شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
بازنشستگی 36 هزار نیروی آموزش‌وپرورش در سال جاری
امسال بالغ بر 36 هزار نفر در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند درحالی‌که دانشگاه فرهنگیان با حداکثر ظرفیت خود نزدیک به 25 هزار معلم را تربیت می‌کند
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان وظیفه معلمی را با دیگر کارها متفاوت و مستلزم انسان‌هایی آگاه و شیفته دانست و گفت: معلمی که محقق، دانا و توانا نیست سر کلاس نرود چراکه دانش‌آموزان انتظار تلاش و مجاهدت را از معلم خود دارند.
 
به گزارش ایسنا ن، دکتر عباس قنبری در اولین آیین دانش‌آموختگی دانشجو‌معلمان دانشگاه فرهنگیان خوزستان که امروز، ۱۱ شهریورماه در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و ضمن تبریک به آن‌ها، اظهار کرد: زمانی‌که طرح جشن دانش‌آموختگی دانشجویان این دانشگاه ارائه شد، یک رویداد مهم علمی‌‌آموزشی رخ داد چراکه دانشگاه فرهنگیان اولین دانش‌آموختگان خود را به آموزش‌وپرورش تحویل می‌دهد.
 
وی افزود: امسال بالغ بر 36 هزار نفر در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند درحالی‌که دانشگاه فرهنگیان با حداکثر ظرفیت خود نزدیک به 25 هزار معلم را تربیت می‌کند. سال آینده آمار این بازنشستگان به 63 هزار نفر و سال بعد از آن به 119 هزار نفر می‌رسد و دانشگاه فرهنگیان باید بتواند تمام این ظرفیت را جبران و این فرصت را ایجاد کند که معلمان خبره و توانا وارد آموزش‌وپرروش شوند. ما به خروجی دانشگاه فرهنگیان اطمینان داریم؛ به‌طور یقین این خروجی در تعلیم و تربیت کشور ما تأثیر خواهد گذاشت.
 
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانش‌آموزان در انتظار روش‌های نوین تدریس هستند؛ ما زمانی خرسند خواهیم بود که شاهد باشیم این نو‌معلمان، رؤسای آینده آموزش‌وپرورش، مدیران‌کل دستگاه‌های دولتی و مسئولان کشور هستند و دانشجومعلمان باید این شایستگی را حفظ کنند.
 
قنبری با بیان این‌که دانشجو‌معلمان باید به سوگندنامه معلمی خود حتماً وفادار باشند، گفت: معلمان با رخدادهایی مواجه می‌شوند که باید هنر معلمی خود را در آن‌ها به‌کار گیرند؛ هر دانش‌آموز دنیایی از احساس، عاطفه و انتظار است. معلمان مدیر کلاس درس خود هستند و باید نقش یک رهبر آموزشی را ایفا کنند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان آمده‌اند تا شایستگی خود را در این زمینه نشان دهند و از معلمان فعلی آموزش‌وپرورش یک سر و گردن بالاتر باشند.
 
وی عنوان کرد: این، معلمان هستند که پرچم افتخار جمهوری اسلامی را در تمام نقاط کشور به اهتزاز در می‌آورند. معلمان باید سفیر دانایی، سلامت، بیداری، آگاهی، تندرستی، اخلاق و عبادت باشند و معلمی که در خوزستان تدریس می‌کند باید با واژگان شکرین خود، علاقه و عاطفه را در دانش‌آموزان ایجاد کند. معلمان باید خود را به تقوای الهی، دانایی و فرهنگ تلاش و کوشش مجهز کنند.
 
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: وظیفه معلمی با دیگر کارها تفاوت دارد و انسان‌هایی آگاه و شیفته می‌طلبد. معلمی که محقق، دانا و توانا نیست سر کلاس نرود چراکه بچه‌ها انتظار تلاش و مجاهدت را از معلم خود دارند.
 
قنبری خاطرنشان کرد: فقر به‌خودی خود عیب نیست اما فقر فکری عیب است همین‌طور ثروت به‌ ذات خود خوب نیست اما ثروت دانایی، بزرگترین ثروت است و نومعلمان میراث‌داران این ثروت هستند؛ معلمان امروز وامدار معلمان بزرگی هستند که در رأس آن‌ها خداوند و سپس پیامبر(ص) و ائمه (ع) قرار دارند.
 
وی خطاب به دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان خوزستان افزود: شما معلمانی خواهید بود که باید عاطفه و عشق را آموزش دهید، شما بازیگرانی هستید که روی صحنه زندگی می‌آیند و باید امید را در دانش‌آموزان زنده نگه دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار