آری، من، از کربلای ایران با شما سخن می گویم. خوزستان؛ سرزمین پرسش های بی پاسخ ، بُغض های فروخفته و فریادهایی در سکوت است

"> خوزستان سرزمین پرسش های بی پاسخ
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴

آری، من، از کربلای ایران با شما سخن می گویم. خوزستان؛ سرزمین پرسش های بی پاسخ ، بُغض های فروخفته و فریادهایی در سکوت است

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به روح ملکوتیِ امام روح الله . او که بزرگ احیاگر تفکرِ دینی ، در عصر حاضر بود. و با درود به رهبر خوبان ، ولی امر مسلمینِ جهان، امام خامنه ای، راهبرِ خردمند و حکیم کشتیِ انقلاب اسلامی، از میان دریای طوفان خیز فتنه، کینه ، نفاق و انحراف. سلام و درود به ملت عزیز ایران و سلام بر خوزستان قهرمان و سلام و درود بر مردم شریف و نجیب حوزة انتخابیه ام – اهواز، باوی و حمیدیة همیشه سربلند. بی تردید؛ رمز پیروزی، تداوم و موفقیت انقلاب اسلامی در دهة چهارم، که در امواج رهایی بخش بیداری اسلامی در منطقه نمودار شده است، ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه است. پیامی صریح، که بارها در رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب انعکاس یافته و به مطالبة جدیِ آحادِ مردم از مسئولان و کارگزارانِ نظام اسلامی تبدیل شده است. در سایة وحدت کلمه و همبستگیِ ملی است که دانشمندان جوان و نخبگانِ هسته ایِ ایران اسلامی با عزمی راسخ تر از گذشته، با استعانت از شهدای گرانقدرمان، ملت های ستم دیدة دنیا را با دستاوردهای بزرگ، استقلال و عدم وابستگی آشنا ساخته و در این راه فریب نقشه های کینه توزانه، عداوت و شیطنت های جبهة کفر را در هیچ مذاکره و گفت و گویی، نخواهند خورد; که ما در راه دفاع از مجد و عظمت ایران اسلامی تا آخر ایستاده ایم و دست هر متجاوزی را قطع خواهیم کرد. مجلس نهم در این پیچ حساس تاریخی، با بصیرت و ولایت پذیری، مسلط بر هندسة سیاسی دنیای امروز، پشتیبان استقلال و پاسدار امین دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود و باور دارد با درایت و دوراندیشی رهبری فرزانه، اهتمام به اقتصاد مقاومتی و پرهیز از هرگونه حاشیه آفرینی، کاروان انقلاب اسلامی از گردنه های سخت فراروی عبور خواهد کرد.

تحقق رتبه نخست ایران در سال 1404 در منطقه، بازیابی عظمت تمدن ایران اسلامی، بسط و گسترش عدالت در همه سطوح، مبارزه بی امان با مظاهر فساد، تبعیض و ناکارآمدی، از جمله اهداف و وظایف این مجلس ولایت محور خواهد بود.

در این راه به نمایندگی از ملت برومند ایران اسلامی اعلام می کنم: نگاه ما در همة امور مملکت به رهبر و مقتدایمان، مقام معظم رهبری است و از عمق وجود مي گويم، ای رهبر عزیز، از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن. از همة مسئولان و آحاد ملت استدعا دارم ضمن هوشیاری کامل در انتخابات آیندة ریاست جمهوری و شوراها، قانون گرایی را سر لوحة تمام تصمیمات خود قرار دهیم.

و اما خوزستان: من؛ ذره ای کوچک از اقیانوس شرافت، ایمان و استقامت، خوزستان مظلومم.

من فرزند نخل و بلوط و آفتاب و کارونم.

خوزستانی که دیروز، سینه ستبر ایران اسلامی در برابر کینه ورزی های دشمنان استکباری بود و در این راه 23 هزار لالة مطهر خود را تقدیم بوستان انقلاب کرد تا امام راحل بگوید : خوزستان دین خود را به سلام ادا کرد. آری، من، از کربلای ایران با شما سخن می گویم. خوزستان؛ سرزمین پرسش های بی پاسخ ، بُغض های فروخفته و فریادهایی در سکوت است . امروز حوزه انتخابیه من ، 24سال پس از جنگ تحمیلی؛ هنوز جنگ زده است. و پاسخ من به این پرسشِ حیاتی، که آیا مسئولان، دین خود را به خوزستان ادا کرده اند، به نمایندگی از مردم محروم آن دیا ، منفی است.

امروز؛ کارون و دز؛ به دلیل اجرای خودسرانه و غیرکارشناسی انتقال آب به گل نشسته اند و مردم پرآب ترین استان ایران از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محرومند. امروز؛ کشاورزیِ دیرپایِ خوزستان از رونق افتاده است. امروز؛ بهداشت عمومی، امنیت اجتماعی، سرانه های آموزشی، رفاهی و امکانات تفریحی استان خوزستان در کمترین سطح خود قرار دارند. صنعت خوزستان از رونق افتاده، صنایع کوچك و میانی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و فضای کسب و کار و تجارت به دلیل سوءمدیریت ، خیانت سیستم بانکی در سرمایه گذاری اشتغالزا ، تبعیض و عدم شایسته سالاری و گردش نخبگان با رکودی بی سابقه مواجه شده است و بسیاری از شرکت ها و پروژه ها حتی توانایی پرداخت حقوق معوقة کارگران خود را ندارند. و چرا بیکاری در پر درآمد ترین استان کشور، یعنی خوزستان بیداد می کند که اعتراضات پی در پی کارگران تصفیه قند اهواز، لوله سازی اهواز، شرکت فارسیت، کاغذپارس و نیشکر هفت تپه گواه این موضوع اند.

آقای رئیس، امروز گرانی ارزاق در خوزستان به نقطة انفجار رسیده و کمر قشر مستضعف، زیر بار گرانی بریده است. و چرا نفت، خوزستان را آباد نکرد و بجای ارتقاء شاخص ها، مانع توسعه استان شد؟ چرا به خوزستان بی مهری می شود ؟ و چرا خوزستان از شش استان همطراز خود با غافلة توسعه و سازندگی فاصله زيادي دارد؟

چرا مسکن مهر در اهواز به کما رفته، فعالیت های اجرایی تعاونی های مسکن مهر متوقف شده و قیمت مسکن در مرکز استان و بسیاری شهرهای همجوار سربه فلک کشیده است؟

چرا چراغ سوسوزن پروژة قطار شهری اهواز با مرخصی اجباری صدها کارگر آن و به بهانه نبود اعتبار خاموش شد و تنها امید مردم استان برای توسعه و رفاه شهری از بین رفت؟ در این میان، شهر من اهوازِ سرافراز ، تابلویی است از مظلومیت؛ محرومیت و توسعه ناپایدار، ناموزون و تبعیض آمیز! برای درک و لمس محرومیت شهرهای اهواز، باوی و حمیدیه حتی نیازی به حضور و بازدید از مناطقی چون: عین دو، ملاشیه، آسیاباد، پاستوریزه، حصیر آباد، کوی علوی، زرگان، کوت عبدالله، کیان، کانتکس، کوی آل صافی، خروسیه، سیاحی، کوی رمضان، منبع آب و صدها منطقه محروم دیگر نیست! کافی است مرکز شهر اهواز را بنگرید! خرابه ای است دلگیر و رقت انگیز! امروز، عَرقِ شرم انگیزِ محرومیت، از رخسار خوزستان می چکد. تنها کافی است پرده های ماشین مدیریتی ما كنار كشیده باشد! کافی است بجای ورق زدن صفحات روزنامه ها و یا بررسی کارتابل نامه های اداری، تنها با چشمانی گشوده و وجدانی بیدار اطرافمان را بنگریم. کافی است صادقانه متعهد شویم به بینایی چشم ها. به شنوایی گوش ها. به درک خستگی ها. وجود نداری ها . تشنگی ها، گرسنگی ها و نداشتن های مردم نجیب اهواز و خوزستان. آنها که بیرق دار ورود تشیع به ایران عزیزند. آنها که مدافعان سینه چاک امام، مقام عظمای ولایت و نظام و انقلابند. آنها که سالیان درازی است خواب دشمنان کینه توزِ تفرقه افکن را آشفته ساخته اند و با وجود همة این مشکلات با صدای رسای خود می گویند: تا پای جان خود در راه دفاع از نظام اسلامی تا ابد ایستاده ایم. من از اهوازم و امروز مظلومیت مردمِ محروم اهواز را فریاد می زنم و می گویم وضعیت کلان روستای اهواز بغرنج است. مردم خوزستان تشنه اند در کنار کارون و دز و کرخه. آقای رئیس : در عوضِ پنجاه هزار تومان یارانه ای که به مردم مستضعف پرداخت می شود دویست هزار تومان با تعرفه های سنگین حامل های انرژی، ارزاق و مسکن از مردم پس گرفته می شود . نا امنی، سرقت و جنایت در استان بیداد می کند و این نا امنی به مسئلة اشتغال گره خورده است تا جایی که بیکاری در استان باعث توسعة فرقه گرایی غیر شیعی شده است. مردم اهواز، خصوصاً مناطق حاشیه، کلافه اند، از نبود شبکة جامع فاضلاب شهری، نبود بیمارستان های تخصصی و تعرفه های بالای خدمات درمانی.

مردم خوزستان شاکی اند، از گرانی افسارگسیخته ای که پدران را شرمسار فرزندان خود کرده و مادران را گریان ساخته است. جوانان خوزستان بیکارند، در کنار صنایع بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد. مردم خوزستان خسته اند، از سوء مدیریت ها و نگاه های تبعیض آلود. و راستي چرا به يكباره بدي آب و هواي كاركنان مظلوم خوزستان در گرماي بالاي 50 درجه و گرد و خاك وحشتناك خوزستان قطع شد ؟

ریاست محترم مجلس:

در پایان با توجه به آنچه گفته شد ؛ به نمایندگی از مردم خوزستان دو درخواست دارم:

1 - کمیته ای متشکل از 10 نمایندة معتمد و شاخص مجلس برای بازدید از عمق بحران و مشکلات استان خوزستان، به ویژه شهرستان اهواز تعیین نمایید تا این کمیته ضمن بازدید و کارشناسی دقیق، راهکارهای برون رفت از وضعیت بحرانی موجود را در قالب گزارشی ارائه دهند تا بیش از این دولت و مجلس، شرمندة نظام، انقلاب، امام، رهبری، شهدا و مردم مظلوم خوزستان نباشند.

2 - کمیتة ویژه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور، وزرای خارجه، بهداشت و کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و سه نفر از نمایندگان مجلس در خصوص حل بحران ریزگردها تشکیل شود .

3 - از ریاست محترم جمهوری ، جناب آقای احمدی نژاد می خواهم ضمن جلوگیری از واگذاری حتی یک ریال از پول فروش فولاد اهواز به استان های دیگر دستور دهید پول فروش فولاد اهواز تماماً جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام به استان خوزستان تخصیص یابد .

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

 



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار