شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش شوشان: دومین سمینار سواد رسانه ای خوزستان و رونمایی از مجوز اولیه و موافقتنامه نخستين آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای تخصصی با موضوع روابط عمومی و سواد رسانه ای در کشور با حضور عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای استان در تالار امام رضا(ع) نفت اهواز برگزار شد.


در ادامه برنامه سمینار سواد رسانه ای که با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، شهرداری ها و شرکتهای خوزستان، خبرنگاران و اهالی مطبوعات با برگزاری سه کارگاه 2 ساعته کار خود را آغاز کرد.

در افتتاحیه نشست سید فضل الدین موسوی نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان و جنوب کشور گزارشی از روند برگزاری سمینار ارائه کرد و به بیان اصول و مفاهیم کلیدی سواد رسانه ای پرداخت.

موسوی به بیان اهمیت متغییر مورد بحث اشاره کرد و افزود رسانه یکی از منابع مهم دانش، ثروت و قدرت است و آموزش رسانه کمک می کند تا مخاطبان با ظرفیت های آن بیشتر آشنا شوند و بتوانند از میان اطلاعات انبوهی که ارائه می شود، بهترین استفاده را بکنند و بتوانند پیام خود را به موثرترین روش به سایر مخاطبان برسانند.


وی افزود تقریباً تمام چیزی که سواد رسانه ای بدان می پردازد، مسئله کنترل است و کسب سواد رسانه ای بیشتر، به مخاطب دیدی بسیار شفاف تر می دهد تا بتواند مرز میان دنیای واقعی و دنیای ساخته شده به دست رسانه ها را تشخیص دهد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مشی فاخر و دبیر دومین سمینار تخصصی سواد رسانه ای خوزستان با اشاره به اینکه این نشست  با همکاری امور اجتماعی استانداری خوزستان و نمایندگی انجمن روابط عموی ایران در خوزستان برگزار شده است دلایل ورود به فعالیت در حوزه رسانه را درک شرایط و تغییر و تحول عرصه تبادل آزاد اطلاعات از حیث سخت افزار و نرم افزاری دانست و افزود جهت پیش گیری هرچه بیشتر از آسیب های احتمالی رسانه ای در استان؛ همانند گذشته با روند پیشگامانه به عرصه تخصصی سواد رسانه ای وارد شدیم و پس از برگزاری موفق نخستین سمینار تخصصی سواد رسانه ای در 15 شهریور 1394 و رونمایی از کتاب نهضت سواد رسانه ای دکتر سید بشیر حسینی برای اولین بار درکشور، اکنون نیز مفتخریم که دومین سمینار تخصصی سواد رسانه ای خوزستان را به مدت 2 روز 15 و 16 شهریور 1395 برگزار نمایم. 


در این برنامه همچنین نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب سواد¬رسانه ای در استان برپا شده تا علاقمندان بتوانند نیازهای خود را در این زمینه تامی نمایند.

وی در پایان با انتقاد از عدم همکاری و همراهی مسئولین استانی از برنامه های مجموعه موسسه مشی فاخر ، اشاره کرد که ما در کشور باعث ایجاد حرکت در این مقوله  شدیم و انتظار داشتیم مسئولین ارشد استان به یاری این تشکیلات گام های موثری بردارد که متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات و فقر تخصصی مسئولین در این زمینه این امر محقق نشد.

 موسوی در پایان گفت: سواد دیگر به توانایی خواندن و نوشتن محدود نمی شود؛ بلکه داشتن دانشِ سواد رسانه ای تعریف نوین بین المللی، از فرد و جامعه با سواد است و ما با تعریف و بسط مفاهیم کاربردی سواد رسانه ای جامعه را در برابر امواج پرتلاطم رسانه ها ایمن کرده ایم.

شایان ذکر است که این سمینار به مدت دو روز 15 و 16 شهریور در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار می شود و دکتر سید محسن بنی هاشمی بنیانگذار دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا وسیما و دکتر صفا صیرفی مشاور و مدرس دانشگاه ، اساتید کارگاه های تخصصی سمینار می باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار