شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲

ديروز مجلس ميزبان چند وزير دولت يازدهم بود؛ ربيعي در قامت وزير تعاون، كار و امور اجتماعي و آخوندي هم كه وزير راه و شهرسازي است، همچنين چيت چيان وزير نيرو ديروز به بهارستان رفت و سخنگوي دولت از قافله عقب نماند و در مجلس حضور يافت. ديروز بخشي از كابينه به بهارستان رفتند تا پاسخگوي سوالات نمايندگان باشند. شايد نمايندگان بيشتر مشتاق شنيدن اظهارات علي ربيعي بودند كه قيافه اش خسته بود؛ چرا كه روز قبل براي افتتاح طرح‌هاي عمراني سازمان بهزيستي استان آذربايجان شرقي به تبريز سفر كرده بود اما به هر حال ديروز پاسخگوي سوال نماينده اروميه يعني نادر قاضي پور درباره زيانده ‌شدن شركت‌هاي «شستا» و «بازنشستگي» در اثر انتصاب مديران بي‌لياقت بود و درپايان جلسه قاضي پور راضي شدن خود از پاسخ‌هاي ربيعي را اعلام كرد. اما وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي چه گفت كه نماينده اروميه راضي شد؟

مبارزه با فساد پيگيري مي‌شود

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت كه اسامي اعضاي هيات‌مديره صندوق‌ها و شركت‌هاي تامين اجتماعي در هيچ كدام از گزارش‌هاي مربوط به دريافتي‌هاي نامتعارف نبوده است. علي ربيعي اظهار كرد: صندوق‌هاي تامين اجتماعي حياط خلوت هيچ كس نيست و خود ساختار صندوق‌ها براي آنها تصميم‌گيري مي‌كند. منشور اخلاقي آنها نيز در سال ۹۲ ابلاغ شده است. همچنين اسامي اعضاي هيات‌مديره صندوق‌ها و شركت‌هاي تامين اجتماعي در هيچ كدام از گزارش‌ها نبود، به جز بانك رفاه كه از نظام پولي و بانكي كشور تبعيت مي‌كرد. وزير كار همچنين خاطرنشان كرد: همه تلاش ما اين بود كه در انتصاب مديران صندوق‌ها افراد لايق را بر اساس شايسته سالاري انتخاب كنيم. همچنان كه امروز در راس صندوق‌ها اقتصادي‌ترين مديران قرار دارند. البته من نمي‌توانم اين را انكار كنم كه ممكن است در جايي با چنين وسعتي تخلفي هم از سوي مديري اتفاق بيافتد. اما بنا در اين صندوق‌ها در سلامت بوده است. ربيعي با بيان اينكه استراتژي انقباضي و انبساطي در صندوق‌ها تبيين شده خاطرنشان كرد: آيا ما حق داريم به اموال كارگران در بستري كه آماده نيست چوب حراج بزنيم؟ ما معتقديم صندوق‌ها بايد چرخش داشته باشند و سرمايه‌گذاري در آنها صورت گيرد و سعي كرديم كه با خارجي‌ها هم در اين زمينه مذاكره كنيم. وي با بيان اينكه حقوق‌هاي نجومي در هيات‌مديره شستا وجود نداشته اظهار كرد: اينها افراد زحمت كشي هستند وما سالم‌ترين افراد را براي اين سمت انتخاب كرديم، ببينيد كه دريافتي آنها نسبت به بخش خصوصي چقدر بوده است. در بهترين حالت مبلغ ۱۳ ميليون تومان بوده. پرداختي ما به گونه‌اي است كه برخي مي‌گويند مديران در اين مجموعه نمي‌مانند. ربيعي درباره پرونده تحقيق و تفحص از تامين اجتماعي در مجلس نهم نيز گفت: در اين پرونده جاي شاكي عوض شده و من متهم شدم زيرا رئيس سازمان تامين اجتماعي وقت ازمن شكايت كرده است، اما من هر آنچه در توان داشتم انجام دادم و در دادگاه هم به اتهامات پاسخ دادم وقطعا از اين پرونده عقب‌نشيني نمي‌كنم. وزير كار با بيان اينكه مبارزه با فساد در صندوق‌هاي تامين اجتماعي همچنان پيگيري مي‌شود، تصريح كرد: ما با ذوب آهني مواجه شديم كه ۷ هزار نيروي اضافه دارد يا زغال سنگ كرمان كه ۳ هزار نيروي اضافه دارد. من نمي‌توانم سياست‌هاي بيرون كردن اين افراد را دنبال كنم.

نماينده مشهد از پاسخ‌هاي آخوندي قانع نشد

سخنگوي كميسيون عمران از طرح سوال نمايندگان مشهد، قائمشهر، اروميه و زاهدان از عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و قانع شدن سه نماينده به جز نماينده مردم مشهد از توضيحات وزير خبر داد. صديف بدري گفت: وزير راه و شهرسازي و معاونان ايشان براي پاسخ به سوالات كريمي قدوسي، ادياني، قاضي‌پور و شهرياري نمايندگان مشهد، قائمشهر، ا روميه و زاهدان در جلسه روز سه شنبه كميسيون حاضر شدند كه به جز كريمي قدوسي سه نماينده ديگر توضيحات آخوندي را قانع‌كننده تشخيص دادند. نماينده مردم اردبيل با اشاره به سوالات چهارگانه نماينده مذكور گفت: نماينده مشهد درباره خريد هواپيما از ايرباس و بوئينگ سوال پرسيد كه در نهايت از پاسخ‌هاي وزير راه و شهرسازي قانع نشد و سوال وي براي طرح در صحن علني به هيات رئيسه ارجاع شد.

توضيحات چيت‌چيان درباره آب

در جلسه ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشت لايحه مورد بررسي و تصويب قرار گرفت و در ادامه وزير نيرو با حضور در كميسيون گزارشي در خصوص امنيت آب ارائه كرد. بر اساس گفته وزير نيرو كاهش بارندگي، تغيير اقليم، افزايش درجه حرارت، ‌تغيير الگوي بارش از جمله كاهش بارش برف، افزايش جمعيت و مصرف بي‌رويه آب، از جمله شرايط جديدي است كه در مورد آب حاكم است و دولت نيز با توجه به اين مقولات طي ۱۸ جلسه شوراي آب مسائل مرتبط با آب و امنيت آن را موردتوجه قرار داد. چيت‌چيان تصريح كرد: يكي ديگر از اقدامات مهم وزارت نيرو كه در حال اجراست اصلاح روش آبياري با مشاركت جهاد كشاورزي است كه با به‌كارگيري روش‌هاي نوين آبياري بهره‌وري را در باغات و مرازع كشاورزي افزايش داد.

گزارش در مورد برنامه ششم

سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم از ارائه گزارش رئيس سازمان برنامه بودجه در جلسه سه شنبه كميسيون در مورد شاخص‌هاي برنامه ششم خبر داد. محمد خدابخشي اظهار كرد: در جلسه سه‌شنبه كميسيون تلفيق برنامه ششم دكتر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه در خصوص چگونگي تدوين لايحه برنامه ششم و توجه به سياست‌هاي كلي برنامه و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در تعيين اولويت‌ها گزارشي را ارائه كرد. وي افزود: آقاي نوبخت همچنين در گزارش خود ويژگي‌هاي برنامه تدوين شده را مورد اشاره قرار داد و گفت كه در اين برنامه از مدل‌هاي علمي، اقتصادي استفاده شده است. ايشان همچنين به هدفگذاري‌هاي برنامه ششم از جمله رشد اقتصادي هشت درصد، نرخ بيكاري تك رقمي ونرخ تورم اشاره كرد.


برچسب ها: كابينه ، بهارستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار