شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: در حال حاضر حدود یک میلیارد گرسنه جدی و حدود دو میلیارد گرسنه پنهان در دنیا وجود دارند و این در حالی است که 45 درصد مردم جهان از اضافه وزن رنج می برند.

به گزارش  صدا و سیما، هدایت حسینی در چهارمین جشنواره صنایع غذایی افزود: متأسفانه در پنج شش استان کشور وضع غذایی خوبی نداریم و در کلانشهرها مثل تهران، مشهد، شیراز و اصفهان و حاشیه آنها ناامنی غذایی بیداد می کند و ما در این مناطق افرادی را می بینیم که از دورریز غذا استفاده می کنند.

وی گفت: حدود 30 درصد غذای تولید شده در دنیا و ایران از دسترس خارج می شود که با این مقدار غذا می توان دو میلیارد نفر را سیر کرد.
حسینی افزود: ما اگر میزان ضایعات مواد پروتئینی و گوشت را کاهش دهیم دیگر نیاز به واردات این نوع مواد نخواهیم داشت.

وی گفت: حدود 12 هزار کارخانه و واحد صنایع غذایی در کشور داریم که 45 هزار نوع فراورده غذایی تولید می کنند و با توجه به صادرات مواد غذایی ایران به 70 کشور دنیا می توان به جایگاه و توانمندی این صنعت پی برد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: با توجه به تغییرات زندگی و کاهش تحرک و فعالیت های بدنی، همچنین افزایش انواع آلاینده ها، مردم از صنایع غذایی توقع دارند غذایی سالم و مغذی در اختیار آنها قرار دهند تا سلامت جامعه ارتقا یابد.

حسینی با اشاره به آمادگی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برای همکاری با فعالان صنعت غذا گفت: تا مهر ماه مرکز فناوری و نوآوری صنعت غذا در انستیتو صنایع غذایی به بهره برداری می رسد و ما از آمادگی کامل برای میزبانی از شرکت های دانش بنیان و حمایت مالی و معنوی، همچنین در اختیار نهادن آزمایشگاه ها با هدف ارتقاء و شکوفایی صنایع غذایی را داریم.

وی در عین حال با تقدیر از دست اندرکاران صنعت غذای کشور در تأمین غذای مورد نیاز مردم افزود: صنایع غذایی کشور در شرایط تحریم های ظالمانه، غذای سالم را برای مردم تأمین و در رقابتی نابرابر موفق به صادرات بخشی از این تولیدات به بازارهای خارجی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


برچسب ها: اضافه وزن ، چاق
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار