اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
داریوش مهرجویی تصمیم اصغر فرهادی برای پخش تصاویری از فیلم «گاو» را در «فروشنده» اقدامی خوشایند ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی داریوش مهرجویی از چهارشنبه دهم شهریور ماه به نمایش عمومی درآمده است و در این مدت توانسته به فروش قابل قبولی دست بیابد و رکوردهای فروش را در سینمای ایران جابه‌جا کند.

بخشی از سکانس‌های فیلم سینمایی «فروشنده» به واسطه شغل شخصیت مرد داستان در مدرسه می‌گذرد. عماد با بازی شهاب حسینی معلم هنرستان است و یکی از جلسات درس خود را به نمایش فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی اختصاص می‌دهد.

مهرجویی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «خبرآنلاین» درباره این تصمیم فرهادی مبنی بر پخش تصاویر فیلم «گاو» در اثر جدید خود گفت: «این کار خوبی بوده که آقای فرهادی انجام داده و فیلم را در سکانسی در مدرسه برای بچه‌ها نمایش داده است.»

فیلم سینمایی گاو

در این بخش از فیلم «فروشنده» همزمان با نمایش «گاو» در کلاس درس، نوجوانان حاضر در کلاس توجه چندانی به فیلم ندارند. مهرجویی با اشاره به این بخش هم گفت: «حالا اینکه در این صحنه بچه‌ها مقابل دوربین و زمان نمایش فیلم چه واکنشی به «گاو» نشان می‌دهند خیلی مهم نیست.»

فیلم سینمایی «گاو» محصول سال 1348 و یکی از اثرگذارترین آثار تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود. مهرجویی «گاو» را به عنوان دومین اثر سینمایی خود مقابل دوربین برد. او در این اثر که برداشتی از کتاب «عزاداران بیل» است زندگی مش حسن را از زمانی روایت می‌کند که گاو او گم می‌شود.

اتفاقی که برای مش حسن در این قصه رخ می‌دهد، به شکل پرسش در کلاس درسی که فرهادی در فیلم «فروشنده» طراحی کرده مطرح می‌شود. یکی از شاگردان این پرسش را می‌پرسد که «آدم چطور گاو می‌شود» و عماد با بازی حسینی پاسخ می‌دهد «به مرور».

فرهادی غیر از استفاده از تصاویر فیلم به لحاظ مضمونی نیز از «گاو» برای پیشبرد قصه خود بهره برده است.

می‌توان بهره‌گیری این فیلمساز از تصاویر «گاو» مهرجویی را در «فروشنده» ادای دین این سینماگر جوان به یکی از آغازگران موج نوی سینمای ایران دانست. 

فرهادی پیش از این نیز با استفاده از اجراهای محمدرضا شجریان در فیلم «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» و به کار بردن نام این استاد آواز از سوی شخصیت سیمین در «جدایی نادر از سیمین» به نوعی به این هنرمند ادای دین کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار