شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مراسم معارفه آقاجری به عنوان مدیرکل بازرسی خوزستان با حضور سراج / رئیس سازمان بازرسی کل کشور:سازمان بازرسی با مقصران آلودگی هوا برخورد می کند/ باید اجازه ندهیم حقوق های نامتعارف تکرار شود
در این مراسم کرمی مدیرکل بازرسی خوزستان تودیع و از زحمات چهار ساله وی در این استان تقدیر شد و محمد آقاجری معارفه شد.
 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه گزارش تکمیلی این سازمان درباره آلودگی هوا حداکثر تا ماه آینده اعلام می شود گفت: با کسانی که در زمینه آلودگی هوا کوتاهی کرده اند برخورد قانونی صورت می گیرد.

ناصر سراج شامگاه یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی خوزستان که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز برگزار شد اظهار کرد: در زمینه آلودگی هوا طرحی مربوط به استان های درگیر با آلودگی هوا تعریف شده به ویژه برای خوزستان که با مشکل ریزگردها مواجه است.

وی با اشاره به مکاتبه سازمان بازرسی با سران سه قوه درباره معضل آلودگی هوا افزود: 11 دستگاه، نهاد و وزارتخانه مسئول تامین سلامت آب و هوا هستند که در خصوص آلودگی هوا همه آنها را پای میز خواهیم برد و وظیفه آنها را خواهیم خواست تا این مشکل به حداقل برسد.

*بازسازی افکار عمومی

 سراج با اشاره به جریان حقوق های نامتعارف گفت: این موضوع در کارگروهی به ریاست نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حال بررسی است و نشست های متعدد و برنامه های کلانی در این زمینه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مساله حقوق های نامتعارف در حدی که در رسانه ها و فضای مجازی برجسته شده نبوده است، ابراز امیدواری کرد: حفره های قانونی که باعث شکل گیری مساله حقوق های نامتعارف شده برطرف شود.

وی افزود: در این جریان افکار عمومی جریحه دار شد و باید افکار عمومی را بازسازی کنیم و اجازه ندهیم این مسائل تکرار شود.

سراج سخنان رهبری در مبارزه با فساد را ملاک عمل دانست و تاکید کرد: در هیچ زمانی روسای سه قوه برای مبارزه با فساد اینقدر متحد نبوده اند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد در هر زمینه ای عزم جدی داریم گفت: این سازمان در مسائل کلان وارد می شود و آنها را تا حصول نتیجه دنبال می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن ماده 12 قانون بازرسی کل کشور گفت: بازرسان و ماموران حراست موظف اند اطلاعات خود را به سازمان بازرسی ارائه دهند، در غیر اینصورت مجازات قانونی و مجازات حبس در انتظار آنهاست.

وی گفت: 30 هزار شعبه بانک و هفت هزار بازرس و مامور حراست در کشور داریم که باید عملکرد خود را ارائه دهند. سراج افزود: سازمان بازرسی خود را در مقابل مدیران نمی داند و سعی می کند با تذکر و راهنمایی به مدیران، از قضایی و کیفری شدن مسائل جلوگیری کند.

وی همچنین اظهار کرد: قانون ارتقای سلامت اداری چند ماه قبل توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سه ماه تمدید شده که ظرفیت خوبی برای همکاری با سرمایه گذاران است.

سراج افزود: در این قانون زندان، بازداشت و محکومیت های سنگین نداریم و مجازات ها شامل محکومیت های اجتماعی از قبیل ندادن کارت بازرگانی و ندادن تسهیلات بانکی است.

در این مراسم غلامحسین کرمی مدیرکل بازرسی خوزستان تودیع و از زحمات چهار ساله وی در این استان تقدیر شد و محمد آقاجری به عنوان بازرس کل خوزستان معارفه شد. 

آقاجری که پیش از این مدیرکل بازرسی بوشهر بوده در گذشته نیز مسئولیت مدیر کل بازرسی خوزستان را عهده دار بوده است. کرمی نیز که به سمت بازرس کل بوشهر منصوب شده صبح امروز با حضور سراج در بوشهر معرفی شد.

منبع : ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار