اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
مديرعامل شرکت نمايشگاه بين المللي خوزستان تاکيد کرد:
شرکت نمايشگاه بين المللي خوزستان سالانه و بطور ميانگين 40 عنوان نمايشگاه برگزار مي کند که با احتساب...

شوشان: شرکت نمايشگاه بين المللي خوزستان سالانه و بطور ميانگين 40 عنوان نمايشگاه برگزار مي کند که با احتساب حداقل 100 غرفه در هر نمايشگاه ، هر ساله شاهد حضور بيش از يک ميليون نفر از کارگزاران نمايشگاهي هستيم.

مديرعامل شرکت نمايشگاه های بين المللي خوزستان  ضمن تبريک به مناسبت هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنردر گفتگو با خبرنگار ما افزود : حضور اين تعداد کارگزار نمايشگاهي در استان خوزستان زمينه را برای افزايش درآمدهای استان ، استفاده از خدمات اقامتي ، رونق مراکز اقتصادی  بدنبال خواهد داشت. 

رحيم جليلي در بخش ديگری از اين گفتگو با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان "سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل" اظهار داشت:در سال جاری برنامه های متعددی تدوين شد تا بر مبنای اجرای فرمايش مقام معظم رهبری ، مسير پويايي نمايشگاه خوزستان ادامه يابد.

وی خاطر نشان ساخت : نمايشگاه  به عنوان محلي برای توانمندی های اقتصادی مي تواند  نقش به سزايي در توسعه اقتصاد خوزستان و همچنين ايجاد فضای کسب و کار ايفا نمايد.

. جليلي با بيان اينکه بازديد کنندگان از نمايشگاه با خريد محصولات استان ، زمينه را برای حمايت از اقتصاد مقاومتي فراهم مي سازند افزود: اميدوارم با افزايش بازديد مردم و علاقمندان ، گامي بهتر در راستای حمايت از توليدات داخلي برداريم.


اختصاص زمين برای احداث نمايشگاه جديد خوزستان

مديرعامل شرکت بين المللي نمايشگاه های خوزستان با اشاره به پيگيری مداوم اين شرکت در خصوص اختصاص زمين برای احداث نمايشگاه جديد خوزستان اظهار داشت : خوشبختانه با حمايت ويژه استاندار،رئيس سازمان برنامه و بودجه مديرکل راه و شهرسازی و ساير دستگاه های ذی ربط زمين مورد نياز نمايشگاه در فضايي به مساحت بيش از 60 هکتار در ورودی اهواز اختصاص يافته که در آينده نزديک ، پيشرفت های کاری در اين زمينه را اطلاع رساني خواهيم کرد.

شاخص ترين نمايشگاه های سال 1394

جلیلی به برگزاری نمایشگاه هایی برای اولین بار در سطح استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از شاخص ترین نمایشگاه هایی که در سطح خوزستان برگزار شد می توان به نمایشگاه توانمندی های تولیدی صنعتی خدمات فنی و مهندسی خوزستان، نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری و اقوام ایرانی، نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی، نمایشگاه ماشین آلات،  یراق آلات، چوب و MDF، نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان، نمایشگاه کتاب ایران در خوزستان، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان، نمایشگاه صنعت ساختمان،نمايشگاه مبلمان تخصصي ، نمایشگاه خودرو و نمایشگاه سیستم های حفاظتی اشاره کرد.


پربازديدترين نمايشگاه ها

وی خاطر نشان کرد: پربازدیدترین نمایشگاه ها در سال نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه های فروش بهاره و پاییزه، نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی و نمایشگاه خودرو و قطعات یدکی، نمايشگاه مبلمان تخصصي و نمايشگاه کودک و نوجوان و اوقات فراغت بودند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان با بیان اینکه یک میلیون نفر در سال  از نمایشگاه بازدید مي کنند اظهار اميدواری کرد: با برنامه ريزي های بهتر، شاهد حضور هر چه بيشتر مردم و متخصصان در نمايشگاه ها باشيم.


توجه به اطلاع رساني 

وی در خصوص توجه به مقوله اطلاع رساني گفت : در زمینه اطلاع رسانی نمایشگاه ها، امسال با افزایش بودجه تبلیغات و اطلاع رسانی از تمام ابزارها (سایت ها، خبرگزای ها ، مطبوعات، صدا و سیما و ارسال پیامک) استفاده شد که خوشبختانه نتایج خوبی هم به دست آمده است.

افزايش تعاملات برون استاني و کشوری

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان عنوان کرد: در بحث ارتباطات کشوری با انتخاب مدیرعامل اين شرکت به عنوان عضو هيات رئیسه انجمن نمایشگاه های ایران ، زمینه تعامل با نمایشگاه های سایر استان ها بیشتر شد که میزبانی هیات رئیسه شرکت نمایشگاه های ایران یکی از نتایج تعاملات بوده است.

وی افزود: استان خوزستان در کنار استان های اصفهان، تبریز، مشهد و فارس درميان پنج نمایشگاه برتر کشور قرار دارد.


نقش نمايشگاه در توسعه صادرات

نايب رئيس انجمن نمايشگاه های ايران در بخش ديگری از اين گفتگو با اشاره به نقش نمايشگاه در توسعه صادرات گفت :برگزاری نمایشگاه یکی ازعوامل موثردرمعرفی کالاهای تولیدی و انتقال تکنولوژی بوده و نقش بسزایی رادرتوسعه صادرات غیرنفتی ایفا مینماید ، بررسی ومطالعات انجام شده نشان میدهد شرکتهای ایرانی که بطورمستمر درنمایشگاههای داخلی و خارجی مشارکت می نمایند سهم بیشتری ازصادرات را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: نمایشگاه در اصل یک رویداد مهم اقتصادی است. اما اثرات فرهنگی و اجتماعی بسیار مهمی را هم داراست.در حقیقت نمایشگاه آئینه تمام نمای ویژگی ها و ملت ها است. در نمایشگاه ها فرهنگ و سنت و آداب ملل مورد توجه قرار می گیرد. 

جليلي افزود: نمایشگاه به مثابه دانشگاه بزرگی است که در آموزش افراد نقشی با ارزش و غیر قابل انکار دارد. تشکیل هر نمایشگاه به افزایش دانش و شناخت بازدیدکنندگان کمک می کند و بازدیدکنندگان از هر قشر و طبقه با اطلاعات جدیدی که به دست می آورند، بر غنای علمی خود و جامعه می افزایند.


تاثيرات اجتماعي و بين المللي برگزاری نمايشگاه ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خوزستان افزود: برگزاری نمایشگاه  ها باعث تحکیم همبستگی و دوستی ملل می شود. به این طریق که در نمایشگاههای بین المللی، نمایندگان استان های هر کشور و یا نمایندگان کشورهای مختلف در کنار یکدیگر جمع می شوند و در خصوص مسائل اقتصادی، تجاری و آخرین دستاوردها و تکنولوژی به تبادل افکار پرداخته و دامنه دوستی ها افزایش می یابد.

مديرعامل شرکت نمايشگاه افزود :  نمایشگاه های بین المللی در جلب گردشگران داخلی و خارجی می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند. 

رويکرد جديد نمايشگاهي

رحيم جليلي گفت :به حول و قوه الهي  و با توجه به رویکرد جدید برگزاری نمایشگاه ها ، تلاش بر این است که نمایشگاه هایی که بتواند اثر گذاری و تاثيرات مستقيمي بر اقتصاد استان داشته باشد و از سويي ديگر تاکنون برگزار نشده باشد ،  برپا نمایيم.

وی تاکيد کرد : امیدوارم این نمایشگاه ها بتوانند از نظر اقتصادی- سرمایه گذاری- صادرات غیر نفتی- آشنایی بازدید کنندگان با آخرین دست آوردها و تکنولوژی و از همه مهمتر اثرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهمی را در استان خوزستان بجا بگذارد.


توجه به زيرساخت های نمايشگاه بين المللي خوزستان

جليلي گفت : توجه به زيرساختها نيز همواره در برنامه کاری شرکت بوده که از آن جمله مي توان به :   راه اندازی رستوران بين المللي ، بهسازی و زيباسازی محوطه ، بهبود وضعيت سرمايشي و گرمايشي غرفه ها ،بهينه سازی فضای کلي نمايشگاه ، احداث سيستم جمع آوری آبهای سطحي و فاضلاب ، حوضچه پمپاژ و اصلاح سيستم های فرسوده قديمي ، احداث انبارهای جديد و از همه مهمتر ساخت يک باب سالن بزرگ به ابعاد 4000 متر مربع بصورت مسقف در سال 94 که تا حدودی مشکل برگزاری نمايشگاه های بزرگ استان حل شده است ا شاره کرد.


فعاليت های شاخص نمايشگاهي

* عليرغم محدوديت در فضای نمايشگاهی در سايت فعلي، نمايشگاههای متعدد برگزار شد به نحوی که نسبت به سال قبل از اين ،شاهد رشد 80 درصدی برگزاری نمايشگاه بوده ايم . برای تحقق اين برنامه تلاشهای شبانه روزی زيادی شده که نتيجه آن قرار گرفتن نمايشگاه خوزستان در بين 5 نمايشگاه اول کشور بوده است.

* تمام تلاش مجموعه ستادی  نمايشگاه براين بوده که نمايشگاه را آنطورکه زيبنده مردم خوزستان است مطرح کنند اين تلاش بي وقفه نيز باعث شد که نمايشگاه بين المللي خوزستان عضو انجمن نمايشگاه های جهاني UFI گردد.

* انجام نمايشگاه خارجي درسايت نمايشگاه بين المللي استان خوزستان که برای اولين برگزارشد تحت عنوان " بازرگاني عمومي " بوده وشرکت کنندگاني ازکشورهای آسيايي ، اروپايي و افريقايي  به تعداد 12 کشور حضور پيدا کردند

* بازديد هيئت های تجاری خارجي از نمايشگاه های تخصصي به تعداد 150 نفر

* شرکت چندين واحد توليدی از کشورهای هند ، پاکستان ، چين ، روسيه ، ژاپن در نمايشگاههای تخصصي مختلف در سال 

* برنامه ريزی برای حضور هيات های مختلف تجاری واقتصادی کشورهای همسايه و کشورهای آسيايي و بازديد از نمايشگاه های تخصصي 

مدير عامل شرکت نمايشگاه های بين المللي خوزستان در پايان اين گفتگو ضمن تقدير از حمايت های استاندار محترم خوزستان جناب آقای دکتر شريعتي ، هيات مديره محترم نمايشگاه های بين المللي ، مديران دستگاه های اجرايي و پرسنل و کارگزاران نمايشگاه های خوزستان اظهار اميدواری کرد با حمايت ويژه دولت تدبير و اميد جايگاه نمايشگاه های بين المللي خوزستان بيش از پيش ارتقا يافته و با بهبود شاخص های کيفي و کمي نمايشگاه مکاني شايسته برای مردم خوزستان فراهم آوريم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار