شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
در حال حاضر تصویر دقیقی از سیمای جوانان وجود ندارد و آماری از علاقمندی جوانان نداریم.
مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: تصویر دقیقی از سیمای جوانان وجود ندارد و آماری از علاقمندی جوانان نداریم.

علی خدادادی در جلسه ستاد هماهنگی امور جوانان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق تعریف هلال احمر از جوانان، سن جوانان تا 29 سال در نظر گرفته است و مسئولیت‌سازی در برابر آسیب‌ها و توانمندسازی جوانان و کاهش خطرپذیری از رویکرد هلال احمر در حوزه جوانان است.

وی گفت: جمعیت جوانان در استان خوزستان 2 میلیون و 500 هزار نفر برآورد شده است ولی در حال حاضر تصویر دقیقی از سیمای جوانان وجود ندارد و آماری از علاقمندی جوانان نداریم.

خدادادی افزود: آمار دقیقی وجود ندارد تا بتوان برنامه‌های مشخصی در حوزه جوانان انجام داد. آماری از تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها داریم و به طور مثال می‌دانیم که 110هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در استان خوزستان وجود دارد ولی آیا از امید به زندگی، اشتغال‌زایی و دیگر شاخص‌ها در بین این تعداد دانشجو آماری داریم؟ این اطلاعات را نداریم.

وی ادامه داد: در دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان در یک رشته دارای ظرفیت 30 نفر تنها 3 نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ در حال حاضر موج جمعیت در رشته‌های پزشکی است و برخی رشته‌های دانشگاه‌های دولتی خالی مانده است و این بیانگر آن است که نتواسته‌ایم ذائقه جوانان را شناسایی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم شناسایی ذائقه جوانان گفت: در آینده قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد به صورتی که در برخی موارد تراکم جمعیت وجود خواهد داشت و در موارد دیگر کاهش جمعیت را شاهد خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار