اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
همزمان با هفته دولت، نخستین اتاق بیمار (Sick Room) در مرزهای هوایی کشور در فرودگاه بین المللی اهواز توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی شد.
شوشان: همزمان با هفته دولت، نخستین اتاق بیمار (Sick Room) در مرزهای هوایی کشور در فرودگاه بین المللی اهواز توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز راه اندازی شد.

 به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه در آئین راه اندازی این طرح گفت:راه اندازی این اتاق می تواند به عنوان یک الگو در سراسر کشور معرفی شود تا در سایر فرودگاه ها نیز این اقدام که عملیاتی و اجرایی شود.

محمود سروش افزود: وجود اتاق بیمار در مرزهای هوایی به عنوان یک شاخص است و لازم است این اتاق در تمام مرزهای هوایی کشور راه اندازی شود، زیرا در رخدادهای بهداشتی، خطر انتقال بیماری را باید در کوتاهترین زمان ممکن درک کنیم که با راه اندازی اتاق بیمار در فرودگاه اهواز، این زمان ها در این فرودگاه به زمان واقعی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: به دلیل شیوع بیماری های نوپدید، و بیماری های بازپدید که در گذشته ریشه کن شده، و در بعضی کشورها در حال شیوع دوباره هستند، لازم است نظام خدمات بهداشتی و درمانی هر منطقه متناسب با اتفاقات منطقه ای و اجتماعی تبیین و اجرایی شود.

اسماعیل ایدنی افزود:خوشبختانه در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه مراقبت های لازم به ویژه در مورد افرادی که از خارج از ایران به کشور وارد می شوند، انجام شده است که استقرار سیستم مراقبت و غربالگری مرکز بهداشت خوزستان در فرودگاه اهواز برای غربالگری مسافرین ورودی به کشور از جمله این اقدامات است.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز 45 طرح را در هفته دولت بهره برداری می کند.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار