شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۱

* نشست کارگروه اشتغال به ریاست استاندار خوزستان و با حضور سید شکرخدا موسوی رییس مجمع نمایندگان خوزستان و محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. ارائه گزارش میزان تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین در سال جاری، گزارش سازمان صنعت و معدن و تجارت در خصوص پیگیری و رصد طرح های خود نزد بانک های عامل و نتایج حاصل آن، گزارش روند افزایش تحقق اشتغال سال جاری ثبت شده در سایت رصد، بررسی مشاغل خانگی و گزارش عملکرد ستاد توسعه کشاورزی استان پیرامون روند اجرایی و میزان جذب تسهیلات تا اول آبان ماه رئوس نشست کارگروه اشتغال استان خوزستان در هفته جاری را تشکیل داد.

* در این جلسه به بررسی مشکلات شناورهای بنادر استان نیز پرداخته شد. محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان در انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات به صاحبان شناورهای آبادان و اروند گفت: باید فهرستی از اسامی کسانی که معوقات بانکی دارند را به سازمان های مربوطه آنها داده شود تا تدابیر لازم برای بازپرداخت تسهیلات معوقه اندیشیده شود. اما این مشکل نباید به همه آنها تسری پیدا کند. وی ادامه داد : با توجه به پتانسیل موجود در استان و اشتغال زایی مناسبی در این حوزه  بانک ها به کمک آنان بیایند.

* استاندار خوزستان نیز در ادامه این نشست از کمبود 340 شناور در استان خبر داد و بر لزوم جبران عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل دریایی استان تاکید کرد.

* سید شکرخدا موسوی رییس مجمع نمایندگان استان نیز از شتغال به عنوان مهم ترین دغدغه  مردم و نظام یاد کرد و گفت : ثواب هر حرکتی در خصوص تولید اشتغال از جهاد در راه خدا کمتر نیست. وی از سیستم اداری استان به عنوان سیستم پیر یاد کرد و گفت : استان ما از جوان ترین استان های کشور است اما نظام اداری استان پیر و فرسوده است. چرا باید فردی در اداره 37 سال خدمت کند در حالی که بسیاری از جوانان تحصیل کرده این استان بیکار هستند؟ اداره کل بازرسی استان خوزستان باید به این موضوع رسیدگی کند. در این هنگام حجازی با مطایبه خاصی گفت : بسیاری از کارکنان اداره کل بازرسی استان خوزستان نیز خود بازنشسته هستند! که این مثل را به ذهن متبادر می کرد : رطب خورده منع رطب کی کند؟

*  استاندار خوزستان در این نشست همچنین با ارائه آماری های امیدوار کننده گفت : با اجرایی شدن طرح های توسعه کشاورزی تمامی فارغ التحصیلان در حوزه شیلات را بکار گرفتیم و در این حوزه با کمبود فارغ التحصیل شیلات مواجه شدیم. او گفت : 15 هزار تن آبزیان از خوزستان به عراق صادر می شود. این رقم می تواند به 25 هزار تن ارتقا یابد. با جابجایی 40 میلیون تن بار در استان بدین لحاظ استان اول کشور هستیم.

* در این نشست مکالمه جالبی بین سید شکرخدا موسوی رییس مجمع نمایندگان خوزستان و عامری گلستان معاون برنامه ریزی استاندار صورت گرفت. سیدشکرخدا در پاسخ به شوخی عامری گلستان گفت : در دوره دفاع مقدس من و آقای عامری گلستان هم رسته بودیم. ایشان دیده بان بود و من فرمانده توپخانه. الان هم هر وقت ایشان گرا می دهد، من دقیق می زنم به هدف!

*  خوزستان در امر کار و بار اول است. استاندار حجازی در شورای اشتغال گفت: «بیشترین میزان حمل و نقل کشور از این استان صورت می گیرد. وی با توجه دادن مدیران به این مساله افزود: هر کامیون به طور مستقیم 1 راننده کامیون و 1 شاگرد اشتغال زایی می کند و می بایست کسری خوزستان در این زمینه را رفع نماییم». ضمن تایید حرف ها و ایده دکتر کاش ایشان برای فضای پارک کامیون ها هم فکری کنند و اینطور نباشد که کامیون داران محترم با پارک وسایل نقلیه عظیم الجثه خود راه بندان در محلات ایجاد کنند.

* طبق گزارش ذره بین آخرین بازدید میدانی و آمار مربوطه در حال حاضر از مرز شلچه به عراق روزانه حدود 900 کامیون جنس ایرانی صادر می شود. استاندار حجازی گفته است: « هم اکنون حدود 40 کوره آجرپزی در استان فعالیت می کند اما در دیدار هیات عراقی از خوزستان، استاندار بصره گفته که برای تامین نیاز بازار بصره به آجر هم اکنون از اردن نیز آجر وارد می شود. حجازی افزود: بازار بصره چنان گنجایش و ظرفیت دارد که این 40 کوره آجرپزی می توانند چند شیفته هم کار کنند و محصول خود را بفروشند»

* طبق توافق صورت گرفته با بنیاد برکت مقرر شده است در مناطق محروم خوزستان 49 درصد از سهم آورده سرمایه گزار را بنیاد به شکل قرض الحسنه وام بدهد تا وضعیت اشتغال و رونق اقتصادی سر و امانی گیرد و تحولی ایجاد شود. بنیاد برکت تا کنون خدمات درخوری را به مناطق عشایری مثل لالی و اندیکا و ... انجام داده است.

* در جلسه شورای اشتغال مهندس رضا طاهری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با تعصبی مثال زدنی از شرکت تولیدی بهظرف یاران خوزستان دفاع کرد که برای حفظ اشتغال 700 نفره موجود  بانک های عامل می بایست با این واحد صنعتی همکاری کنند و تسهیلات لازم را در اختیار آن قرار دهند. مهندس سید خلف موسوی دبیر شورا نیز بر این کار صحه گذاشت و از این شرکت به عنوان شرکتی فعال یاد کرد. سید شکرخدا موسوی نیز گویا بازدیدی از این شرکت داشته است و از آن پشتیبانی کرد.

بالاخره معلوم است که اگر کسی در خوزستان خوب کار کند مدافع خواهد داشت حتا اگر خودش حضور نداشته باشد. الحمدلله...


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار