اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
یادمان نرود در چهار-پنج سال گذشته تشکیل برخی جلسات محدود سیاسی با چه موانعی رو به رو بود و چه فضای امنیتی در کشور حاکم بود شرایط فعلی با گذشته قابل قیاس نیست اما شرایط حال حاضر را باید پایدار نگه داریم چرا که اگر غفلت کنیم خطر بازگشت به گذشته وجود دارد.
 رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اگر غفلت کنیم خطر بازگشت به گذشته وجود دارد، تاکید کرد: گاهی حرف نزدن و سکوت کردن هنر است و برای حفظ انسجام تشکیلاتی باید در برخی موارد سکوت کرد؛ حتی اگر این سکوت باعث قربانی شدن فرد شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای فعالان ادوار انتخابات تهران، با قدردانی از تلاش‌های اعضای این شورا بر ضرورت حفظ انسجام این مجموعه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور ما نبود فرهنگ کار گروهی است در حالی که در تعالیم اسلامی بر ضرورت کارهای گروهی و استفاده از خرد جمعی تاکید شده است. ما در جبهه اصلاحات بویژه در دهه ۹۰ در تلاش هستیم که با حفظ انسجام تشکیلاتی، حاکمیت خرد جمعی را به رسمیت بشناسیم.

وی یکی از دستاوردهای خوب فرهنک کار جمعی در جبهه اصلاحات را تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان دانست و گفت: در گذشته به دلیل نبود یک مرکز فرماندهی در جبهه اصلاحات، این جریان سیاسی در مناسبت‌های سیاسی بویژه در موسم انتخابات با مشکلات زیادی رو به رو می‌شد اما در انتخابات مجلس دهم به دلیل تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بسیاری از مشکلات گذشته مرتفع شد و دستاوردهای ارزشمندی نصیب جبهه اصلاحات شد.

رئیس فراکسیون امید ادامه داد: دستاورد ارزشمندی که جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم علی‌رغم رد صلاحیت چهره‌های شاخص به دست آورد باید حفظ شود. رقیب جریان اصلاحات به دلیل نداشتن یک مرکز فرماندهی در درون تشکیلاتشان با مشکلاتی رو به رو شدند به همین دلیل عقلانیت حکم می‌کند روند طی شده در داخل جبهه اصلاحات با تقویت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پیموده شود.

او به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ۹۶ اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراها اهمیت زیادی دارد و نباید پیروزی در انتخابات مجلس دهم موجب غرور اصلاح‌طلبان شود. باید در شوراهای شهر و روستا انسان‌های متخصص، سلیم‌النفس و پاکدست حضور داشته باشند و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند و باعث جلوگیری از شکل‌گیری فسادهای گسترده  ‌شوند و به مطالبات و خواسته های مردم در تحقق یک محیط آرام و امن و توسعه یافته برای زندگی پاسخ دهند.

عارف که در آستانه سالگرد رحلت آیت الله سید محمود طالقانی سخن می‌گفت با گرامیداشت یاد و خاطره این روحانی مبارز و نواندیش، گفت: بی‌شک اگر امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور شکل گرفتند و فعال هستند، ثمره نگاه ژرف و دوراندیشی آیت الله طالقانی است که صاحب ایده شوراها بودند. ایشان بر حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش از راه تشکیل شوراها تاکید داشتند و باعث افتخار دولت اصلاحات است که اولین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن دوران برگزار شد.

او با بیان اینکه نباید با هر بهانه‌ای انسجام تشکیلاتی اصلاح‌طلبان را به هم زد، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی در داخل جبهه اصلاحات صداهایی شنیده می‌شود که دستاوردهای ارزشمند به دست آمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، باید مراقب بود از هرگونه تک‌روی و ترجیح منافع فردی و حزبی بر منافع گروهی و جریانی به شدت پرهیز کرد.

رئیس فراکسیون امید بر ضرورت گذشت و فداکاری در جبهه اصلاحات به خاطر حفظ منافع ملی و جبهه‌ای تاکید کرد و گفت: گاهی حرف نزدن و سکوت کردن هنر است و می‌دانم کار سختی است و شخصاً هم هزینه‌های آن را پرداخت کرده‌ام اما معتقدم برای حفظ انسجام تشکیلاتی باید در برخی موارد سکوت کرد حتی اگر این سکوت باعث قربانی شدن فرد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه در ارتباط با مسئله حصر گفت: بارها تاکید کرده‌ام پیگیری این موضوع را وظیفه خودم می‌دانم و تا حد امکان پیگیری‌هایی هم صورت گرفت و رئیس‌جمهور هم از مجاری قانونی به دنبال حل این مساله هستند.

عارف با یادآوری فضای امنیتی در دوران گذشته، تصریح کرد: یادمان نرود در چهار-پنج سال گذشته تشکیل برخی جلسات محدود سیاسی با چه موانعی رو به رو بود و چه فضای امنیتی در کشور حاکم بود شرایط فعلی با گذشته قابل قیاس نیست اما شرایط حال حاضر را باید پایدار نگه داریم چرا که اگر غفلت کنیم خطر بازگشت به گذشته وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران همچنین از برنامه‌های این مجمع برای حل مشکلات اصلی کلان شهر تهران با همکاری استانداری، شورای شهر و شهرداری و دستگاهای اجرایی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مجمع نمانیندگان تهران بتواند پاسخی در خور شان و اقدام ارزشمند مردم خوب تهران بزرگ و شهرستان‌های اسلامشهر،شهرری،پردیس و شمیرانات در اسفند ۹۴ بدهد.
برچسب ها: عارف ، حصر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار