرح خودروهای اروندی از سوی مقتدایی و دعوت به مناظره علنی / سیاست لجاجت مقتدایی و روش ظریفانه شریعتی در برخورد با پایتخت / حل مسئله خودروهای اروندی نیاز به تدبیر دارد نه تنش
شریعتی در عمل ، برخلاف مقتدایی که روشی توام با لجاجت با وزرا و تنش با پایتخت داشت ، روشی مبتنی بر تعامل با پایتخت و ظرافت در پیگیری امور را برگزید...

شوشان: تیر ماه امسال در مراسم معارفه شریعتی به عنوان استاندار جدید ، این خبر به نقل از مقتدایی در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت : "بار دیگر به استانداری خوزستان برمی گردم."

بازگشت مقتدایی به قدرت و نشستن دوباره بر مسند مدیریت اجرایی استان ، کلیدواژه ای بود که از همان صبح برکناری مقتدایی در فرودگاه اهواز و آمدن مقیمی معاون وزیر کشور ، از سوی نزدیکان مقتدایی مطرح شد و پیرو آن چندین تجمع برای "بازگشت" مقتدایی" در پوشش"دفاع از کارون" شکل گرفت که در نهایت به شعار علیه دولت و سران اصلاحات در استان منتهی شد.

در فاصله 43 روزه برکناری مقتدایی تا انتصاب شریعتی ، رایزنی های متعددی در پایتخت برای بازگشت مقتدایی از سوی برخی ها صورت گرفت اما دولت زیر بار هزینه بازگشت مقتدایی نرفت و سرانجام از بین گزینه های مطرح شده شریعتی در دومین روز تابستان به عنوان استاندار جدید معارفه شد و معارفه اش نیز با سخنان جنجالی استاندار سابق و تاکید بر بازگشت به استانداری ، به حاشیه کشیده شد. 

مقتدایی در آن مراسم به صراحت ، روحانی را مسئول برکناری خود دانست و گفت که شخص رییس جمهور مرا برکنار کرد. طعنه های مقتدایی و به کار بردن تعابیر کنایه آمیزی همچون "حسن قفل بر" نشان از عمق ناراحتی استاندار سابق از رییس جمهور داشت.

پس از معارفه ، تلاش ها برای نگه داشتن مقتدایی روی موج خبری ادامه یافت و تصاویر و عکس هایی از وی در کنار استاندار جدید منتشر و مطالب متعددی با محور "امتداد خدمت مقتدایی به خوزستانی ها با حضور در کنار استاندار جدید " نگاشته شد.  

البته شریعتی در عمل ، برخلاف مقتدایی - که روشی توام با لجاجت با وزرا و تنش با پایتخت داشت -  بی آنکه از منافع استان چشم پوشی کند روشی مبتنی بر تعامل با پایتخت و ظرافت در پیگیری امور را برگزید و در مصاحبه های مختلف نیز بر این امر تاکید کرد.

اندیشه بازگشت به قدرت و روی موج خبری قرار گرفتن مقتدایی برای نیل به این مقصود همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد ، پیامک "دعوت مقتدایی از مخالفین تردد خودروهای اروندی به مناظره علنی و زنده " منتشر شد که در مقیاسی کوچک تر ، یادآور نامه اخیر احمدی نژاد به اوباما و تاکید بر بازگشت دو میلیارد دلار پول های ایران و تصرف غیرقانونی است که به گفته مسئولین مربوطه ، نامه پراکنی های وی جز ایجاد هزینه برای ایران در عرصه بین الملل ، سودی نخواهد داشت و این اقدامات بیش از آنکه طرح مطالبه مردم ایران باشد ، مطرح کردن نام خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.

عناد با خوزستانی های پایتخت نشین ، شغال نامیدن وزیر نفت ، درگیری با وزیر صنعت و همچنین رفیق باز خواندن وزیر بهداشت و ... اندک مواردی ست که در سه سال مدیریت مقتدایی ، استان را به ورطه تنش کشاند و نتیجه ای جز روی برگردانی وزرا و مسئولین ارشد از خوزستان نداشت.

حالا نیز که استان نیاز به آرامشی دوباره دارد تکرار دعواهای گذشته و هماورد خواستن و به مبارزه طلبیدن مخالفین طرح خودروهای اروندی از طریق دعوت به مناظره علنی و ... جدا از مخدوش کردن چهره دولت در نزد خوزستانی ها ، کار را بر استاندار دو ماهه سخت می کند و راه را بر حل قانونی تردد خودروها به دور از تنش می بندد.

 تجربه مدیریت سه ساله مقتدایی نشان داده که روش قلدرمابانه و مبتنی بر لجاجت نه تنها مسائل را حل نکرد بلکه تنش ها را بیشتر و موجب شد مسئله ای همچون تردد خودروهای اروندی پس از سه سال ، در ابهام باقی بماند. 
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
0
1
comment همین شما در زمان مقتدایی 2تعطیل پشت سرش بودن به به چه چه میکرد ین متنفرم از خبرنگار و سایتی ن[...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
0
0
comment متاسفم براي شوشان كه از قلم ننگين [...]معلوم الحال استفاده مي كنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
1
0
comment درود بر مقتدایی
comment
عباسی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
0
1
comment با سلام و خسته نباشید : با نقدهای یک جانبه ، سیاسی و جهت دار هیچ مشکلی را از مشکلات مردم این مرز و بوم را حل نخواهد کرد ،آقای مقتدایی بدون نقص نبود ولی کارهای منفعت طلبانه زیادی هم انجام داد که یکی از همین کارها همت و تلاش در اختیار قراردادن ماشینهای با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان محروم این استان بود و به هم علت هم ناچار شد در مقابل برخی مسئولان بلند پایه بایستاد و دنبال منافع شخص خود نباشد . و این کار او جای تحسین دارد نه سرزنش و نقد جهت دار ، هر چند مردم خود خیلی هوشیار تر هستند . امیدوارم مطلب فوق معرض دید مخاطبان قرار بگیرد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
0
0
comment شوشان متاسفم برای شما..
comment
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
comment
0
1
comment انشاء الله که مقتدایی با پیر مردهایش دیگر به استانداری بر نگردند.
comment
علی
|
United States
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
comment
0
0
comment آخه رپورتاژ نویس!
چند میگیری مینویسی!!!؟؟؟
مقتدایی از بزرگترین و موفق ترین مدیران این مملکت بوده که بقول شما به پایتخت نشین ها باج نداد. اون صحبت هایی هم که از مقتدایی نقل کردین عین واقعیته که به شغال باج نداد و ... واسه همه مردم این صحبتها مشهوده شما بر اساس منافع خودتون و حزبتون و ... مینویسید انوقت خودتون رو میدازیذ بجای مردم و حرف از مردم میزنید
ای کاش به اندازه انگشت های دست مدیر مثل مقتدایی داشتیم تا مردم طعم رفاه و آسایش رو میچشیدن.
با این که نظر من رو نمیذاری ولی خب گفتم بنویسم فکر نکنی یدفعه...
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
comment
0
0
comment هر مدیری دارای نقاط قوت و ضعفی میباشد بی شک مقتدایی هم نقاط ضعفی داشت ولی اینگونه اظهار نظر در خصوص ایشان بدور از انصاف است .خودروهای اروندی محصول خلاقیت مقتدایی بود نه کس دیکری و...
مدیر پایگاه عزیز دل. اندیشه تردد خودروهای اروندی در کلیه خوزستان قبل از آقای مقتدایی در رسانه هایی از جمله شوشان و روزنامه فرهنگ جنوب پرورده و طرح شده بود و آقای مقتدایی نیز پیگیری های خود را انجام داد
comment
Amordad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
1
0
comment مقتدایی تنها استاندار دلسوز خوزستان است .[...] گوش به فرمان است این پست جایزه گوش به فرمانی اوست.مقتدایی در مقابل خواسته ها ی نا مشروع بعضی وزیران ایستاد و به دلیل ایستادگی و دفاع از مردم خوزستان عزل شد..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
0
0
comment چرا نظرات خوانندگان رو منعکس نمیکنید
مدیر پایگاه ببخشید ترافیک کار خیلی بالاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار