اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
جمشید مشایخی با ابراز تأسف از فوت داوود رشیدی، از ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند و سال‌ها رفاقت و همکاری‌شان صحبت کرد.
 جمشید مشایخی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و از دوستان زنده‌یاد داوود رشیدی گفت: این ضایعه را به همسر داوود رشیدی، فرزندان او و جامعه هنری تسلیت می‌گویم. می‌دانم که همسر او خانم برومند بسیار عاشقانه او را دوست داشت و برای او زحمت زیادی کشید. امیدوارم بتواند این ضایعه بزرگ را تحمل کند.

به گزارش مهر، وی افزود: من و داوود رشیدی از سال ۱۳۳۹ که او در اداره هنرهای دراماتیک استخدام شده بود با هم آشنا شدیم. او در آن زمان می‌خواست نمایش «ایوانف» را روی صحنه ببرد و پیشنهاد بازی در نقش اول آن را به من داد، اما با توجه به اینکه من «ایوانف» را نمی‌شناختم ترسیدم که نتوانم آن را به خوبی اجرا کنم. در آن زمان داوود فکر کرد که عده‌ای من را تحریک کرده‌اند تا با او کار نکنم، اما بعد از مدتی یک اثر دیگر را می‌خواست روی صحنه ببرد، در آن زمان یکی از دوستان گفته بود این نقش مناسب جمشید مشایخی است، اما داوود گفت جمشید نقش اول ایوانف را نپذیرفته است چطور این نقش را بپذیرد؟ اما من آن نقش را پذیرفتم و او متوجه شد که هیچ مشکلی در میان نیست.

وی افزود: ما در آثار زیادی با یکدیگر همکاری داشتیم ولی از زمانی که گروه‌بندی‌های سینمایی و تلویزیونی ایجاد شد، همکاری ما کم شد.

مشایخی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی داوود رشیدی گفت: داوود یک فرد شوخ و بذله‌گو بود به طوری که وقتی با او همکاری می‌کردم، بسیار لذت می‌بردم. ما در آثار علی حاتمی به خصوص «هزاردستان» مدت زیادی را کنار یکدیگر بودیم. هنگامی که خبر فوت او را شنیدم حالم بسیار بد شد. جالب اینجاست که حدود چهار ماه پیش یکی از جوانان می‌خواست فیلمی بسازد که از من، داوود رشیدی و علی نصیریان دعوت کرد، اما با توجه به اینکه می‌دانستم داوود رشیدی قادر به انجام این کار نیست، به آن جوان گفتم که فکر نکنم داوود بتواند در این پروژه حضور پیدا کند. با این وجود به همسر داوود رشیدی زنگ زدم و از او پرسیدم که آیا او می‌تواند یا خیر؟ که خانم برومند به من گفت داوود با توجه به وضعیت جسمانی خود، قادر به ایفای نقش نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فوت داوود رشیدی من را به شدت متأثر کرده است. این ضایعه را به تمامی هنردوستان تسلیت می‌گویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار