اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
روش جدیدی برای جلوگیری از خسارت گردوغبار به تاسیسات برق در خوزستان توسط کارشناسان شرکت توزیع برق خوزستان بکار گرفته شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در این ناحیه روشی برای اجرای نوعی پوشش روی تأسیسات مستقر در شبکه برق به ویژه ترانس ها که مهمترین و گرانترین تجهیزات شبکه هستند، بکار گرفته و با موفقیت اعمال شد.

کامران حدادی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: در این طرح برای نخستین بار در خوزستان، از پوشش RTV استفاده شد و با وجود این پوشش، دیگر امکان نفوذ و آسیب ذرات ریزگرد و غبار وجود نداشته، در روند کارایی ترانس اختلال ایجاد نشده و از بروز قطعی ناخواسته به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

وی گفت: در چند سال گذشته تیپ ریزگردها فرق کرده و علاوه بر چرب شدن، حاوی مواد و ذرات هادی جریان الکتریکی نیز شده که با توجه به شدت و ماندگاری چند ساعته در طول شبانه روز روی مقره، بوشینگ ترانس، بدنه ترانس و... باعث آسیب شدید به تجهیزات برق می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رطوبت بالای منطقه باعث می شود لایه گرد و غبار و خاک روی تجهیزات و ترانس های برق اتصالی ایجاد کرده و در نهایت موجب از کار افتادن آنها می شود.

وی افزود: خاموشی های ایجاد شده در اثر این فرآیند، در دفعات زیاد و بالاتر از میانگین معمول شرکت، در این ناحیه روی داده و خسارت وارده از آسیب های یاد شده روی تأسیسات شبکه برق در ناحیه جنوب، کارشناسان این مدیریت را بر آن داشت تا روشی را برای مقابله با این پدیده و کاهش خسارت های وارده به کار گیرند.

وی با اشاره به تولید سه فیلم مستند 'عبور از غبار'، 'میثاق بزرگ' و 'سفیران روشنایی' توسط شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، ادامه داد: مستند 'عبور از غبار' گزارشی از تدابیر اتخاذ شده در مقابله با هجوم ریزگردها در ناحیه جنوب شرکت توزیع برق خوزستان است و روایت گر تلاش صورت گرفته کارکنان این ناحیه برای جلوگیری از آسیب های وارده در هجوم ریزگردها به تجهیزات و تأسیسات شبکه در شهرهای اروندکنار، آبادان و خرمشهر است که همچنان در حال انجام است.

حدادی افزود: فیلم 'میثاق بزرگ' نیز دومین مستندی است که به موضوع مهم اجرای طرح های کاهش تلفات برق در شهرهای واقع در ناحیه جنوب شرکت توزیع نیروی برق خوزستان پرداخته و کارهای انجام شده در جهت کاهش تلفات در شبکه برق در خوزستان را به تصویر می کشد. 

وی ادامه داد: به رغم دشواری ناشی از گستردگی، تنوع جغرافیایی، جمعیتی و فرهنگی حوزه نظارتی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان که نزدیک به 58 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان با 84 شهر و سه هزار و 294 روستای برق دار را شامل می شود، تحقق برنامه های سالانه کاهش تلفات برق که از سوی شرکت توانیر مصوب و به این شرکت ابلاغ شده در زمان مقرر تحقق یافته و این شرکت مصمم است تا میزان تلفات برق در شبکه های توزیع خوزستان را طبق برنامه ریزی مصوب کاهش دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار