اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
مقامات نظامی آمریکا ادعا کردند 4 قایق تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه با سرعتی زیاد به یک ناوشکن آمریکایی در حال عبور از تنگه هرمز نزدیک شده اند.
مقامات نظامی آمریکا ادعا کردند 4 قایق تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه با سرعتی زیاد به یک ناوشکن آمریکایی در حال عبور از تنگه هرمز نزدیک شده اند.

به گزارش شوشان به نقل از سی ان ان یک مقام وزارت دفاع آمریکا با "غیر ایمن و غیر حرفه ای" خواندن این اقدام مدعی شده است قایق های تندرو ایران به 300 متری ناوشکن "یو اس اس نیتز" رسیده اند. او گفته سرعت بالای قایق های ایرانی وضعیتی "خطرناک و آزار دهنده" برای ناوشکن آمریکایی ایجاد کرده که در نهایت به تغییر مسیر این ناوشکن انجامیده است.مقامات آمریکا: قایق های تندرو سپاه در 300 متری ناوشکن آمریکایی

گفتنی است سی ان ان از نزدیک شدن 4 قایق تندرو سپاه به ناوشکن آمریکایی در تنگه هرمز خبر داده در حالی که یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است دو قایق ایرانی به  ناو شکن آمریکایی نزدیک شده اند.

همچنین یک مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است ، نیروهای آمریکایی اقدام به پرتاب 10 منور کرده و چند بار بوق هشدار را به صدا در آورده اند اما قایق های تندرو  با سرعت زیاد به سمت ناوشکن آمریکایی آمده اند و فاصله آنها با ناوشکن به 300 متر رسیده است.

بر اساس گزارش سی ان ان این سومین حادثه از این دست در آب های خلیج فارس از دسامبر سال گذشته میلادی به این سو است.

جان ریچاردسون فرمانده عملیات دریایی آمریکا درباره حادثه روز سه شنبه در تنگه هرمز گفته است این حوادث تنش های دریایی با ایران در خلیج فارس پررنگ می کند. به گفته این فرمانده آمریکایی این حادثه سوالات و ابهاماتی درباره عرف تازه  حاکم بر آب های بین المللی به وجود می آورد.

به گفته دریابد ریچاردسون ناوشکن آمریکایی پس از نزدیک شدن قایق های تندرو ایرانی مجبور شده است برای ایجاد فاصله با قایق های ایران تغییر مسیر دهد.

مقامات آمریکایی می گویند این حادثه سومین حادثه مشابه در ماه های گذشته در خلیج فارس است. بنا به مدعای آنها در ماه دسامبر گذشته نیروهای ایرانی راکت هایی را به نزدیکی یک ناو جنگی آمریکا در تنگه هرمز شلیک کردند و در ژانویه سال جاری میلادی نیز یک پهپهاد را بر فراز ناو "یو اس اس هری ترومن " امریکا به پرواز در آورند.

همچنین در ماه ژانویه سال جاری نیروهای ایرانی 10 ملوان نیروی دریایی آمریکا را که وارد آب های ایران شده بودند، دستگیر و پس از 15 ساعت آزاد کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار