شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۲

جشنواره تئاتر استان خوزستان در سال جاری با بحران مالی مواجه شد و تا آستانه ی تعطیلی و عدم برگزاری پیش رفت و اصطلاحا" در دقیقه نود، خدا پدرشان را بیامرزد هنرمندان و مسئولین شهرستان ماهشهر به داد هنرمندان استان رسیدند و میزبانی جشنواره را پذیرفتند و مانع از تعطیلی و یک افتضاح دیگر مدیریتی شدند ! ( که البته هنوز هم در برگزاری قطعی جشنواره تشکیک می شود) ورودی یک میلیونی گروه های ندار و بی چیز استان به نصف تقلیل یافته و قرار است برای همین نصف هم حواله ای بدهند که معلوم نیست چه وقت نقد می شود !

حال به قسمتی از مصاحبه ی مقام والای مدیریت فرهنگ و هنر استان با سایت ایران تئاتر در هفته ی گذشته توجه کنید :

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان : خوزستان تنها استانی است که 13جشنواره بین المللی، ملی، منطقه ای، استانی و قومی را به صورت سالانه و دو سالانه برگزار می کند. جشنواره هایی که هر سال روی صحنه می روند، جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت_فتح خرمشهر، جشنواره تئاتر عربی خوزستان در سوسنگرد، جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان در باغملک، جشنواره تئاتر خوزستان، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در دزفول، همایش تعزیه و نمایش های عاشورایی و همایش تئاتر استان هستند.

از جمله جشنواره هایی که به صورت دوسالانه برگزار می شوند نیز می توان از جشنواره تئاتر خوزستان در رامهرمز، جشنواره ی تئاتر بانوان خوزستان در شادگان، جشنواره تئاتر طنز خوزستان در آغاجاری، جشنواره منطقه ای تئاتر بومی زاگرس نشینان در مسجد سلیمان، جشنواره منطقه ای تئاتر لاله های سرخ در اندیمشک و جشنواره شکست حصر آبادان نام برد.

همچنین اولین استانی هستیم که تئاتر ویژه بانوان را که همه عوامل اجرایی اش خانم ها هستند، هر دو سال یک بار روی صحنه می بریم. به طور کلی حجم این جشنواره ها نشان از طراوت، حلاوت و پویایی تئاتر خوزستان دارد.

آقای مدیر، جشنواره تئاتر استانی مهمترین و اصلی ترین جشنواره تئاتر این استان است، حتی مهم تر از جشنواره ی تئاتر فتح خرمشهر ، زیرا تنها راه رسیدن جوانان به مهمترین رویداد تئاتر ایران یعنی جشنواره ی بین المللی فجر ، همین جشنواره تئاتر استانی است، جشنواره تئاتر استانی متعلق به جوانانی است که شما همیشه در گزارش هایتان از آنها دم می زنید ! آقای مدیر محترم، همه ی جشنواره های دیگر را که نام بردید ، بمانند پیشکشی برای مصاحبه و گزارش کار ، مرحمت کنید اصلی ترین جشنواره ی استانمان را از بین نبرید . همین .

 

سید صادق فاضلی

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار