شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
برخی از روستاها هستند که احداث شبکه انجام شده ولی هنوز نتوانستیم کنتورگذاری را انجام و رسما آنها را تحت پوشش شرکت قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از احداث ۱۴ مجتمع آبرسانی روستایی برای ۳۹۸ روستا و جمعیت ۲۲۲ هزار نفری خبر داد.

درویشعلی کریمی در گفتگو با شوشان اظهار کرد: در سال های گذشته کاری که بتواند به شکل زیربنایی نیازهای آبی مردم را برطرف کند، انجام نشد بنابراین لازم است که اعتبارات مالی بهتری جذب شود تا پاسخگوی نیازهای مردم روستایی خوزستان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بخشی کوچکی از اعتبارات مورد نیاز را از صندوق توسعه ملی تأمین کردیم ولی به هیچ وجه پاسخگوی حجم نیازهای مردم نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: بر اساس نیازهای موجود احداث ۶۴ مجتمع آبرسانی روستایی با اعتبار مورد نیاز ۶۴۰ میلیارد تومان را در استان پیش بینی کردیم. با توجه به مشکلات مالی، کمبود اعتبارات و تحریم ها قطعا تأمین چنین مبلغی برای دولت سخت است بنابراین تعداد فوق را به ۱۴ مجتمع آبرسانی روستایی برای ۳۹۸ روستا و جمعیت ۲۲۲ هزار نفری کاهش دادیم.

کریمی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم این ۱۴ مجتمع را در سال ۹۵ با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان که از طریق صندوق توسعه ملی و بخشی نیز از طریق ماده ۱۸۰ و تملک دارایی تأمین اعتبار شده به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: به هر حال با همین میزان کم اعتبارات هم می توانیم بخش عمده ای از نیازهای آب آشامیدنی روستاییان را تأمین کنیم.

آبرسانی ۶۰۰ روستای خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان یادآور شد: ۱۷۳ هزار مشترک در سطح استان داریم و در حال حاضر ۶۰۰ روستای خوزستان با تانکر آبرسانی می شود و اصلا دوست نداریم که با تانکر انجام دهیم.

کریمی اضافه کرد: دوست داریم که آبرسانی به روستاها را به صورت پایدار از طریق احداث شبکه های آبرسانی به صورت دائم و کاملا بهداشتی تأمین شود.

وی در ارتباط با نبود کنتورهای آب در برخی روستاها گفت: برخی از روستاها هستند که احداث شبکه انجام شده ولی هنوز نتوانستیم کنتورگذاری را انجام و رسما آنها را تحت پوشش شرکت قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان خبر داد: مطالبات ما از روستاییان حجم بالایی ندارد و روستاییان در پرداخت قبوض آب مصرفی همکاری خیلی خوبی دارند. در حال حاضر هفت میلیارد تومان مطالبه داریم.

کریمی در ارتباط با پروژه های هفته دولت گفت: در هفته دولت ۹ پروژه افتتاحی در شهرستان های اندیکا، دزفول، ایذه، باغملک، گتوند و حمیدیه داشتیم که ۱۸ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش می برد. این پروژه ها بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی در پایان بیان کرد: افتتاح ۹ پروژه و تأمین آب ۱۸ هزار نفر از روستاییان استان کار بسیار بزرگی است که در دولت تدبیر و امید با تلاش شبانه روزی همکاران انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار