شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
خطبه‌های نماز جمعه خوزستان
ائمه جمعه استان خوزستان هفده شهریور را روز تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی دانستند.
ائمه جمعه استان خوزستان هفده شهریور را روز تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی دانستند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و انجام واجبات به یکم ذیحجه به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: این دو شخصیت بزرگ صدر اسلام با شروع زندگی مشترک خود اقیانوسی عظیم ایجاد کردند.

وی افزود: از زندگی نورانی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه‌زهرا (س) فرزندانی مانند امام حسن مجتبی(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پا به دنیا نهادند.

امام جمعه رامهرمز در ادامه یاد و خاطره شهدای گلگون کفن 17 شهریور داشت و با شاره به حوادث آن روز تاریخ‌ساز بیان کرد: در آن روز صدها نفر از امت شهیدپرور تهران توسط عوامل رژیم شاه مظلومانه به شهادت رسیدند ولی افتخار ما و کشور عزیز ایران شدند.

وی در ادامه با تقدیر از مسئولان پیگیری کننده عنوان کرد: با تلاش‌های به‌عمل‌آمده و رایزنی‌های متعدد، رله کننده دیجیتال رامهرمز در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه (س) در این شهرستان آغاز به‌کار می‌کند.

موسوی از تلاش‌های مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در راه اندازی رله کننده دیجیتال رامهرمز تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این امتیاز حق مردم رامهرمز است و امیدواریم از این پس در این شهرستان شبکه‌های تلویزیونی را بدون پارازیت دریافت شود.

امام جمعه رامهرمز سالروز شهادت حضرت امام جوادالائمه(ع) نهمین امام شیعیان را تسلیت گفت و به بیان برخی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت.

امام جمعه موقت اندیمشک: 17 شهریور به نام جمعه سیاه در تاریخ انقلاب ثبت شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ولی‌الله مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک اظهار داشت:  ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) درس‌های زیادی برای ما دارد و باید خانواده‌ها و جوانان الگو گرفته و از مهریه‌های سنگین و گناه در جشن عروسی و پرهیز از تشریفات خودداری کنند.

وی افزود: متاسفانه جامعه به علت چشم و هم‌چشمی و دوری از تربیت اهل بیت (ع) مهریه‌های سنگین به اندازه سال تولد دختران انتخاب می‌کنند که به هیچ عنوان پسندیده نیست.

امام جمعه  موقت اندیمشک گفت: ازدواج یک سنت الهی است بنابراین جای بسی تأسف است که بعضی‌ها به خاطر ترس از فقر و نداری به ازدواج تن نمی‌دهند در حالی که رسول خدا (ص) می‌فرماید هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند بد گمان شده است.

وی عنوان کرد: اگر ازدواج را آسان گرفته و امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را در این زمینه الگوی خویش قرار دهیم ازدواج‌ها موفق‌تر شده و سن ازدواج نیز کاهش پیدا می‌کند و در چنین ازدواج‌هایی فرزندپروری نیز به خوبی انجام گرفته و فرزندی مفید برای جامعه اسلامی و خانواده تربیت می‌شود.

مهدوی بیان کرد: امروز نظم، آسایش و امنیت کشور ما به دلیل توفیقاتی است در حوزه صنایع دفاعی و تهاجمی در کشور به وجود آمده و دشمن می‌داند ایران دیگر کشور سال 58 نیست و نمی‌تواند با ما وارد جنگ شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم بر دفاع تأکید دارند تا دشمن حتی به فکرش هم خطور پیدا نکند که به کشور حمله کند و این پیشرفت‌های شگرف و اخیر صنایع دفاعی ایران حاصل تلاش و جهاد جوانان نخبه و با وفای جمهوری اسلامی ایران است که تعدادی از این جوانان دانشمند را به شهادت رساندند.

امام جمعه  موقت اندیمشک  اظهار کرد: 17 شهریور سال 1357 که توسط رژیم پهلوی صورت گرفت به نام جمعه سیاه در تاریخ انقلاب ثبت شد ولی بسیاری از رسانه‌های جهان در برابر این کشتار بی‌رحمانه مردم به دست رژیم موضع گرفته و از ملت دفاع کردند.

مهدوی خاطرنشان کرد: عزت امروز ایران اسلامی نتیجه چنین مقاومت‌های مردمی است و باید با همدلی و تلاش وافر برای دستاوردهای بیشتر و عزتمندی جامعه اسلامی گام برداریم.

امام‌ جمعه هندیجان: والدین برای ازدواج جوانان سخت گیری و مانع تراشی نکنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شمیل‌پور امام‌ جمعه هندیجان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: اساس ازدواج در اسلام ساده‌زیستی است اگر زندگی ساده آغاز شود در ادامه نیز ساده و بدون مشکلات می‌گذرد اما اگر زندگی زناشویی با تجملات و تشریفات اضافی شروع شود قطعاً در آینده با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: امروزه بعضی اشخاص حاضر نیستند بعد از ازدواج در خانه متوسط با امکانات کمتری زندگی کنند و دنبال تجملات بسیار زیادی در زندگی خود هستند اما نمی‌دانند با توقعات بالای خود پایه و اساس زندگی خود را متزلزل می‌کنند.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: در همان ابتدا باید زندگی خود را با ساده‌زیستی شروع کنیم تا خدا هم برایمان آسان بگیرد و اگر مشکلاتی پیش آمد ما را یاری کند سعی کنیم بر اساس عشق و محبت در زندگی مشترک قدم بگذاریم و توقعاتمان را کمتر کنیم تا زندگی شیرین‌تر شود.

وی گفت: در ایران اسلامی امروزه اکثر طلاق‌ها به دلیل تشریفات، توقعات نابه‌جا و تجملات دنیوی اتفاق می‌افتد و بیشتر این طلاق‌ها برای افراد میلیاردی پیش می‌آید اما زندگی ساده و بی توقع فقرا به این نمونه از طلاق‌ها منجر نمی‌شود.

شمیل‌پور عنوان کرد: والدین نباید در ازدواج جوانان سختگیری کنند و امکانات آن‌چنانی طلب نکنند، چرا توقعات بی‌جهت طلب می‌کنید چرا نمی‌گذارید همه‌ چیز در زندگی زناشویی جوانان شما اسلامی باشد ازدواج یک عرصه جهاد است و جوانان باید با سعی و تلاش خود را در این عرصه نشان دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ازدواج باید در سن جوانی صورت گیرد و ایشان بر مقوله ازدواج اصرار بسیاری دارند. برخی از روان شناسان و جامعه شناسان می‌گویند ازدواج سن و معیار به خصوصی دارد و نباید زودرس باشد، اما سخت در اشتباه هستند و اطلاعی از تأکید اسلام بر ازدواج در سنین جوانی ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تأکید کرد: از دولت و فرماندار شهرستان هندیجان بابت پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح شد قدردانی می‌کنم و از حضور وی در همه برنامه‌ها کمال تشکر را دارم از روابط عمومی فرمانداری و خبرنگاران نیز جهت پوشش اخبار هفته دولت تقدیر می‌کنم.

امام‌ جمعه هندیجان بیان داشت: دو سال است برای ساخت یادمان شهدا کار جدیدی صورت نگرفته و تصمیم گرفتیم یادمان شهدای گمنام را بسازیم و که اطلاع دادند کسانی هستند که می‌توانند به نحو احسن و مهندسی‌تر یادمان را بسازند من از موضع خود از کسانی که طالب ساخت یادمان شهدا شدند می‌خواهم کارشان را شروع کنند و آن‌ها را به شهدای عزیز و گمنام می‌سپارم.

شمیل‌پور گفت: همه مصالحی که ما برای ساخت یادمان خریداری کرده بودیم هم در اختیارشان می‌گذاریم هر هزینه و کمک دیگری هم باشد من تقبل می‌کنم و تا پایان کار با آن‌ها خواهم بود زیرا هدف من ساخت و بهسازی یادمان شهدا و خدمت به آن‌هاست است و کار زودتر شروع شود تا شاهد رشد و شکوفایی ساخت یادمان باشیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار