اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶
آرمان امروز: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت روحانی روز گذشته به عیادت عاتقه صدیقی همسر شهید محمدعلی رجایی رفت. محور گفت وگوی وزیر با همسر شهید رجایی، تاکید بر منش و روحیه متعهدانه و خالصانه شهید رجایی آن هم در شرایطی بود که چند روزی از سی و پنجمین سالگرد شهادت رئیس جمهور مردمی جمهوری اسلامی ایران می گذشت و در طول هفته گذشته که با نام و یاد شهدای بزگوار رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است، در بیان ویژگی ها و خصایص فردی و سیاسی این دولتمرد بزرگ عرصه سیاست سخن های بسیاری گفته شده بود. ربیعی در این دیدار شهید رجایی را فردی توصیف کرد که «هر چه می گفت، عمل می کرد. دروغ نمی گفت، در مقابل توهین ها و تخریب ها از حریم اخلاق خارج نمی شد و به گذشته خویش افتخار می کرد.» این توصیف که تا حدی جامع خصوصیات شهید رجایی است چرایی تلاش برای الگوسازی از شخصیت ایشان را نشان می دهد و البته تلاش برخی از افراد و جناح ها برای شبیه کردن خود با ایشان را ناکام می گذارد.

شهید رجایی از گداپروری بیزار بود

در این میان همسر شهید رجایی به عنوان نزدیک ترین فرد به این شهید بزرگوار، همواره یکی از مخالفان تشبیه محمود احمدی نژاد و دولتش به محمدعلی رجایی و دولت وی بود و آنچنان این دو دولت را از هم دور می دید که از هیچ راهی برای بیان این مخالفت دریغ نمی کرد و این مساله البته به مذاق احمدی نژاد و طرفداران دولت های نهم و دهم خوش نمی آمد. «مصادره کردن نام رجایی از سوی احمدی نژاد» بارزترین انتقاد همسر شهید رجایی به رئیس دولت قبل بود و وی با بیان اینکه « شهید رجایی از گداپروری و اداره کشور به شکل صدقه ای بیزار بود و بارها این موضوع را نوعی بی احترامی به مردم می دانست.» عملا روش و منش دولت رجایی از دولت احمد نژاد را از هم جدا کرد و «مدیریت صدقه ای را برای کشور» خطرناک خواند.

 این دیدگاه سبب شد که وی در انتخابات سال ۸۸ به مخالف جدی دولت احمدی نژاد تبدیل شود و با انتخاب مجدد رئیس دولت نهم، سکوت و کنار کشیدن از فعالیت های سیاسی را ترجیح داد که به نظر می رسد این سکوت تا به امروز و تا بستر بیماری هم ادامه پیدا کرده باشد. اینکه همسر شهید رجایی در دیدار با وزیر تعاون چه پاسخ داده، معلوم نیست، اما آنچه مهم است، این است که او همانند همسر شهیدش روحیه ای انقلابی داشته و همانند شهید رجایی در بیان نظریاتش در جایی که منافع ملت را در خطر دیده، ابایی نداشته است و به جرات می توان گفت که همسر شهید رجایی ادامه دهنده راه مردمی ترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار