اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
45 روز از انتخاب شهردار آبادان گذشت اما وزارت کشور حویزاری را تایید نکرد / اداره شهر با سرپرست
با گذشت حدود 45 روز از اعلام نام شهردار جدید، شهرداری آبادان همچنان زیر نظر سرپرست مدیریت می‌شود.
 

در حالی که دو هفته از مهلت قانونی وزارت کشور برای تأیید یا رد حکم شهردار جدید آبادان می‌گذرد هیچ پاسخی در این رابطه به شورای شهر آبادان نرسیده است.

شهردار پیشین آبادان به دلیل عملکرد خود و بر انگیختن انتقاداتی که از سوی مردم و اعضای شورای شهر مطرح شده بود استیضاح و برکنار شد و به طور موقت تا انتخاب شهردار جدید، شهرداری این شهر با مدیریت یک سرپرست به کار خود ادامه داد.

بررسی گزینه‌های جدید برای شهرداری آبادان توسط اعضای شورای شهر به طور غیر علنی و بدون اطلاع عمومی انجام شد و در نهایت شهردار پشت درهای بسته توسط اعضای شورای شهر انتخاب و نام محمد حویزاوی به عنوان شهردار جدید آبادان اعلام شد.

این اعلام، تغییری در مدیریت شهرداری آبادان ایجاد نکرد و با گذشت حدود 45 روز از اعلام نام شهردار جدید، شهرداری آبادان همچنان زیر نظر سرپرست مدیریت می‌شود.

با توجه به اینکه قانونا یک نفر باید به عنوان شهردار سکان مدیریت شهری را بر عهده بگیرد در حال حاضر آبادان دارای یک شهردار و یک سرپرست شهرداری به طور همزمان است و در حالی که نام محمد حویزاوی به عنوان شهردار رسمی آبادان اعلام شده است این مدیریت در دستان سرپرست شهرداری است.

تعلل از وزارت کشور است

فیاض موسوی اظهار داشت: دلیل عدم استقرار شهردار جدید آبادان تعلل وزارت کشور در تأیید حکم این فرد است و شورای شهر در این باره به وظایف خود عمل کرده است.

رئیس شورای شهر آبادان با بیان اینکه شورای شهر در زمان قانونی شهردار جدید را انتخاب و اعلام کرده است، عنوان کرد: وزارت کشور باید حداکثر ظرف 30 روز حکم شهردار جدید را تأیید یا رد می کرد که این کار با وجود گذشت  حدود 45 روز هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور ممکن است به دلیل عدم وصول استعلام‌های لازم تا کنون حکم شهردار جدید را تأیید نکرده باشد، بیان کرد: وزارت کشور این اختیار را دارد که پس از گذشت 30 روز حتی اگر استعلام‌ها وصول نشده باشند اقدام به رد یا تأیید حکم کند.

رئیس شورای شهر آبادان گفت: دلیل تعلل وزارت کشور در تأیید یا رد حکم شهردار جدید آبادان برای ما نامشخص است و قانونا باید تاکنون پاسخی به ما داده می‌شد.

وی اعلام کرد: 9 شهریور نیز نامه دیگری با همین موضوع به وزارت کشور ارسال کردیم و در صورت عدم پاسخ این نامه طی هفته آینده شخصا به وزارت کشور می‌روم و حقوق مردم آبادان را در این وزارتخانه پیگیری می‌کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار